Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki powinien być maksymalny pobór prądu

07 Mar 2006 18:09 21753 16
  • Poziom 14  
    z akumulatora przy wyłączonym zapłonie?
    U mnie wychodzi ok 130mA z czego 50 mA pobiera instalacja gazowa II generacji Autronic ,a 80 mA pozostałe podzespoły samochodu i w przeciągu tygodnia rozłądowywuje mi się akumulator. Za odpowiedzi dziękuję.
    Pozdrawiam
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Pobór nie wydaje się specjalnie duży, różne tunigowe bajery potrafią brać więcej.
    Przy takim poborze akumulatora 45 Ah powinno starczyć na 14 dni. A czy ty wcale nie jeździsz ? Nawet raz na tydzień powinno taki pobór zniwelować i aku powinien być naładowany. A jak nie jeździsz to doładowuj aku z prostownika....
    Pozdr.J.
    Ps chyba że masz juz zasiarczony akumulator......
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Witam!

    Z tego co napisałeś wynika że bateria nie trzyma parametru pojemności. Najprościej byłoby podjechać do elektryka i sprawdzić ją lub pożyczyć od kogoś baterii i upewnić się czy zjawisko ustąpi.

    Pozdrawiam
    A.G.
  • Poziom 17  
    Pobór prądu masz w normie.Przeważnie oscyluje on w granicach 100mA,w zależności co jest podpięte.Masz walnięty akumulator.WYMIANA.
  • Poziom 15  
    Sprawdz jeszcze alternator.One lubia robic takie niespodzianki.
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Witam :)
    Pobór prądu ma wynosić około 0,02A do 0,05A
    Jaki masz samochód?
    Sprawdź pobór prądu jak wszystko masz wyłączone, światło oświetlenia też (czujnik maski z przodu też wciśnij), i możesz poczekać około 0,5h jak masz nowy samochód (inne układy pobierają do 0,5h).
    Wyciągnij radio i sprawdź ponownie
    Napisz jaki model i z jakiego rocznika?
  • Poziom 14  
    Samochód to standardowy znaczy fabryczny nissan primera z 1997 roku.Radio też odłączałem i pobór spadł o 5 mA. A akumulator nowy kupiomy 3 miesiące temu Zaap Schnaider.
  • Poziom 17  
    Pytanie.A prąd ładowania alternatora sprawdziłeś?
  • Poziom 14  
    Sławek62 napisał:
    Pytanie.A prąd ładowania alternatora sprawdziłeś?

    tylko jak go sprawdzisz? jakim miernikiem, bo na pewno nie takim zwykłym

    Dodano po 21 [minuty]:

    Witam :)
    Musisz posprawdzać wszystkie przekaźniki czy nie jest któryś zawieszony(sklejony), podłącz miernik i sprawdzaj pokoleji aż prąd spadnie do 0,05(6)A.
    zobacz czy lampka w bagażniku i kabinie nie świeci i naciśnij krancówkę pod maską.
  • Poziom 17  
    Powinien być amperomierz cęgowy.
  • Poziom 15  
    Amperomierz cęgowy to raczej do pomiaru prądu zmiennego
  • Poziom 25  
    O matko a nie łatwiej podłączyć woltomiez i sprawdzić ładowanie to nie jest maluch z prądnicą żeby cęgami do niego podchodzić. Pobór może być do 150mA tak podaje VW więc sprawdz sobie masy i ładowanie jak wszystko OK to aku do dupy ze 3miesiące ma to nie znaczy że sprawny.
    POZDRAWIAM
  • Poziom 18  
    Witam.
    Szukaj przyczyny.
    130mA tj. 0,130A
    0,130A × 24h = 3,12 Ah na dobę
    3,12Ah × 10dni = 31,2Ah samoczynnego ubytku.
    Musisz wziąść pod uwagę utratę pojemności na skutek ujemnej temperatury otoczenia jak i również sprawność akumulatora, więc nie
    zostaje nic na odpalenie silnika.
    Pozdrawiam.Andrzej.
  • Poziom 21  
    prosty rachunek akumlator ok 45 a\h podzielić 0.13 =345.15 podzelić na24 = 14.38 wychodzi że ten akumlator wytrzyma 14 dni teoretycznie przy tym obciążeniu a w praktyce ok 1 tygodna gdyż nie doladujesz go na małych odcinkach
  • Poziom 39  
    Andrzej i berlingo - bardzo odkrywcze :D
    Przeczytajcie pierwszą odpowiedź w tym temacie............
    Pozdr.J.
  • Poziom 18  
    Witam.
    Jeśli posłuchasz porad typu Adamjur narazisz się tylko na koszty.
    Pobory prądu jałowego nie powinny przekraczać 50mA.
    Odłączaj poszczególne obwody i znajdziesz przyczynę.
    Pozdrawiam.Andrzej.