Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra A 2.0 Pomarańczowa kontrolka

06 Mar 2006 02:21 19079 23
  • Poziom 15  
    Witam mamproblem nie wiem co jest być może to wina zasilania. Problem polega na tym iż samochód zachowuje się dziwinie mianowicie nie chce czasami wchodzić na obrotu muli się po prostu po dodaniu gazu. Od czasu do czasu zapala się pomarańczowa kontrolka rysunek jakiś i po środku piorunek nie wiem co ona oznacza jeżeli wie ktos co ona oznacza niech napisze. potrafi się zapalić w trasie i po przygazowaniu zginie.
  • Poziom 14  
    Jest to kontrolka informująca o błędzie silnika. Odczytaj bład. W prawym górnym rogu komory silnika jest złącze diagnostyczne połącz np. spinaczem biurowym A i B. Nastepnie włącz zapłon i obserwuj kontrolke. Kontrolka bedzie migać (raz przerwa szybko dwa razy) oznacza 12 i tak 3 razy nastepnie wymiga ci błąd. Sprawdz go i napisz to ci podam co oznacza.
    Jeszcze napisz czy masz założony LPG.
  • Poziom 15  
    Nie mam załozonej instalacji gazowej, A i jeszcze jedno silnik na gazie jałowym czyli bez naciśnięcia pedału gazu nawolnych obrotach nie pracuje równo mianowicie szarpie nim
  • Poziom 11  
    Sprawdź na komputerze pracę silnika. Jeśli nie kody usterek to prawdopodobnie poleciał elektroniczny układ sterujący silnikiem (są bardzo kiepskie w vectrze A bo made in singapore). Wymiana tego jakieś 150zl. Przez to zapłon jest nierowny i silnik źle pracuje, nie polecam jeżdżenia z tym. Miałem to samo przy niskich obrotach nawet gasł ale na wyższych kontrolka gasła i konieczna była wymiana tego komputerka (znajduje się on po prawej stronie "przy nogach pasażera".
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Wiesz elektrit widocznie niekture ople były produkowane w Singaporze.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Nie wiem jaki jest układ zasilania, gdzie to mogę sprawdzić? Silnik jest 2.0i. Auto jest sprowadzone z niemczech wiem jeszcze tylko że silniczek krokowy jest firmy Bosh

    Dodano po 1 [godziny] 7 [minuty]:

    własnie zczytałem kody błędów ale przy zgaszonym silniku kody wyświtliły się następujące 13 i 31. Zczytać kody przy zapalonym silniku czy nadal będa występowały?
  • Poziom 14  
    13 to brak sygnału z sondy lambda.
    Sprawdz czy sonda jest podłączona i czy nie wyrwał sie któryś przewód. Sonda jest wkręcona w wydech przed katalizatorem ma 3 przewody 1 czrny i 2 białe. Najprościej podłącz miernik do czarnego zapal silnik i obserwuj czy zmiena się napięcie powinno wynosić od 0V do 1V. Jeżeli napięcie się nie zmienia masz sondę do wymiany.
    A tan drugi bład to czujnik indukcyjny ale tym się nie przejmuj na zapalonym silniku się nie wyświetli.
    Wtyczkę od sondy masz za zbiorniczkiem od płynu chłodzącego.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Ja też mam taki somochód i po zamontowaniu LPG z Mini Lambda (niestety jeszcze się wtedy nie znałem) gazownik nie podłączył mi emulacji. Napoczątku mu to nie przeszkadzało ale po 2 miesiącach miał na benzynie takie objawy jak kolega opisuje.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    A czy problem z sondą lambda również nie zniknie po odpaleniu silnika?? Czytałem gdzieś że sonda pracuje po nagrzaniu się. Czy to prawda? Co mam w pierwszej kolejności teraz zrobić?

    Dodano po 6 [minuty]:

    Mogę jeszcze bardziej opisać problem z szarpaniem na wolnych obrotach. szarpie w taki sposób jak by co jakiś czas na ułamek sekundy brakowało zapłonu. Znowu martwi mnie fakt brak mocy jak dodam gazu to silnik poprostu się muli tak jak by go zalewało z nadmiaru paliwa w czasie jazdy zmuli się tak jak by pracował na dwa lub trzy gary a po pewnym czasie mulenia załapie i chodzi normalnie odczuwalne to jest jak by się włączyło turbo. Co muszę sprawdzić w pierwszej kolejności. Kody sprawdziłem przy zgaszonym silniku może sprawdzić przy zapalonym w czasie szarpania????

    Dodano po 14 [minuty]:

    Chciałem dodać jeszcze jedno pytanie czy praca silniczka krokowego powinna być słyszalna? takie głośne stukanie?
  • Poziom 14  
    To stukanie to wtryski. Silnik tak chodzi ponieważ ma złą dawkę paliwa. Ja miałem to samo silnik jakby się zalewał dodało się gazu a on nic zdławił się i dopiero po chwili zaczynał ciągnąć a jak dymił. Jak masz miernik to sprawdz czy zmienia się napięcie na sondzie, odłącz wtyczke i podłącz miernik pod mase i czarny przewód. Tak jak już ci pisałem.
  • Poziom 15  
    No właśnie czasami dymił jak głupi ale niezwracałem na to uwagi bo myślałem że poprostu para cieplna bo na zewnątrz jest zimno, Jak silnik jest zimny i włączone jest automatyczne ssanie to problem z muleniem znika i szarpanie na wolnych obrotach jest zaczne mniejsze, wczraj to zauważyłem jak jechałem w nocy od dzewczyny. Tak więc teraz biorę się za miernik i idę sprawdzić napięcie na sondzie.
  • Poziom 14  
    Sprawdziłeś tą sondę?
  • Poziom 12  
    odkiedy sonde sprawdza się na rozłączonej wtyczce? a 0,5V z sterownika na sprzeżenie zwrotne sondy
  • Poziom 15  
    Więc tak zrobiłem jak pisałeś odłączyłem wtyczkę od sondy, przy zapalonym silniku, czyli kabel czarny i dwa białe i sprawdziłem jaki jest proąd między masą a czarnym kablem który idzie do sondy i miernik pokazywał cały czas 0,35V

    Dodano po 5 [godziny] 17 [minuty]:

    No właśnie przecież jak odłączyłem wtyczkę to sprawdziłem napięcie jakie jest podawane na sondę. Więc jak mam sprawdzić czy sonda jest dobra i czy to jest wina sondy????
  • Poziom 15  
    sprawdzić napięcie między czarnym kablem a masą przy podłacoznej sondzie??
  • Poziom 14  
    0,35V wskazuje na ubogą mieszankę i komputer ją wzbogaca dlatego silnik tak chodzi. Przy takich objawach jak ma
    twój silnik sonda powinna wskazywać ok. 0.9V. Sprawdz na podpiętej i napisz .
  • Poziom 15  
    sprawdziłem i na podpiętej sądzie pokazuje miernik stałe napięcie 0,1V nic się nie zmienia. W razię pewności sprawdzę jeszcze raz
  • Poziom 15  
    Problem został rozwiązany. Usterka polegała na tym iz była pęknięta rura gumowa łącząca przepływomież z przepustnicą powietrza, silnik dostawał lewego powietrza a przepływomież podawał złe odczyty i to wszystko sie wiązało i w rezultacie silnik nie pracował jak należy i sonda pokazywała również złe odczyty. Wszystko to wina gumowej rury. Dziekuje wszystkim za pomoc.