Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Polonez wymiana linki licznika

demosen 06 Mar 2006 21:58 7049 37
  • #1
    demosen
    Level 12  
    Witam wszystkich mam nastepujacy problem podczas jazdy w liczniku predkosci wskazowka nie ma stalej pozycji rzeczywistej skoki o 10 km/h oscyluje jak z tym sobie poradzic? licznik okragly
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Helpful post
    #2
    kubus4995
    Level 20  
    Sprawdz linke w pancerzu pewnie się zaciera.
  • #3
    KingKong
    Level 25  
    Zacinać też, ale pewnie jest krzywa. Często przy zakładaniu ludzie to czynią i jest nierówna prędkość obwodowa. Sprawdź czy gdzieś nie jest przegięty lub nie ma zbyt małego łuku pancerz.
  • #4
    Slawek J
    Level 30  
    Lub nie peka. Dochodzi jeszcze kwestia napedu tej linki w skrzyni biegow.
    Pozdrawiam.
  • #5
    demosen
    Level 12  
    Dzieki za podpowiedzi jak sie troszke ociepli to bede sie meczyl z tym bo narazie za zimno dlamnie jest .A mam jeszcze 1 pyt to jest rocznik 96 1.6GLI CE z okraglymi zegarami a czy on posiada gniazdo diagnostyczne i jak tak tio gdzie je szukac bo zielony jestem z tym rocznikiem :P
  • #7
    hobbista
    Level 18  
    Ja bym na twoim miejscu nie czekał z naprawą do wiosny. O ile dobrze się orientuje tam za napędem linki przy skrzyni biegów jest czujnik prędkości jazdy. Jeśli linka
    stanie w pancerzu to uwali płetwe w tym czujniku i trzeba będzie go wymienić , a to kosztuje . Pisze o tym gdyż u mojego klienta zamarzła linka ( pancerz był przetarty ) no i było cięzko mu wytłumaczyć dlaczego licznik nie chodzi i czemu tak drogo.
  • #8
    demosen
    Level 12  
    Czy zaplikowanie WD40 w linke od strony licznika ma sens czy wymiana jej calej ??jak jest jej cena :/ i jak sobie poradzic z jej montazem aby to mialo rece i nogi niemowiac juz o glowie :P
  • Helpful post
    #9
    kubus4995
    Level 20  
    demosen wrote:
    Czy zaplikowanie WD40 w linke od strony licznika ma sens czy wymiana jej calej ??jak jest jej cena :/ i jak sobie poradzic z jej montazem aby to mialo rece i nogi niemowiac juz o glowie :P

    Wymień na nową linkę razem z pancerzem,bez żadnych prowizorek bo to z reguły jest na krótko a jak będzie uszkodzony pancerz to samo smarowanie nic Tobie nie da,wiesz PN jest taką konstrukcją że tu nie można nic popsuć.Wykręć 2 śrubki mocujące osłonę licznika potem odkręć sam licznik chyba były tam 4 śrubki po bokach i ile dobrze pamiętam pociągnij licznik i odkręć linkę,potem z kanału odczep od napędu w skrzyni biegów i wyciągasz,nową ułóż tak aby szła dużym łukiem mniej więcej jak stara linka reszta jak wyżej,a jak co spójrz na link co zapodałem Ci wyżej.Powodzenia w naprawie.
  • #10
    adam.p123
    Level 19  
    Zobacz linke może cośjąblokuje. Pozdrawiam
  • #11
    Ufokkk
    Level 12  
    Nie trzeba nic odkręcać przy liczniku.
    W tym roczniku przy liczniku jest już plastikowa nakładka, którę się normalnie ściąga. Linka kosztuje koło 15 zł i będziesz miał po problemie.
    I pewnie Ci się jeszcze tłucze ta linka?
  • #12
    demosen
    Level 12  
    Przy predkosci do 15-19km/h wskazowka skacze od 0 do 25km/h i slychac slabe bardzo slabe stuki w okolicy licznika wiec bede musial ta linke przeznaczyc na straty i sie przejsc do sklepu po nowa ,a mam jeszcze jedno pyt ostatnio zaowazylem dziwna maz pod korkiem olejowym konsystencja budyniu waniljowego czyzby juz uszczelka dokonala zywota?
  • Helpful post
    #13
    kubus4995
    Level 20  
    demosen wrote:
    Przy predkosci do 15-19km/h wskazowka skacze od 0 do 25km/h i slychac slabe bardzo slabe stuki w okolicy licznika wiec bede musial ta linke przeznaczyc na straty i sie przejsc do sklepu po nowa ,a mam jeszcze jedno pyt ostatnio zaowazylem dziwna maz pod korkiem olejowym konsystencja budyniu waniljowego czyzby juz uszczelka dokonala zywota?

