Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wskaźnik samochodowy. Układ badający rezystancję czujnika.

27 Lut 2006 17:44 1635 12
  • Poziom 19  
    Witam

    Chcialbym stworzyc uklad ktory by badal rezystencje czujnika a wpisany w nim program interpretowalby opornosc i przeksztalcal na wartosci w stopniach (chodzi o egt) potem pokazywal to na jakims wyswietlaczu , to druga sprawa to dobrze by bylo gdyby ten mozna bylo logowac wskazania tego czujnika przy uzyciu laptopa i tworzyc wykresy EGT+obroty , jak sprawa wyglada ?? bardzo to skomplikowane ??
  • Poziom 42  
    Jak znasz się na systemach mikroprocesorowych i programowanie, to zmontowanie ze 30minut, uruchomienie podstawowych funkcji może z godzine zajmie, myśle ze zbudowanie i "wyregulowanie" układu nie zajmie więcej niż jeden dzień.
  • Poziom 19  
    a duzo trzeba czasu na ogarniecie tematu w stopniu pozwalajacym zmontowac cos takiego ?? wiem ze to glupio brzmi ale ciezko mi sie zebrac :/
  • Specjalista PLD
    Zalezy co juz potrafisz. Zakladajac jednak calkowita Zielonosc ( choc przeciez wiesz co to rezystancja ) nalezaloby poznac elementy elektroniczne : rezystor, kondensator, diode, tranzystor i troche pochodnych. Nastepnie troche cyfrowki: bramki przerzutniki, rejestry, wibratory :D . Dalej, bloki funkcjonalne: wzmacniacze akustyczne, operacyjne, przetwornikiA/D i D/A, etc. Pozniej mikroprocesory, wyswietlacze, interfejsy, elementy wykonawcze i takie tam duperelki. Nastepnie programowanie onych mikroprocesorow: jezyk asemblera, C, C++, i kilka innych. Skoro poznasz juz n.p C++, to latwo bedzie Ci przesiasc sie na oprogramowanie "Front Endu" na PC. Trzeba poznac API, i inne pomniejsze zagadnienia okienkowosci. Wreszcie trzeba zlozyc ta wiedze do kupy i uzyc ja do "zgaszenie Swieczki". Tylko ze, gdy juz to wszystko bedziesz umial to wlasciwie bedzie czas umierac :| .
    Zartowalem, ludzie zyja troszke dluzej, ale nie bardzo :D .

    teraz masz juz wszystko co potrzeba by starac sie o dobra robote w branzy. A zapotrzebowanie na specow rosnie z kazdym rokiem.
    powodzenia, yego

    P.S. A tak przy okazji co to jest to CGT czy jak to nazwales co chcesz mierzyc ? ja z kolei nie znam sie na autkach. Umiem nimi jezdzic ale niewiele wiecej.
  • Poziom 19  
    EGT - exhaust gas temperature , czyli temperatura gazow wydechodwych , potrzebne to jest przy strojeniu samochodow , zbyt wysoka temperatura powoduje wypalanie zaworow , a nawet dziur w denkach tlokow i przydal by mi sie taki diwajs bo czeka mnie strojenie furki
  • Specjalista PLD
    Dzieki za swiatlo. To przynajmniej bylo prosto i jasno powiedziane.
    Niestety elektronika nie jest az tak prosta jak resoraki, a to co powyzej napisalem, choc z przymruzeniem oka, ale od prawdy dalekie nie jest :cry: .

    I tak troszeczke off topic, to nie trybie po co babrac sie w smarach i Fe2O3 zamiast od razu kupic jakis fabrycznie wypasiony matchbox za troche wieksza kase? Lifting bywa najczesciej kosztowniejszy niz lepszy oryginal.

    Rekapitulujac, jesli nie znajdziesz gotowego urzadzenia, lub kogos kto Ci je wykona, to raczej predzej zajezdzisz swoj podrasowany rydwan niz wlasnorecznie bedziesz w stanie sklecic takie urzadzonko, ktore bedzie spelniac wszystkie Twoje oczekiwania. Chyba ze w Mensie piastujesz jakis wysoki urzad i masz sporo czasu na nauke i eksperymenty.

