Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Lanos 1.4 '2000 beznadziejne ogrzewanie

01 Mar 2006 10:09 15230 16
  • Level 37  
    Od nowości tak było i uznałem, że 'ten typ tak ma'.
    Przy kilku stopniach mrozu zaczyna wiać ciepłem dopiero po kilku, prawie dziesięciu kilometrach; ostatnio jak było -15°, to przejechałem ze trzydzieści kilometrów i choć termometr silnika pokazuje 88°, to ogrzewanie niewystarczające, no po prostu ledwie czuć. Znajomy ma nowszego Lanosa 1.4 i chwali się , że po kilkuset metrach zaczyna grzać, a po paru kilometrach jest gorąco. Co może byc w moim zepsute i czy w ogóle?
  • Level 30  
    Uszkodzona nagrzewnica lub zamkniety do niej doplyw plynu chlodzacego silnik.
    Pozdrawiam.
  • Level 37  
    Slawek J wrote:
    zamkniety do niej doplyw plynu
    To tam jest jakiś zamek, zawór? Napisz coś więcej- jak to sprawdzic. Z góry dzięki!
  • Level 17  
    Do nagrzewnicy jest zawór, sterowany od środka zazwyczaj przesuwka lub pokrętło. Może linka jest rozregulowana i nie otwiera zaworu.
    Otwórz maskę i popatrz na przewody płynu chłodzącego które wchodzą do środka kabiny. Ręką sprawdzisz czy są ciepłe.
    Może być również problem z termostatem (nie zamyka się), możesz to sprawdzić - otwórz maskę i uruchom silnik, znajdź górny przewód dochodzący do chłodnicy, jeśli w miarę nagrzewania się silnika przewód również się stopniowo nagrzewa, to masz uszkodzony termostat i może być przyczyną słabego grzania.
    pozdrawiam
  • Level 32  
    wydaje mi się że czasy zaworów na wężach do nagrzewnicy skończyły się na polonezie, w lanosie 2000 jest klapa regulacji ciepłego powietrza

    ps.czy może się mylę??
  • Level 25  
    Witam.Nie napisales czy masz w tym Lanosiku gaz.Bo jezeli tak to sprawdz jak gazownicy zalozyli ci podgrzewanie reduktora.Powinien byc wlaczony w uklad chlodzenia w szereg a nie rownolegle.
  • Level 37  
    Dzięki mozdzmar, niedługop spradwzę. z tym, że spodziewam się, że węże będą ciepłe, bo ogrzewanie trochę działa- gdy jest ok.zera to z naddatkiem, że go ujmuję. Ale tak jest od nowości; zainstalowanie gazu dwa lata temu nie wniosło uszczerbku.
  • Level 17  
    Kolego wojtekryba, mylisz się myśląc że zawory skończyły się na polonezie. A to czy w Lanosie jest to już inna sprawa, ja tylko przedstawiłem co sprawdzić aby dojść do przyczyny. Mogę tylko dodać, jeśli w Lanosie jest klapa to należy sprawdzić, czy nie kieruje ciepłego powietrza na zewnątrz, może też być problem z nadmuchem, wiatrak ciągnie powietrze za mocno a nagrzewnica nie daje rady go nagrzać a to jest spowodowane za niską temperaturą płynu chłodzącego.
    Pozdrawiam
  • Level 37  
    Genneralnie spodziewam się, że nagrzewnica jest zbyt zimna, bo coś ją przytyka. Ale co...
  • Level 16  
    witam,jezeli z ogrzewaniem jest problem od nowosci to jest zapowietrzona nagrzewnica lub nie otwiera wlasciwie zawor do nagrzewnicy/ ktory na pewno jest/, a moze jest za malo plynu w chlodnicy, lub nie trzyma zawor nadcisnienia w naczyniy wyrownawczym, to ostatnie mozna sprawdzic zostawiajac silnik pracujacy az do momentu wlaczenia wentylatora.jezeli wentylator sie wlaczy, a poziom plynu jest dobry i weze twarde to jest dobrze.
  • Level 11  
    Może po prostu do nagrzewnicy dostał się jakiś syf np. liście czy inne pierdoły i teraz nagrzewnica jest zapchana. Ktoś kiedyś pisał na tym forum, że w takich przypadkach pomaga przedmuchanie nagrzewnicy sprężarką.
  • Level 37  
    Posprawdzałem małe co nieco i tak: termostat dobry- nawet po kilku kilometrach zanim wskazówka dojdzie do 88°C wąż na chłodnicy zimny, inne raczej miękkie.
    Silnik osiąga ok. +10°C po 2-3kilometrach(komputer od gazu dopiero wtedy pozwala przełączyć zasilanie). Skąd więc w samochodzie ma się robic ciepło wcześniej?
    O zapowietrzeniu nagrzwnicy słyszałem, jak wszyscy o Yeti- ale kto to widział? i usuwał? Czy w samochodzie, skoro łatwo o zapowietrzenie, nie powinna się sama odpowietrzać?
    Wiem- pozostaje sprawdzenie zaworów i jej drożności. Proszę o podpowiedź- gdzie szukać takowych.
  • Level 15  
    maryann wrote:
    Od nowości tak było i uznałem, że 'ten typ tak ma'.
    Przy kilku stopniach mrozu zaczyna wiać ciepłem dopiero po kilku, prawie dziesięciu kilometrach; ostatnio jak było -15°, to przejechałem ze trzydzieści kilometrów i choć termometr silnika pokazuje 88°, to ogrzewanie niewystarczające, no po prostu ledwie czuć. Znajomy ma nowszego Lanosa 1.4 i chwali się , że po kilkuset metrach zaczyna grzać, a po paru kilometrach jest gorąco. Co może byc w moim zepsute i czy w ogóle?


