Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rozrusznik, Fiat Uno 1.0 z 94r. Auto nie pali, kręci się rozrusznik.

02 Mar 2006 19:57 5206 15
  • Poziom 13  
    Na poczatku dodam ze uzylem opcji szukaj i nie znalazlem odpowiedzi na moj problem

    samochod fiat uno 1.0 z 94r

    rozrusznik o numerze 63221880 E95-0,8/12 firmy magnet marelli

    problem:
    samochod nie chcial odpalac, slychac bylo krecenie rozrusznika i czasami za ktoryms razem odpalal potem juz rozrusznik nie krecil
    wykrecilem rozrusznik szczotki jeszcze nadaja sie do uzytku przeczyscilem je i komutator papierem sciernym skrecilem wszystko wkrecilem do samochodu i slychac bylo tylko pykanie ktore po kilku probach odpalenia zamilklo
    ponownie wykrecilem rozrusznik podlaczylem bezposrednio pod akumulator i nic, calkowity brak reakcji

    pytania:
    co moge jeszcze sprawdzic ?
    czy to mozna jeszcze rozebrac ?
    Rozrusznik, Fiat Uno 1.0 z 94r. Auto nie pali, kręci się rozrusznik. Rozrusznik, Fiat Uno 1.0 z 94r. Auto nie pali, kręci się rozrusznik. Rozrusznik, Fiat Uno 1.0 z 94r. Auto nie pali, kręci się rozrusznik.

    aha
    autko odpalalo z popychu i potem problem znikal na caly dzien jezdzenia po nocy znowu powracal

    i jeszcze jedno pytanko jak powinny byc ulozone szczotki bo jak rozkrecalem rozrusznik to nie zauwazylem jak byly ale uwazam ze powinny byc ulozone naprzeciwko siebie, wrecz jestem prekonany ale jezeli sie myle to prosze wyprowadzic mnie z bledu


    przed chwilka zauwazulem jeszcze ze na uzwojeniu stojana w jednym miejscu jest pzerwana izoalcja czy to moze miec wplywa na brak reakcji rozrusznika
  • Poziom 12  
    Cześć twój problem tkwi prawdopodobnie w prądzie jaki dostaje rozrusznik podłącz sam rozrusznik do akumulatora ,automatu (na zdjęciu) raczej nie rodbieraj on ma za zadnie wypchnąć bendiks i podać prąd na rozrusznik.Możesz sprawdzić jedno i drugie z osobna.Sprawdz również baterie pod obciążeniem jaki ma spadek napięcia.
  • Poziom 21  
    Sprawdz czy szczotka minusowa ma faktycznie dobry kontakt z masą ,ona jest przymocowana do szczotkotrzymacza a szczotkotrzymacz dwoma wkrętami do obudowy łożyska tylniej a obudowa ma masę śrubami z głowiczki czasami tam nie ma dobrego styku , albo selenoid [automat] jest do wymiany [ na to stawiam]
  • Poziom 13  
    RAFAL77
    pisalem ze podlaczylem bezposrenio pod aku i zadje reakcji

    lgy1
    styk jest dobry

    a co z ta przerwana a raczej zdarta izolacja uzwojenia stojana?
    a jeszcze w automaci ejka wykrecam dwie sruby krzyzakowe od ztrony zaciskow to w dziurach po nich widac uzwojenia z ktorych tez jest zdarta izolacja. to tez moze miec jakis wplyw?
  • Poziom 25  
    Jeśli przyczyna nie tkwi w szczotkach, to wymień to co widnieje na zdjęciach tzw. elektrowłącznik. Te śruby dwie śruby, które z niego wystają, są zwierane (w środku, częsta przyczyna) przy dużym prądzie i ulegają wypaleniu i nie przepuszczają prądu. Na zwarcie bym nuie kliczył, bo by w momencie próby kręcenia rozrusznikiem wszystko by gasło.
  • Poziom 21  
    Wszyscy doczepili się do automatu ,przecież użytkownik nic nie pisze o automacie to rozrusznik po połączeniu na krótko nie działa.
    Może szczotki nieprzylegają do komutatora-sprawdź
    Jak szlifowałeś komutator to mam nadzieję ,że bardzo drobnym papierem, i nie ma po tych zabiegach zwarcia między żłobkami komutatora.
    A tak ogólnie to sprawdź, czy przy rozbieraniu i składani nie uszkodziłeś jakiegoś połączenia elektrycznego w rozruszniku.