    A ile robisz dzienne kilometrów i jak trzyma temperatura silnika ?
  • #14
    charliecharlie
    Level 23  
    robi ci się mieszanka wody z olejem
    zrzuć głowicę i wymień uszczelkę
    sprawdź uszczelniacze na zaworach
    pozdro
  • Helpful post
    #15
    kubus4995
    Level 20  
    charliecharlie wrote:
    robi ci się mieszanka wody z olejem
    zrzuć głowicę i wymień uszczelkę
    sprawdź uszczelniacze na zaworach
    pozdrawiam

    Nie zawsze tak jest jak piszesz,jeśli gość robi krótkie odcinki na niedogrzanym silniku to właśnie na korku zbiera się kondensat a ludzie myślą ze to uszczelka,ważne jest to jaką trzyma temperaturę silnik i z reguły jest to objaw niedogrzanego silnika.Jeśli byłaby trafiona uszczelka pod głowicą to trzeba sprawdzić czy w płynie chłodniczym nie ma oleju no i poziom oleju się nie podniósł i nie zmienił barwy jasno brązowy,a niekiedy są jeszcze dodatkowe objawy.
    Jak już doradzasz to doradzaj dobrze:D
  • #16
    demosen
    Level 12  
    Robie dzienie okolo 50-80km temperatura utrzymuje sie w granicach 90c a przy okolo 70-80c dopiero startuje ,zaowazylem taka zecz niepokojaca : plyn chlodniczy znika mi szybko pojawiaja sie babelki powietrza w zbiorniku :/ szukalem wycieku nalotu ale nic nie znalazlem zadnych oleistych mazi w zbiorniku nie znalazlem .Przy starcie slysze jak cos mi bulgocze -jakby sie gotowalo slychac to tylko w wozie :/ sam juz niewiem co moze byc powodem ucieczki plynu - dym z rury jest jasny zadnych ciemniejszych zabarwien nie zaowazylem w spalinach
  • Helpful post
    #17
    kubus4995
    Level 20  
    demosen wrote:
    Robie dzienie okolo 50-80km temperatura utrzymuje sie w granicach 90c a przy okolo 70-80c dopiero startuje ,zaowazylem taka zecz niepokojaca : plyn chlodniczy znika mi szybko pojawiaja sie babelki powietrza w zbiorniku :/ szukalem wycieku nalotu ale nic nie znalazlem zadnych oleistych mazi w zbiorniku nie znalazlem .Przy starcie slysze jak cos mi bulgocze -jakby sie gotowalo slychac to tylko w wozie :/ sam juz niewiem co moze byc powodem ucieczki plynu - dym z rury jest jasny zadnych ciemniejszych zabarwien nie zaowazylem w spalinach

    To masz przestrzał w uszczelce,kanał wodny do cylindra a jak się nagrzeje to też daje jasny intensywny dym rury wydechowej,przyjrzyj się też dokładnie świecom,i sprawdż też czy to bulgotanie nie jest spowodowane dostawaniem się ciśnienia z któregoś cylindra do układu chłodzenia z reguły puchną węże jak się nagrzeje na układzie zamkniętym,wtedy masz 100%pewność.
  • #18
    demosen
    Level 12  
    Nie puchną węże tylko sie podnosi stan chlodziwa w zbiorniku wyrownawczym , czyli uszczelka pod glowica jest trafiona :/ ale teraz pytanie dolna czy gorna :/
  • Helpful post
    #19
    kubus4995
    Level 20  
    demosen wrote:
    Nie puchną węże tylko sie podnosi stan chlodziwa w zbiorniku wyrownawczym , czyli uszczelka pod glowica jest trafiona :/ ale teraz pytanie dolna czy gorna :/

