Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator czy regulator??

Pelton 07 Mar 2006 20:29 2716 10
  • #1 07 Mar 2006 20:29
    Pelton
    Poziom 9  

    Mam pytanie!! Jak zdiagnozować czy brak ładowania jest winą uszkodzonego alternatora czy regulatora. Bo miałem przypadek ze stwierdziłem awarie alternatora (wzbudzenie z regulatora na alternator było) a po wymiane regulatora ładowanie pojawiło się (mówię o alternatorach obcowzbudnych) Wie ktoś??

    0 10
  • #2 07 Mar 2006 20:47
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 07 Mar 2006 22:19
    A.G.
    Poziom 15  

    Witam!

    Do Elektrit-a:
    Jeżeli podpowiadasz czym sprawdzić regulator napięcia to może jeszcze podpowiesz czlowiekowi jak ma to zrobić bo sam zasilacz i żarówka leżące obok nie powiedzą w jakiej formie jest regulator. No i jeszcze jakie wyniki powinny być zadowalające a jakie negatywne.
    Czy świadomie nie chcesz się dzielić wiedzą z innymi czy też pisać Ci się nie chce.

    Pozdrawiam
    A.G.

    0
  • #4 07 Mar 2006 22:23
    sigi
    Spec od samochodów

    A.G. napisał:
    Witam!

    Do Elektrit-a:
    Jeżeli podpowiadasz czym sprawdzić regulator napięcia to może jeszcze podpowiesz czlowiekowi jak ma to zrobić bo sam zasilacz i żarówka leżące obok nie powiedzą w jakiej formie jest regulator. No i jeszcze jakie wyniki powinny być zadowalające a jakie negatywne.
    Czy świadomie nie chcesz się dzielić wiedzą z innymi czy też pisać Ci się nie chce.

    Pozdrawiam
    A.G.

    Jeżeli Ktoś łapie to od razu wie o co chodzi!!!


    Pozdrawiam.

    0
  • #5 07 Mar 2006 22:33
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 07 Mar 2006 22:55
    MakroSerwis
    Moderator Samochody

    Ładny obrazek, a tak po chłopsku, to należy do wyprowadzenia uzwojenia wzbudzenia (czyli szczotek) podłączyć zasilacz regulowany o wydajności min. 2 A, pod przewód prądowy podłaczyć zwykły woltomierz i obserwować jego wskazania przy sztucznym wzbudzaniu w/w zasilaczem. Oczywiście, silnik pracuje, przewód pradowy alternatora pozostaje obciążony akumulatorem (w przeciwnym wypadku możemy uszkodzic diody przy przekroczeniu dopuszczalnego napiecia na wyjściu prądowym).

    P.S. A kolega A.G. jakiś dzis nerwowy :)

    0
  • #7 08 Mar 2006 12:18
    polo
    Poziom 14  

    Podpiąć się pod szczotki na zamocowanym alternatorze do w niekturych przypadkach było by dość trudne a podrugie to w ten sposób nie sprawdzi regulatora .Ja to robie w ten sposób że podpinam żarówke pod szczotki a zasilacz pod D+ lub B+[ wtedy jeszcze zasilanie po stacyjce] zależy od alternatora, minus do masy i patrz co się dzieje z żarówką [mowa o regulatorach regulowanych masą ]

    1
  • #8 08 Mar 2006 12:25
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 08 Mar 2006 18:44
    MakroSerwis
    Moderator Samochody

    Też dobry sposób, kolego polo. Muszę kiedyś go wypróbować. W moim poście miałem na myśli alternator z zewnętrznym regulatorem, tak jak opisał to autor tematu, więc regulator można symulować, podpinając zasilacz przy pomocy aplikacji układu. Wtedy będziemy wiedzieć, czy regulator pracuje, czy nie. Z drugiej strony, nie ma możliwości dokładnego zbadania alternatora bez stanowiska probierczego. Nasze metody mogą służyć jedynie wykluczeniu pewnych elementów. W dzisiejszych alternatorach najczęściej występują usterki takie, jak:
    - zwarcie uzwojenia twornika do masy, z reguły po ponad 200 tys. km przebiegu, na skutek zestarzenia i skruszenia izolacji. Skutkuje to natychmiastowym przerwaniem ładowania i zaświeceniem kontrolki, a także nieraz głośna pracą;
    - uszkodzenie regulatora, najcześciej na skutek otwarcia obwodu obciążającego alternator, czyli zerwaniem przewodu prądowego (+);
    - zużycie szczotek wirnika, co również czasem kończy sie awarią regulatora, w zależności od jego konstrukcji.
    Awarie typu uszkodzenie głównych diod prostowniczych lub diod wzbudzenia (w alternatorach samowzbudnych) są rzadkie, elementy te od wielu lat sa bardzo wytrzymałe.
    Pozdr.

    0
  • #10 09 Mar 2006 15:02
    Pelton
    Poziom 9  

    Oki. Dzięki za rady. Ale zapomniałem wam dodać ze ja nie mam mozliwości (czasu) podłączania zadnych zasilaczy i żarówek. Ja pracuje na kopalni i jak jade na usterke to mam przy sobie zaledwie mierniczek, zastaw kluczy itp. Tam mi nikt nie pozwoli na "zabawę z zasilaczami". Liczy się każda miniuta. Jade stwierdzam i błyskawicznie wymieniają uszkodzononą rzecz. Ja za pomocą miernika mam zlokalizować usterke- regulator czy alternator. Jak to zrobić?? Może ktoś mi pomóc

    0
  • Pomocny post
    #11 09 Mar 2006 17:05
    jjanusz
    Poziom 17  

    witam
    domyślam się że regulator jest zewnętrzny
    jeśli tak to zewrzyj dwie wsówki od regulatora [pomin regulator .na krodko] jeśli wzrośnie napięcie na akumulatorze ponad napięcie ładowania to jest wina regulatora w innym przypadku to alternator
    [nie zapomnij o pasku i instalaci elektrycznej]

    0