    Witam. Przepraszam, że dopiero teraz piszę, ale dzisiaj (17.07.06) wpadłem na twoje pytanie.
    Miałem taki sam problem, tylko z lanosem 1,5 8v. Od nowości było w nim zimno. Też czepiałem się termostatu i nagrzewnicy.
    Męka trwała do wymiany paska rozrządu. Przy okazji wymieniałem pompę wodną bo minimalnie ciekła, i dopiero wtedy doznałem olśnienia. Porównałem nową pompę z tą wymontowaną z silnika : okazało się,że fabrycznie była wstawiona pompa od silnika 16v, bardziej wydajna o troszkę innej konstrukcji wirnika.
    Po założeniu nowej pompy we wrześniu 2005 pierwszą zimę od sześciu lat nie marzłem w samochodzie. Przy -25 na zewnątrz, w środku miałem +20.
    W FSO na taśmie pakowali do samochodu to, co mieli w magazynie, byle dalej. Nie dziwię się, że firma upadła. Jako ciekawostkę przyrodniczą mogę tylko dodać, że do mojego lanosa woda wlewała się przez zgrzewy blach na tylnych błotnikach, bo polska fabryka zaoszczędziła na masie uszczelniającej!!!
    Pozdrawiam Mirosław :D
  • Level 37  
    Pora wrócić do tematu.
    Otóż dokonałem nowych obserwacji: nie ma problemu z gorącym powietrzem na postoju, ani w nawiewie na wprost- zimno jest podczas jazdy w nogi! Wywnioskowałem, że wpada gdzieś 'lewe' zimne powietrze. TYLKO KTÓRĘDY??
    Też teraz niedawno zmieniałem pompę i mam bardziej wydajną; niestety przegapiłem sprawę i majster założył taką samą...
  • Level 18  
    W lanosie nie ma zaworu nagrzewnicy.Sterowanie cieplo-zimno odbywa si[GVideo] poprzez przymykanie przesłony uruchamianej cięgłem(linką).SprawdZ czy nie masz uszkodzonej linki od pokrętła ciepło-zimno.Nagminną usterką jest obrywanie się w lanosie pancerza linki przy mocowaniu pancerza do uchwytu z obydwu stron linki co powoduje niepełne przełączenie z ciepłego na zimne.Najpierw odłacz 3 linki od nagrzewnicy a dopiero wyciągaj panel z pokrętłami sterowania(inaczej od razu uszkodzisz pancerz linek przy panelu)dopiero wtedy wyciągnij panel i sprawdż linki.Przed odpięciem zamocowania linek do nagrzewnicy proponuję lekko podgrzać końcówki pancerza opalarką a dopiero podważać wkrętakiem(bardzo kruchy plastik).[/GVideo]
  • Level 15  
    Dojście do linek można uzyskać przez wykręcenie 2 śrób mocujących schowek - sam w ten sposób wymieniłem linke kierującą powierze. Nie zdejmując panelu z pokrętłammi.