Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nieznany pobór prądu w czasie postoju

28 Lut 2006 18:11 2832 14
  • Poziom 20  
    Posiadam poloneza 1.6 Gli. Mam problem ze zbyt dużym poborem prądu w czasie postoju samochodu. Przy wyłączonych wszystkich odbiornikach samochód pobiera z akumulatora prąd 300-450 mA. Nie posiadam alarmu ani radia. Nie mam rzadnych innych urządzeń pobierających prąd. Próbowałem wyjąć wszystkie bezpieczniki ale to nie pomogło. Nawet te które są przy komputerze od wtrysku. Przy podłączaniu przewodu "plus" do akumulatora słychać dziwny dżwięk jakby zwieranych styków. Dźwięk dochodzi z okolic deski rozdzielczej. Pod tablicą zegarów znalazłem czarny przedmiot przypominający wielkością paczkę papierosów. Jest na nim napis "Urządzenie mikroprocesorowe". Nie wiem do czego służy i czy może być przyczyną problemów. Może ktoś ma jakiś pomysł. Nie chciałbym oddawać samochodó od razu do elektryka bo być może jest to prosta usterka ale jakoś nie mogę sobie z nią poradzić. Dziękuję za pomoc.
  • Relpol przekaźniki
  • Spec od samochodów
    W alternatorze dioda uszkodzona,odłącz plus z alternatora i zmierz prąd.
  • Poziom 19  
    Zobacz przewoby przy rozruszniku, najlepiej wykręć go i oczyść ia tak samo zrób z alternatorem. Jak mówisz że masz pobór 200- 300A to tylko tam musisz szukać bo wszystkie inne przewoby by tego nie wytrzymały. Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    Jeżeli wyjmę to urządzenie i odłączę od obwodu to go przerwe i wtedy prąd na pewno nie popłynie i wskaźnik pokaże zero. Nie znam się bardzo na elektryce ale tak mi sie wydaje. Lepiej byloby chyba ustalić co to z urządzenie i czy dźwięk który wydaje jest normalny przy jego pracy. A co do diody w alternatorze to jak sprawdzić czy rzeczywiście jest uszkodzona, czy jest to element wymienialny?
  • Relpol przekaźniki
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 25  
    Witam.Ta skrzyneczka wilekosci paczki papierosow to rzeczywiscie urzadzenie mikroprocesorowe.Steruje ononastepujacymi urzadzeniami:podczas spryskiwania szyb samoczynnie zalaczaja sie wycieraczki na 2 lub 3 wahniecia,steruje praca przerywana wycieraczek,zalacza samoczynnie ogrzewanie tylnej szyby jak jest zimno,steruje zalaczniem ogrzewania tylnej szyby,jest tam tez przereywacz kierunkowskazow i swiatel awaryjnych,steruje ogrzewaniem lusterek,oswietleniem wnetrza(czasowe wylaczenie oswietlenia oraz kontrola swiatel hamowania(kontrolka) i swiatlami przyczepuy.Podczas zapalania autka,nic tam nie powinno cykac.No chyba ze jest zimno to po kilku sekundach zalaczy sie ogrzewanie tylnej szyby.Wyciagnij to urzadzenie i zmierz ponowniw prad.Jak bedzie na mierniku zero to znaczy ze ktores z tych urzadzen jest uszkodzone.
  • Poziom 20  
    Sprawdzilem alternator. Wszystkie diody sa sprawne. Przepuszczaja prad tylko w jedna strone. Jak dalej sprawdzac elementy samochodu w poszukiwaniu nieznanego poboru pradu?W bagazniku nie mam zadnego oswietlenia(nie ma zarowki w oprawce).
  • Specjalista elektryk
    Podłącz amperomierz i wyjmuj kolejno bezpieczniki, stwierdzisz w którym obwodzie jest pobór. Jeśli po wyjęciu wszystkich bezpieczników prad nadal popłynie to alternator albo rozrusznik.
  • Poziom 25  
    A może to co ci cyka to jest jakiś przekaźnik? Jak nie to zrub tak jak koledzy radzili wyjmij to i zmież wtedy jaki jest pobur jak ok to masz winowajce.
    POZDRAWIAM
  • Poziom 20  
    Wyjmowalem juz wszystkie bezpieczniki i nic nie pomoglo. Nawet te ktore sa oddzielnie od wszystkich i znajduja sie przy komputerze od wtrysku. Jak podlaczam sam rozrusznik miernik wskazuje zerowy pobor pradu.
  • Poziom 23  
    Najlepiej zobacz na schemacie elektrycznym, co może pobierać prąd i drogą prób sprawdzaj i wykluczaj pewne bloki. Może się coś znajdzie ... Bo nie możliwe, żeby gdzieś się tracił. Coś go "żreć" musi :)

    Pozdrawiam i życzę powodzania.
  • Poziom 23  
    Żarówka może raczej nie, dlatego, że kolaga pisał już wyżej, że nawet po wyciągnięciu wszystkich bezpieczników pobór prądu nie spada, a żarówka w schowóku nepwno będzie "puszczona" przez jakiś bezpiecznik.

    Pozdrawiam Mat.
  • Poziom 20  
    Ustalilem powod poboru pradu. Prawdopodobnie poprzedni wlasciciel zamontowal cos na ksztalt odciecia zaplonu. Za tablica zegarow znalazlem dwa przekazniki i polaczony z nimi ukryty wlacznik. Po wylaczeniu go pobor pradu spada do 20mA i nie mozna uruchomic samochodu. Po przekreceniu kluczyka zapalaja sie kontrolki ale rozrusznik nie kreci silnikiem. Po wlaczeniu natomiast wszystko jest w porzadku. Zastanawiam sie teraz jednak czy takie odlaczanie zasilania nie zaszkodzi elementom samochodu. Chodzi mi o komputer od wtrysku. Czy odlaczanie zasilania od niego nie powoduje kasacji jego ustawien? Podobno komputer podczas pracy analizuje dane z odpowiednich czujnikow i dostosowuje charakter pracy tak aby byla jak najbardziej optymalna. Kazde odlaczenia zasilania powoduje kasacje tych ustawien i powrot do ustawien fabrycznych, co moze byc powodem np zwiekszenia zuzycia paliwa. Nie wiem czy to prawda. Moze ktos wie cos wiecej na ten temat?