Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Praca ze sterownikami PLC

stefannnn 07 Mar 2006 22:05 3547 7
    stefannnn
    Level 2  
    Dowiedziałem się o możliwości podjęcia pracy jako elektryk w firmie, która swój proces produkcji oparła na sterownikach PLC.Mam w związku z tym pytanie do elektryków, którzy pracują w takich zakładach.Co wchodzi w zakres waszych obowiązków ?Na czym polega usuwanie awarii w maszynach wyposażonych w sterowniki ?Czy wymagana jest umiejętność programowania onych ?Czy w porównaniu z konwencjonalnym sposobem sterowania w razie awarii PLC są utrudnieniem czy też pomagają w jej usunięciu.Pytam ponieważ dotychczas stykałem się jedynie z przekaźnikami stycznikami itp. i stąd moje obawy.Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.
    McRancor
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie znam się za bardzo na tym fachu, ale co nieco o sterownikach wiem.

Znajomość zagadnienia programowania sterowników znacznie ułatwia sprawe konserwacji urządzeń nimi zarządzanych. Nie trzeba od razu znać języków programowania itp, ale wystarczy wiedza o zasadzie działania. Jeśli system jest prawidłowo zaprojektowany, sterownik pomoże w usunięciu awarii, bo może wskazać jej miejsce, ale może też być zaprojektowany tak, że jak jeden element maszyny powoduje błąd, to nic nie chce działać i nie wiadomo czemu.

Kształce się na Automatyka i kiedyś takie systemy będe projektował, może zorientuj się czy w tej firmie jest zatrudniony jakiś automatyk, czy informatyk obsługujący te sterowniki, jeśli tak zawsze będzie można liczyć na jego pomoc (w założeniu) albo będzie na kogo zwalić (real ;) )
    Anderian
    Level 18  
    watpie aby elektryk byl dopuszczony w duzej firmie do sterownikow PLC to raczej zadanie dla automatyka albo firmy zewnetrznej
    ArturZy
    Level 17  
    Witam