Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wymiana licznika Audi a4 1,9tdi 1995

02 Mar 2006 09:28 7556 11
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich.
    Mam takie pytanko, chodzi o wymianę licznika w Audi a4 1,9 tdi 1995. Na co zwrócić uwagę podczas kupowania takiego licznika aby kupić dobry.
    Widziałem na allegro różne ponoć są różnych producentów o różnych kolorach złączy.
    Co oznaczają kolory i jeszcze jedno?
    Czy np. licznik od benzyny może być do Diesla. Mam swój stary więc może przekładka samych zegarów. Czy elektronika w benzynowym liczniku jest inna?
    Proszę o podpowiedź.
    Pozdrawiam.

    Regulamin pkt 15. Wiesz, co to zdanie, wielka litera, interpunkcja? Popraw tekst! <Błażej>
  • Poziom 19  
    Cze
    miedzy benzyna i dieslem bedzie roznica w obrotomierzu i jeszcze jedno wazne jest do ilu km/h masz swój bo jak kupisz z innym zakresem to bedzie zle chodził popatrz z tyłu na oznaczenia numery na kosciach z elektroniką
    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Witam

    Pragnę ozywić temat wymiany licznika w Audi A4.

    Jestem w trakcie takiej operacji więc jeśli są chętni wiedzy na ten temat to służę pomocą.

    MamAudi A4 TDI z 1995 roku i mam (miałem) taki licznik
    Wymiana licznika Audi a4 1,9tdi 1995


    a teraz jest tak:D
    Wymiana licznika Audi a4 1,9tdi 1995

    Wymiana licznika Audi a4 1,9tdi 1995
    Musicie przyznać ,że jest różnica :D

    Pozdrawiam
  • Poziom 34  
    Właśnie wymieniasz coś co sie mało psuje na coś co za chwilę będzie świecić tylko kawałkami . Bordy w tych autach padają bardzo czesto a zapłacić 400 czy więcej za świecidełko na srodkowym panelu to już drobna przesada nie wspomnę o tym że swieci to nie znaczy że poprawnie pokazuje przebieg prędkość itd
  • Poziom 12  
    FIS w tym roczniku z którego mam auto (1995) wypalały się - to prawda. Ja miałem jeden licznik z FIS'em z 95 roku ale akurat ten egzęplarz nie miał tej wady.
    A co do FIS'a który zamontowałem to jest idealny a wnioskując po dacie produkcji, ma on przed sobą kilka lat życia :D

    Co do wskazań prędkościomierza to wskazuje o 2 km\h DOKŁADNIEJ niż oryginalny licznik. Ze wskazaniem prawidłowej prędkości nie ma problemu, bo w tych autach odbywa się to za pośrednictwem czujnika halla (chyba od 89 roku aż do dziś) :D
  • Poziom 17  
    taka wymiana jest plug&play czy trzeba instalacje rzezbic ?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Kostki licznika są inne, trzeba dołożyć czujnik oleju, bo będzie świeciło jak na załączonym obrazku.
  • Poziom 12  
    Niestety taka instalacja to nie plug&play :cry:

    Trzeba zrobić przejściówki, bo u mnie były 2x26 PIN a w nowych zegarach jest 3x32 PIN.

    Z tym czujnikiem oleju to albo kupić i zamontować albo dorobić emulator albo....zostawić niech się świeci:|

    Ogólnie jest trochę zabawy ale wszystko jest do przeskoczenia a efekt EXTRA :D
  • Poziom 15  
    Kolego ArcziS od czego założyłeś licznik do swojego A4 i jak poradziłeś sobie z obrotomierzem?

    Do Pana moderatora - proszę o nieusuwanie postu gdyż jeżeli Pan nie umie czytać wyraźnie pisze w nim że mam problem z obrotomierzem w liczniku gdyż jest inny pinout i poziom sygnałów wejściowych. Mój post nie łamie żadnego regulaminu forum ani nie jest bez sensu. Nie jedna osoba zastanawia się nad wymiana licznika zz innego modelu żeby wszystko działało prawidłowo. Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Witam

    Dla wszystkich zainteresowanych wymiana licznika w A4 B5 na licznik z "białym podświetleniem", czy to od A4 po 2000r lub od A6,
    należy przekodować licznik Vag-com'em.
    Kanał 60 - wartość 1024
    kanał 61 - wartość 256
    kanał 62 - wartość 1

    Po tym "zabiegu" obrotomierz i RDS na FIS'ie będą działać.

    Pozdr.
  • Poziom 15  
    Dziękuję kolego ArcziS faktycznie po przekodowaniu obrotomierz ruszył.
    Jeszcze mam problem z faktycznym stanem paliwa w baku a wskaźnikiem, kanał 30 nie wystarcza. Niem miałeś z tym problemu?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Licznik wlożony od A6 do A4 będzie pokazywał odwrotnie stan paliwa.
    Trzeba pogrzebać we wsadzie bądź zmienić pływaka do kompletu.