Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Dla speców od CDI. W210 2,2 CDI 92kW 99rok nie pali.

diesel5857 06 Mar 2006 13:59 3852 11
  • #1
    diesel5857
    Level 21  
    witam
    walczę już od 3 tygodni - dorywczo z taką padaką
    W210 2,2 CDI 92kW 99rok

    auto po spaleniu pod maską
    zrobione ale nie pali
    przywieżli do mnie , trochę posiedziałem i wysiedziałem
    KTS -pokazuje błędy synchronizacji wałka z wałem
    uszkodzenie zaworu ELAB - sprawdzony wraz z instalacją do niego i OK
    więc podmieniłem KOMPUTER błędów już nie ma , nadal nie pali
    sprwdziłem - małe ciśnienie na listwie - sprawdzone barometrem
    70-80 bar
    padnięty regulator ciśnienia - wymieniony
    teraz jest podczas kręcenia 130-140bar
    nadal nie pali
    sprawdziłem impulsy do wtrysków -podczas kręcenia pojawiają się 2-3 impulsy i koniec na każdym to samo

    KTS błedów brak
    komputer który podstawiłem nie mial opisu - naklejki wiem że 2,2CDI ale dokładnie nie wiem
    wewnątrz płyta jest identyczna - ma kilka tranzystorów więcej
    może jest to zupełnie inna wersja ?
    wsady są z oryginału

    czy może być różnica w czujnikach w zależności od wersji (kW)

    jutro podmienię jeszcze czujniki z jeżdzącego VITO 2,2 CDI
    bo sam już nie wiem co
    poluzowanie przewodu paliwowego na wtrysku powoduje mgiełkę na metr w powietrze

    HELP

    poz.PIOTR
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    przemek 4x4
    Level 15  
    Sprwdz rozrząd pewnie przeskoczył skoro pokazywało brak synchronizacji wałka z wałem.
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #4
    Jacek79
    Level 37  
    przedewszystkim oscyloskop i sprawdz czujnik wałka rozrzadu i wału, mam nadzieje ze nie ściągasz wtyczek z wtrysków i w ten sposób nie sprawdzasz impulsów bo to ci nic nieda - poprostu po ściągnieciu wtyczki zanikają impulsy.
    zobacz w parametrach mierzonych ciśnienie bo może komp go nie widzi, i sprawdz też wtryski bo mialem kiedys vito w którym ktoś palnikiem wtryski podgrzał i nie chodziły - ciekawe czemu?
  • #5
    diesel5857
    Level 21  
    co do rozrządu to raczej jest ok
    wtyczek nie sciągałem - 2x igła + dioda i ładnie widać pracę wtryskiwaczy

    co do ciśnienia wtrysku jest taki że KTS w chwili kręcenia traci komunikację dlategom sprawdzałem barometrem i ciśnienie na wyjsciu na wtrysk wacha się od 130-140bar
    książkowo żeby zapalił powinno być min.125bar a w trakcie pracy 260-280bar - gdzieś to znalazłem w jakimś opisie
    napisałeś

    " zobacz w parametrach mierzonych ciśnienie bo może komputer go nie widzi "
    znaczy się że jeżeli jest padnięty czujnik ciśnienia na listwie to też może tak się zachowywać ?
    wcześniej wymieniałem reg.ciśnienia bo było tak jak pisałem wcześniej
  • #6
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Podmieniony komputer miał zdjęty kluczyk?
  • #8
    diesel5857
    Level 21  
    Stanisław Chwalisz wrote:
    Podmieniony komputer miał zdjęty kluczyk?



    przegrane wsady z oryginalnego ( 29f400 i 24c04 )

    chyba ze wsad z 29f400 wyleciał i jest porąbany

    może ma ktoś dla porównania
  • Helpful post
    #9
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Proponuję zdjąć całkowicie kluczyk.
  • #10
    diesel5857
    Level 21  
    dziś
    znów zabawa
    pomierzyłem ciśnienie na listwie KTS-em
    wacha się między 26 - 28 MPa czyli dobrze

    (manometr zaniza)

    na jednym kompie sa błedy
    1482 stopień końcowy żarzenia (błędny prąd)
    0207 usterka nieznana
    na drugim
    1622 elektryczne uszkodzenie ELAB
    1482 _-----------------------------
    1354 synchro wału do wałka (sygnał niezrozumiały)

    Panie Stanisławie - obstawia Pan jak rozumiem wywalone immo ?
  • Helpful post
    #11
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Przy takich problemach zdejmowałem kluczyk było ok.
  • #12
    Dee Jay Gucio
    Level 20  
    Jeżeli komputer różni się od tego oryginalnego to wątpliwą sprawą jest to że zapali. Znajdź komputer o takich samych numerach, mam pliczek do komputera ale nie wiem czy taka sama wersja oprogramowania. pozdro