Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

1.9 TDI problem z pracą na wolnych obrotach

rafalbazior 04 Mar 2006 01:44 4935 17
  • #1 04 Mar 2006 01:44
    rafalbazior
    Poziom 2  

    Silnik 1.9 TDI 110 KM. Mam nietypowy problem z pracą silnika na wolnych obrotach. Silnik czasami wpada w jakieś dziwne drgania. Lekkie naciśnięcie pedału gazu powoduję że silnik pracuje dobrze po czym po chwili znów wpada w wibrację. zauważyłem że częściej takie zjawisko pojawia się przy zimnym silniku lecz to nie jest reguła. Pomocy !!!!!!

  • #2 04 Mar 2006 01:57
    Usunięty
  • #3 04 Mar 2006 07:56
    sq8luu
    Poziom 17  

    ... albo nastawnik :) ... albo jeszcze coś innego

  • #4 04 Mar 2006 13:45
    T/J
    Poziom 21  

    Witam
    Panowie nie strzelajcie bo nabijacie sobie tylko tym posty i robicie mentlik w głowie koledze który szuka sposobu rozwiązania problemu.Aby znaleźć przyczynę takiego zachowania się silnika należ podłączyć VAGa i sprawdzić czy ECU nie zanotował ewentualnych usterek silnika.Jeżeli ich nie będzie to należy sprawdzić parametry w poszczególnych blokach i właściwie je zinterpretować a na pewno usterkę się znajdzie.To podstawa diagnozy TDI.
    Pozdrawiam

  • #5 04 Mar 2006 13:55
    Usunięty
  • #6 04 Mar 2006 16:19
    lajkonic
    Poziom 15  

    witam, zapytam wprost; czy bylo cos robione przy silnku lub od kiedy jest ten problem z wolnymi obrotami.czesto jest blacha przyczyna, dla mnie to cos na linii 'pompa wtrysku-wtryskiwacze', a moze wlac dobre paliwo i dobry srodek czyszczacy uklad paliwowy,/nie rozkrecac jak niektorzy wtryskiwaczy czy pompy paliwa/, pozdrawiam ZDzislaw

  • #7 04 Mar 2006 18:26
    rafalbazior
    Poziom 2  

    Przy silniku nie było do tej pory nic robione. W tej chwili auto ma przejechane 182 tys km i do tej pory sprawował się bez zarzutu. Jakieś rok temu wymieniałem przepływomierz ale to standard w silnku TDI . Opisane zjawisko wibracji na wolnych obrotach zaczęła się jakieś 2 miesiące temu i ma charakter nieregularny. Raz pracuje ok na luzie innym razem mocno wibruje bez względu na to czy jest zimny czy cieply. Wtedy na parę chwil pomaga lekka przygazówka. Poza tym tajemniczym zachowaniem na biegu jałowym silnik sprawuje się ok. Ciekawe jest to że wibracje pojawiają się nagle jakby za naciśnięciem jakiegoś guzika.

  • #8 04 Mar 2006 21:24
    lajkonic
    Poziom 15  

    witam, to juz pewne,ze cos sie wydarzylo bez ingerencji z zewnatrz, sprawdz czy nie ma wody w filtrze paliwa /popusc srube od dolu filtra/, byly duze mrozy i wlej dobry srodek czyszczacy uklad paliwowy do zbiornika nie wiele kosztuje i na pewno nie zaszkodzi, a moze pomoze, pozdrawiam Zdzislaw

  • #9 05 Mar 2006 10:58
    maximus56
    Poziom 2  

    Podobne objawy występują również gdy jest pęknięty lub żle dokręcony któryś z węży podciśnieniowych tzw. odma.
    Dy silnika dostaje się lewe powietrze i wolne obroty szaleją, po dodaniu gazu jest ok.

  • #10 05 Mar 2006 11:00
    Usunięty
  • #11 04 Cze 2007 18:48
    Cezarw85
    Poziom 9  

    Witam!!!Mam problem z moim autkiem TDI 110KM.Samochód na wolnych obrotach od 1500-2000 szarpie a jak sie docisnie gaz to przestaje.Podobnie jak zapale to samochod nierowno chodzi.
    Problem pojawił sie jak wymieniłem przepływomierz gdzyz samochhod nie mial mocy.Teraz ta moc ma ale ma własnie te objawy.Jak włozyłem stary to wszystko chodzi ok tzn nie szarpie.
    Czy przyczyna moze byc to ze wczesniej byl orginalny przepływomierz Bosha a teraz jakis zamiennik???
    Prosze o rade

  • #12 04 Cze 2007 23:08
    PKi
    Poziom 21  

    To może być przyczyną. Co mówi VAG-COM i pamięć błędów?

  • #13 05 Cze 2007 16:36
    Cezarw85
    Poziom 9  

    Auto bylo podlaczane pod VAGa dwukrotnie i niec nie wykazało.mechanik stwierdzil tylko ze na tym starym przeplywomierzu orginalnym Bosha widac po parametrach ze auto nie ma takich wartosci jakie powinno miec z nowym przeplywomierzem.Dodam ze byly kasowane bledy nawet jeli nie zostaly znalezione.Ten przeplywomierz zaminnik byl firmy QAP.Czy moze byc jakas inna przyczyna tych obiawów np.usterka pompy?

  • #14 05 Cze 2007 18:40
    burza1979
    Poziom 13  

    A ile dałeś za tą podrube przepływki pewnie 100zeta. Kup sobie Boscha i bedzie po problemie . Kosztuje troche więcej ale jak stać cie na takie auto to co tam taka przepływkaza 300

  • #15 06 Cze 2007 10:56
    yaaro
    Poziom 33  

    Zbyt wysoka dawka paliwa na wolnych obrotach, zmniejasz dawkę nastawiniekm i nauto bedize jak nowe.
    Zobacz wartości Vagiem
    Silnik
    001 w 2 okienku jak bede okolo 3 to mieszanka zabogata ustaw około 4,5
    do 5

  • #16 16 Cze 2007 13:49
    Cezarw85
    Poziom 9  

    Witam ponownie!!!Wymieniłem przepływke na orginalną
    boscha i nadal utrzymują sie te same objawy.Tzn na biegu jałowym samochod nierowno chodzi a przy przyspieszaniu od 1500-200o obrotów przy dodaniu gazu szarpie.Co moze byc przyczyną bo juz sam nie miem???Czytalem na forum ze podobne objaawy moga byc z nastawnikiem pompy?
    Czy u mnie tez to moze byc przyczyną???
    Prosze o rade

  • #17 16 Cze 2007 17:27
    darko b
    Poziom 13  

    Jak najbardziej,przyczyną może być nastawnik

  • #18 16 Cze 2007 19:33
    r777
    Poziom 9  

    mialem podobny problem lecz w peugeot 406 hdi przyczyna byl brak cisnienia w ukladzie zwrotnym diesla ( zaworek zwrotny byl caly czas otwarty) wyregolowalem zaworek i wszystko gra no i jeszcze wizyta w warsztacie w celu skasowania bledu

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME