Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Golf III 1.9D 94r. problemy z zaplonem

pawee 04 Mar 2006 19:59 3812 20
  • #1
    pawee
    Level 12  
    Witam !
    od jakiegos czasu mam problemy z odpaleniem auta, wpierw palil coraz zadziej a teraz juz nie pali wogule. Byl beznadziejny akumulator wiec sadzilem ze po wymianie bedzie ok - niestety nadal nie pali.
    Po nagrzaniu swiec i przekreceniu kluczyka stacyjki rozrusznik pracuje ale auto nie pali ...
    po kilku razach na starym akumulatorze nawet rozrusznik przestawal krecic ... tak jak by akumulator sie wyladowal po 5-10 probach odpalenia ...
    dzis zamontowalem nowe aku a podczas proby odpalenia cos sie w aucie przyjaralo (dymek z kierownicy i ogolny chwilowy smrod). Pomimo tego sprobowalem jeszcze 2 razy i efekt byl taki jak przy starym aku.
    Jak bym mial garaz zaczal bym od sprawdzenia przewodow, jak by sie okazaly ok to sprawdzil bym swiece i ewentualnie zawor zatrzymania silnika (ktory nie mam pojecia gdzie sie znajduje).
    Prosze o oswiecenie mnie czy dobrze rozumuje i podanie jakichs wskazowek:
    - co moze byc przyczyna,
    - od czego nalezalo by zaczac,
    - czy mozliwe jest zeby zmniejszony przekroj przewodow spowodowany przepaleniem nie byl wystarczajacy do transmisji wysokiego pradu rozruchu ?
    za wszelkie odpowiedzi z gory dziekuje i pozdrawiam :)
    Pawel
  • #2
    sq8luu
    Level 18  
    Na dzień dobry sprawdzić należy co się dymiło ? Myślę ze mogło się spalić uzwojenie stojana .
  • #3
    pawee
    Level 12  
    sq8luu co masz na mysli piszac o stojanie ? alternator ?
    jesli chodzi o dym z kierownicy to tak jest od pol roku (wiem powinienem to sprawdzic wczesniej) i nie bylo problemow ...
    dziwi mnie natomiast fakt iz po paru probach odpalenia rozrusznik przestaje pracowac - co moze byc tego przyczyna jesli aku jest naladowany (kupilem centre 65kWh ze wskaznikiem naladowania) ?
  • #4
    kubus4995
    Level 20  
    Gdzie ci poszedł dym z pod kierownicy czy pod kokpitu bliżej lewej strony?
    a rozrusznik sprawdziłeś czy prąd dochodzi na elektrozawór,jak na zaworze nie będzie napięcia w życiu ci nie zapali?

    Dodano po 3 [minuty]:

    kubus4995 wrote:
    Gdzie ci poszedł dym z pod kierownicy czy pod kokpitu bliżej lewej strony?
    a rozrusznik sprawdziłeś czy prąd dochodzi na elektrozawór na pompie wtryskowej,jak na zaworze nie będzie napięcia w życiu ci nie zapali?
  • #5
    pawee
    Level 12  
    kubus4995
    dokladnie z gumowej oslony kierownicy ... wybacz ale nie sprawdzalem bo ciemno juz sie robilo a nie mam garazu ...
    miedzy innymi z tego powodu tu zadalem zapytanie zeby nie rozwalac calego auta tylko zabrac sie za to co jest najbardziej prawdopodobne ... jestem automatykiem i znam sie na elektronice/elektryce ale o autach nie wiem za wiele ...
    chce to sam zrobic tylko chce miec punkt zaczepienia zeby zdazyc z robota w max pare godzin ;)
    W zwiazku z powyzszym nic nie sprawdzalem lecz sprawdze juz jutro i napisze co i jak ;)
    masz racje z elektrozaworem ... to normalka ze bez napiecia nie bedzie dzialac ... lecz skad ten dym i smrod ?
    powtarzam: wczesniej dym sie zdazal wiele razy ale nigdy taki smrodek ;)
    jutro sie biore za diagnoze
    pozdrawiam
  • #6
    kubus4995
    Level 20  
    [quote="pawee"]kubus4995
    dokladnie z gumowej oslony kierownicy
    Jak pamiętam to ta osłona pod kierownicą jest plastikowa,mam na myśli ten element pomiędzy kierownicą a zegarami,to pod tym ustrojstwem jest stacyjka i być może tu jest cały problem jak stacyjka nie poda prądu i to radzę Ci też sprawdzić może tam się kable wędzą,a podaj napięcie z aku na elekrozawór i zobacz czy zagada(jeśli oczywiście świece grzeją).
    Daj znać jak postępy.