    Dla jasności ta górna tp pokrywa zaworów,a padła Ci uszczelka pomiędzy blokiem a głowicą.
  • #20
    demosen
    Level 12  
    To bede musial na dniach ja wymienic bo zaryje silnik ciekawe jakie bedzie moje zdziwienie jak zobacze ta uszczelke tylko jak pomysle ze bede musial rozbierac go to mnie ................ ale musze w takim razie to zrobic dziekuje wszystkim za pomoc podpowiedzi i rady-tu zamieszczam link jaki znalazlem napewno komus sie jeszcze przyda http://www.fsoautoklub.pl/?action=technika&id=25
  • #21
    berlingo
    Level 22  
    odnośnie gniazda diagnostycznego to jest pod schowkiem pasażera zwierasz dwa piny nie pamiętam jakie i wyświetla ci uszkodzenia silnika ilośc błysków kontrolki awari komp zobacz opis jest na forum
  • #22
    demosen
    Level 12  
    Gniazdo diagnostyczne odnalazlem wyskakuje tylko 12 i nic wiecej :/ bynajmniej narazie tylko to lampka wskazuje
  • #23
    demosen
    Level 12  
    Linka wymieniona wskazania licznika oki pozostalo mi tylko wymienic uszczelke pod glowica ale sniek pada niestety wiec bede musial to przelozyc :/
  • #24
    pit389
    Level 12  
    z uszczelka poczekaj do wiosny, chocby zeby sie upewnic co do objawow. majonez potrzebuje czasu na znikniecie, o silnik sie nie martw. ja kiedys pojechalem na wymiane uszczelki na sznurku - nie mial sily jechac :D
  • #25
    demosen
    Level 12  
    Silnik w kawalkach zajelo mi to prawie caly dzien jutro go skladam przedmuch do cylindra z chlodziwa 1 cyli.. nie palil jak sie okazalo wyczyscilem a teraz rano zloze go i zobaczymy czy odpali :/
  • #27
    demosen
    Level 12  
    Pytanie mam podczas zakladania uszczelki pod glowice mam ja posmarowac smarem grafitowym czy zostawic ja na sucho w sklepie mi powiedziano ze mozna na sucho bez smarowania juz nie wiem zglupialem :/
  • Helpful post
    #28
    kubus4995
    Level 20  
    demosen wrote:
    Pytanie mam podczas zakladania uszczelki pod glowice mam ja posmarowac smarem grafitowym czy zostawic ja na sucho w sklepie mi powiedziano ze mozna na sucho bez smarowania juz nie wiem zglupialem :/

    Tylko na sucho,żadnych wynalazków na uszczelce masz czerwony pasek,który jest jakby silikonem,tak więc pod zadnym pozorem nie smaruj tej uszczelki niczym,pamiętaj o czystości bloku i głowicy.
    99%czystości 1%dokładności.Pozdrawiam
  • #29
    demosen
    Level 12  
    Oki nie bede smarowal ale z glowicy musialem usunac spalony grafitowy smar fakt ze na tamtej uszczelce niebylo zadnego silikonu a 1 cylinder od strony kabiny przy zaworach swiecy byl zalany ewidentnie chlodziwem a pierwszy od strony lamp leko skorodowany tez tez przy zaworach i swiecy pewnie go zalalo :/ pozostalosc po uszczelce usunelem a teraz rano bede sie mocowal z zalozeniem mam dosyc robota samemu na swiezym powietrzu przy tej temperatuze nie polecam nikomu po 3 godzinach meczenia sie z zardzewialymi srubami zapieczonymi nieczulem juz palcow a klucze same mi wypadaly z dloni ;( A bym zapomnial jak mocno dokrecic glowice bo niestety klucza odpowiedniego nie posiadam aby zmiezyc z jaka sila dokrecam tak wiec jak ocenic czy juz jest odpowiednio dokrecone zwyklym kluczem nasadowym
  • Helpful post
    #30
    kubus4995
    Level 20  
    a głowica była planowana?Jeśli nie to szkoda twojej roboty bo niestety na 90%zawsze są krzywe,planowanie kosztuje raptem 50-70zł.
    Co do dokręcania głowicy aby mieć pewność dokręcać tylko i wyłącznie kluczem dynanomertycznym albo przeciągniesz szpilki albo za słabo dokręcisz,i wracasz do punktu wyjścia,a mam wrażenie że chyba dosyć wymarzłeś podczas tego remontu,po co robić dwa razy to samo,jak nie masz to pożycz gdzieś z warsztatu,a nie jak niektórzy z "rurką" na czuja nie polecam nie rób niczego na skróty.Pozdrawiam.