Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wolne obroty w Opel Astra

10 Mar 2006 08:39 3873 7
  • Poziom 2  
    Mam Opla Astrę z 1995 roku, 1.6 16 V, benzyna. Od niedawna zaczął gasnąć mi silnik podczas jazdy. Zauważyłem, że ma to miejsce wtedy, gdy wcisnę sprzęgło i wrzucę na luz. Obroty spadają poniżej 500/min i silnik gaśnie. Nie zawsze, ale gaśnie, czego danwiej nie było. Podobna sytuacja jest wtedy gdy jadę przykładowo na 3 biegu, na obrotach w granicach 1500/min. i robię redukcję na 2 bieg. Jak redukcja nie będzie zrobiona w szybkim tempie, to jak wyżej - lecą obroty i gaśnie. Co o tym myślicie? Słyszałem, że najprawdopodobnej będzie do wymiany silnik krokowy. Odnośnie silników krokowych, patrzyłem na allegro. Znalazłem silniki używane w cenie 80 zł, ponoć w 100% sprawne (nie wiem jedna ile rzeczywiście są warte) oraz silniki 3 razy droższe ponoś oryginalne np. Siemensa. Proszę o radę który bardziej warto kupić? Poza tym myślałem, że silnik krokowy do danego modelu jest na wygląd taki sam, a wcale tak nie jest. Te Siemensa są innej budowy niż te tańsze.
    Dzięki za wszelką pomoc.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 18  
    Często te silniki krokowe są zabrudzone, chodzi tu o wyczyszczeniu suwaka na którym zamontowana jest głowiczka krokówki. Resaumując wyciągni silniczek i sprawdz czy ci sie płynnie wsuwać i wysuwać. Uwaga nie na siłe bo wyrwiesz głowiczke z gniazda mocujacego.
  • Poziom 17  
    Czy nie pojawiły się jakieś błędy, sterowania wtryskiem. Może trzeba odczytać kody błędów i coś będzie wiadomo więcej niż podejrzenia.
    Pozdrawiam
  • Poziom 2  
    mozdzmar napisał:
    Czy nie pojawiły się jakieś błędy, sterowania wtryskiem. Może trzeba odczytać kody błędów i coś będzie wiadomo więcej niż podejrzenia.
    Pozdrawiam

    Szczerze mówiąc nic mi to nie mówi. Podejrzewam, że chodzi o to aby podjechać na jakąś stację diagnostyczną i sprawdzić sterownie wtryskiem lub odczytać kody błędów...
  • Poziom 18  
    Oczywiście powinieneś zrobic dignostyke na sam poczatek, ale jesli gaz w autku bedziesz miał przedewszystkim blędy z funkcjonowania gazu. z swojej praktyki wiem że w tych autkach pada silnik krokowy (zwykle jest to poważnie zabrudzony) lub nie szczelność w układzie kolektora. jesli chodzi o diagnostyke mozesz sam to zrobić, ale najpierw poczytaj na tym forum coś na ten temat, ja najwyzej poznie moge rozwiac jakieś wątpliwości. Jeszcze jedno daj sobi spokój z serwisami ktore reprezentują taka wiedze ja powższe info. Ja juz spotykalem sie z tym że goście (niby serwisy) w takich przypadkach potrafiły rozszczelniać układ kolektora aby zwiekszyc wolne obroty i wtedy nie gasł ale mial wyższe obroty.
  • Poziom 16  
    witam, czy cos bylo robione za nim zaczelo sie tak dziac? i tak jak twierdzi piokie, czy auto ma gaz ?,jezeli nie ma gazu to wskazuje na silnik krokowy /mozna go przeczyscic/, jezeli jest gaz to filtr gazu /rowniez pow./i regulacja dawki wolnych obrotow /na reduktorze/ ,pozdrawiam Zdzislaw
  • Poziom 2  
    Dzięki za info. Auto jak napisałem na samym początku jest na benzynę - nie ma w nim gazu. Nic nie było robione przy silniku. Objawy gaśnięcia silnika pojawiły się stosunkowo nagle.
  • Poziom 30  
    W oplach czesto pada zawor recyrkulacji spalin.