    Pozdrawiam i zycze duzo wytrwalosci, yego
  • Poziom 19  
    no to moze jest opcja zeby laptop przez port com albo port drukarki zczytywal wartosci z czujnika , zawsze latwiej napisac program na kompa niz na mikrokontroler


    a co do babrania w smarach to wiesz , istnieja na tyle podrasowane matchboksy nawet w polsce do ktorych zadne seryjne auto nie moze sie zblizyc mocowo , ani osiagami
  • Specjalista PLD
    Taka opcja zawsze istnieje i jest ona calkiem rozsadna. Zalozmy, ze do czujnika podlaczasz 8-bitowy przetwornik A/D ( tani jak barszcz ). To co pomierzy czytasz prosto przez LPT a dalej to juz program w laptopie robi obliczenia, wykresy itd. Nie trzeba wtedy dodatkowego mikrokontrolera. Cos takiego nawet w baziku mozna napisac bez problemu. Laptopy nie calkiem nowoczesne ale zupelnie wystarczajace do tego celu mozna kupic juz za jakies 50pln, co jest cena dobrego wyswietlacza na volumenie.

    A co do wypasionych kolasek, to 250km/h w mojej zupelnie mi wystarcza.
    Szczerze mowiac nigdy nie moglem pojac po co sie bawic w tuning, ale to chyba jest tak samo jak z zabawa w elektronike :), tyle ze elektronika moze sluzyc do rzeczy uzytecznych, podczas gdy autka - jakby ich nie podrasowac i tak beda tylko jezdzic, a czasem nawet niszczyc niczemu niewinne drzewa przy drogach i nic ponad to :( .

    Pozdrawiam, yego
  • Poziom 19  
    dobra to ja musze najpierw poszukac takiego czujnika a potem bede rozkminial te przetworniki


    Co do tuningu to to jest jak narkotyk , dla mnie nie ma nic leprzego jak przeciazenie ktore czuje w karku gdy mam noge w podlodze , a gdy wiem ze moge je zwiekrzyc bo w fabryce zostawili zapas wytrzymalosci to czemu nie , jest jeszcze aspekt cichociemnych furek , wielu ludzi sie nacina na niepozorne sejczento 1.2 150 koni , i wywala oczy bo jego wypasiona fura nie daje mu rady

    Ps. ta cena laptopa to pomylka ??
  • Specjalista PLD
    To nie pomylka. 386 z DOSem zupelnie wystarczy do takich zabaw. Jakis rok temu kupilem laptop kompaka 486sx z kolorowym wyswietlaczem ( tylko HDD musialem wymienic ) za 54pln. Trzeba tylko troszke poczatowac na traf :)
    Zerknij tutaj dla przykladu: http://www.allegro.pl/4176_486_i_slabsze.html?order=t&view=gtext

    Narkotyk, mowisz ? No to nie mam pytan w kwestii tuningu, choc wciaz uwazam to za bezuzyteczne, ale to tylko moj prywatny punkt widzenia :) Bez obrazy :) .

    Pozdrawiam , yego
  • Specjalista PLD
    DOHC napisał:
    http://allegro.pl/item88102502_toshiba_satellite_2520_cds_bcm_.html ja potrzeboje cos takiego bo komputer ktory bede stroil w samochodzie pracuje pod win95-2000 i pokrewne i musze miec taka maszyne

    To juz troszke wyzsza polka. Cene tego ustrojstwa mozesz sobie wliczyc w koszty tuningu i odliczyc od podatku :) .
    Przyjemnosci kosztuja :( Moze za rok taki sprzet bedzie tanszy :))

    pozdrawiam, yego
  • Poziom 19  
    nie no , jestem pogodzony z tym ze musze kupic takie cos , to nie jest problem :)