    Lekkie przytarcie uzwojeń(no nie wiem jaki jest rozmiar)nie powinno stanowić problemu,chyba ,że wirnik ociera się o stojan.
    Czy wirnik swobodnie kręci się w stojanie bez przytarć?
  • Poziom 13  
    zdarcie izolacji widoczne na zdjeciu
    Rozrusznik, Fiat Uno 1.0 z 94r. Auto nie pali, kręci się rozrusznik.

    szlifowalem drobnym papierem z brudu a nawet mozna powiedziec ze tylko delikatnie przetarlem
    Rozrusznik, Fiat Uno 1.0 z 94r. Auto nie pali, kręci się rozrusznik.

    zwarcie jest pomiedzy zlobkami(o ile sa to te miedziane paski do ktorych dochodzi uzwojenie)
    niestey nie mierzylem czy bylo zwarcie przed przeszlifowanie ale musialo byc bo ja tylko lekko przetarlem i zwarcie wystepuej miedzy wszystkimi zlobkami
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    elektrit
    dzieki za wyprowadzenie mnie z bledu ze szczotkami bo ja je ustawilem 12-18 bo wydawalo mi sie ze w silnikach komutatorowcyh takie powino byc polaczenie mialem maszyny elektryczne ale za duzo z tego przedmiotu niestety ni ewynioslem same wzory prawi eteraz dopiero mam mikromaszyny i inny prowadzacy i troche wiecej praktyki bo chociaz silniki na wyklad przyniosl przepraszam za off topic
    rano sprwdze z innym ulozeniem szczotek i powiem jak poszlo

    Cytat:
    Trzeba sprawdzić oba uzwojenia w elektromagnesie,zwłaszcza wciągające

    ale podobno nie da sie dostac do niego a nie chce nic urwac jezeli jest dobre a nie wiem czy mam ciagnac na sile
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    automat jest dobry bo wyrzuca tylko nie chce krecic ide kupic szczotki i wymienie moze to cos da moze jedank ta jedna jest juz za bardzo zuzyta

    i jeszcze komutator jest caly zwarty czy to dobrze ?
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    wymienilem szczotki i nic wszystkie styki posprawdzalem i nic
    w koncu poszeldme znim do mechanika i co sie okazalo u niego smiga bez problem ladnie kreci automat dziala wszystko ok
    wiec chyba mam aku rozladowane bo nie sprawdzalem a sugerowalem sie wskaznikiem na nim ze jest wszystko ok
    dzisiaj juz nie zdarze go zalozyc ale jutro z rana zmontuje i powiem o efektach
    dziekuje wszystkim za okazana pomoc
  • Poziom 33  
    sprawdz masę na rozruszniku czy jest dobra
  • Poziom 39  
    Już mi się podoba. Zamiast wziąć do ręki choćby kontrolkę i poobserwowaćź wskaźniki człowiek 21 wieku zasiada do komputera i prowadzi korespondencję. Prawdopodobnie dojdzie do wniosku, że brakuje mu takż ełądowania akumulatora ale to na odrębną dyskusję. I jeszcze ciekawe jak doszedł do wniosku, że wirnik (komutator) ma zwarcie. Właściwie nic pewnego a szumu sporo.
  • Poziom 13  
    servistel napisał:
    sprawdz masę na rozruszniku czy jest dobra

    sprawdzona

    mczapski napisał:
    Już mi się podoba. Zamiast wziąć do ręki choćby kontrolkę i poobserwowaćź wskaźniki człowiek 21 wieku zasiada do komputera i prowadzi korespondencję. Prawdopodobnie dojdzie do wniosku, że brakuje mu takż ełądowania akumulatora ale to na odrębną dyskusję. I jeszcze ciekawe jak doszedł do wniosku, że wirnik (komutator) ma zwarcie. Właściwie nic pewnego a szumu sporo.


    po pierwsze: co mial wniesc twoj post?
    po drugie: a co ci chodzi z tymi wskaznikami? aku okazalo sie jednak dobre bo po powrocie do odmu od mechanika i podlaczeniu go na krotko krecil
    po trzecie: piszesz wirnik (komutator) z tego co mi wiadomo: wirnik to wirnik, a komutator to komutator, do ktorego doprowadzone sa poczatki i konce uzwojen wirnika, a jezeli chodzi o zwarcie na komutatorze to chodzilo mi o to ze myslalem ze zlobki na komutatorze nie sa polaczone
    po czwarte: szum robisz Ty. Z tego co mi wiadomo forum jest po to aby pomagac innym. Nie kazdy od razu urodzil sie geniuszem i wie wszystko. Pojecia o silnikach troszke mam, wiec myslalem ze uda mi sie samemu naprawic rozrusznik, ale niestety nie. A nie mam akurat na tyle pieniedzy teraz zeby wydawac na mechanika, poniewaz mam jeszcze wydatki zwiazane z zarejestrowaniem auta i dlatego chialem to zrobic we wlasnym zakresie, a skoro nie moglem sobie poradzic to pytalem innych miedzy innymi tu na forum i w ostatecznosci poszedlem do mechanika u ktorego okazalo sie ze wszystko jest ok.