    Dodano po 25 [minuty]:

    jesteś na forum teraz?
  • #7
    pawee
    Level 12  
    tak masz racje ... oslona jest plastikowa ... i jedynym rozsadnym rozwiazaniem jest to ze dym dochodzi ze stacyjki ...
    sprawdze to oczywiscie jutro ...
    jednak nadal pozostaje dla mnie niezrozumiala sprawa rozrusznika :)
    dzieki za zainteresowanie - dam znaj jutro
    Pawel
  • #8
    kubus4995
    Level 20  
    Że co przestaje kręcić? a wina może być w stacyjce nadpalone styki tworzą zwiększony opór i się grzeją.:idea:
    Jak długo kręcisz rozrusznikiem?
  • #9
    pawee
    Level 12  
    moze i masz racje ... o jakie "forum" Ci chodzi ?
    moze jakis link konkretny ?
    :)
  • #11
    pawee
    Level 12  
    aha ... sorki ... mam wiele spraw na glowie wiec sie szwedam tu i tam ;)
    ogolnie co chwile sie pojawiem zeby odpisac i czegos sie dowiedziec :)
  • #12
    kubus4995
    Level 20  
    To już wszystko wiesz jutro działaj.Diesel jak ma wszystko oki to pali na dotyk,aha sprawdz jeszcze skrzynkę bezpiecznikową.
  • #13
    pawee
    Level 12  
    no wiem .... same swiece maja zabezpieczenie ... to sprawdze w pierwszym rzedzie ..
    mam troche roboty ... najwiecej czasu zabierze mi niestety rozmontowanie czesci zeby dostac sie do instalacji
    nigdy qrde nie wiem jak te pieprzone plastiki porozkrecac grrr
    lece spac ...
    mam nadzieje ze jutro moge na Ciebie liczyc
    pozdrawaim jeszcze raz
    nara ;)
    Pawel R.
  • #14
    kubus4995
    Level 20  
    Tak wpadne jutro na forum.:D
    Dzięki za pozdr.
  • #15
    pawee
    Level 12  
    no tak ... wyglada na to ze jednak rozrusznik - teraz juz kreci 2 obroty na 10 s ... a jak dluzej przytrzymam to leci z niego dymek :]
    oplaca sie go sciagac i regenerowac czy raczej lepiej po prostu kupic nowy/uzywany ?
  • #16
    kubus4995
    Level 20  
    Jak już się jara to lepiej kupić po regeneracji będą mniejsze koszty,no i gwarancja jakaś jest wtedy masz pewność że będzie działał:idea:
    a odpalił silnik?
  • #17
    pawee
    Level 12  
    nie nie odpalil ... sadzisz ze jest walniete cos jeszcze ?? qrde zaczynam sie zastanawiac ile poplyne za naprawe tego auta grrr
    nie mialem jak sprawdzic swiec bo nie mam ich czym wykrecic (nie mam takiego klucza :/)
    kable sa ok, stacyjka ok, zawor dostaje napiecie
  • #18
    kubus4995
    Level 20  
    Wywal rozrusznik na regenerowany,naładuj aku i zapali,diesel musi mieć kopa aby zapalić chodzi mi o siłę kręcenia,w przypadku benzynki jak nawet ledwo kręci czasem zapali a diesel ma większy stopień sprężania tak więć dobre uderzenie i chodzi:idea:
    Jeśli wszystko sprawdziłeś to będzie chodził,no to narazie tyle.
    Pozdrawiam.

    Dodano po 6 [minuty]:


    A jeszcze świece możesz sprawdzic bez ich wykręcania wystarczy że odłączysz listwę połączeniowa tak aby każba swieca była odłączona,potem bierzesz kawałek kabla jednym końcem do aku+ a drugi do każdej świecy do końcówki sruby M5 jak zaiskrzy to jest oki.
    Kiepskie dojście do dwóch przy pompie ale sobie poradzisz.
  • #19
    pawee
    Level 12  
    ok dzieki ....
    musze sie wziac za szukanie rozrusznika, cos mi mowi ze za szybko go nie dostane :/
    pozdrawiam rowniez ;)
  • Helpful post
    #20
    kubus4995
    Level 20  
    Powodzenia w szukaniu narka:D:D
  • #21
    Sanndman
    Level 11  
    a co jesli swieca zarowa jest zwarta?? Miernikiem tez nie sprawdzisz.
    Niestety swiece musisz wykrecic. Nie jest to trudne wystarvczy popuscic kluczem i powinno sie dac palcami obrucic.
    Jesli masz swiece dobre, rozrusznik kreci a nadal nie pali sprawdz czy podczas krecenia na rozruszniku masz paliwo na nadmiarze wtryskiwaczy.
    Jesli niema tam paliwa znaczy ze nie masz go na pompie wtryskowej.
    Wiec musisz sprawdzic czy dziala zaworek od gaszenia silnika (ten na pompie wtryskowej) jesli jest sprawny sprawdz czy masz paliwo w filtrze paliwa i czy przypadkiem filtr nie jest brudny.

    Jesli wszystko jednak jest ok a diesel nadal nie pali to sprawdz czy Ci wtryski nie leja, cisnienie na tlokach, cisnienie pompy wtryskowej no i poczatek wtrysku.

    Powodzenia