Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Potrzebuje porady w związku z grafiką

16 Maj 2003 02:21 1783 12
  • Poziom 10  
    Hi !
    mam stara dobrą rivke nvidy 16mb
    zamierzam w niedługim czasie zmienic na cos mocniejsszego, jak choćby Ati radeona (hisa oczywiscie) 9000pro 128mb ViVo ale zanim uzbieram te 500złotówek, to mam taką ambicję poogładać czasem coś na tv z mojego kompa. słyszalem, że są jakieś możliwości aby bez używania tunera wyslac sygnal z karty na tv. podobno podłacza sie bezposrednio pod scarta i gra.
    czy to prawda ?
    Jesli tak to wspomóżcie jakimś schematem danego urządzonka, a w przyszłości po przemeblowaniu peceta , to może oddam stara grafew rozliczeniu.....;)
    z góry thx
  • Spec od komputerów
    Ale jak bedziesz wymienial k. graficzną, to nie na 9000Pro lub 9200 , tylko na 9100 (kosztuje ponizej 400zł) a jest sporo szybsza.
  • Poziom 25  
    Ja tak robie mam VIVO ale jest jeden problem program ktory mi to obsluguje nie wyswietla w pelnym ekranie tylko w okienku. Moze ktos ma jakis inny program do obslugi VIVO.
    Przpraszam pomylilem artykul hehe zdarza sie ale jak ktos obdaruje mnie programem to bede wdzieczny, a wracajac do kolegi to z VIVO wychodzi syhnal SVHS, I-OUT ktore bez zadnej przerobki podlancza sie do TV. Naewt daja kable tylko ze krotkie. trzeba sobie zrobic przedluzke lub samemu.
  • Poziom 10  
    Hrabol napisał:
    Ja tak robie mam VIVO ale jest jeden problem program ktory mi to obsluguje nie wyswietla w pelnym ekranie tylko w okienku. Moze ktos ma jakis inny program do obslugi VIVO.
    Przpraszam pomylilem artykul hehe zdarza sie ale jak ktos obdaruje mnie programem to bede wdzieczny, a wracajac do kolegi to z VIVO wychodzi syhnal SVHS, I-OUT ktore bez zadnej przerobki podlancza sie do TV. Naewt daja kable tylko ze krotkie. trzeba sobie zrobic przedluzke lub samemu.


    thx hrabol, ale ja mowie ze chce zmienioc moja stara karte na wlasnie taka i wtedy mi przerobki nie beda potrzebne
    Ale do tego czasu...
    thx cortez_
  • Moderator Samochody
    ViVo to Video in/Video out, czyli karta z wejściem i wyjściem wideo. Rozumiem, że obraz z zewnętrznego źródła jest wyświetlany w oknie, w większości tego typu programów aby przełączyć się na full screen trzeba dwa razy kliknąć w obrębie okienka lub je po prostu zmaksymalizować. Problem z tymi kartmi jest taki, że nie są na standartowych kościach (conexant/brooktree) i obsługują je tylko dedykowane programy.
    Układ wyjścia wideo w/g mnie lepszy jest Chrontel niż Conexant, ale do obsługi obydwu wystarczą sterowniki ale są i dodatkowe programy (więcej dla układu Chrontel).
  • Poziom 17  
    Karty ViVo Nvidii, przeważnie są oparte na układzie Philips SA 71XX(tzn we/wy video), jedyna karta VIVO od nvidy, która miała inaczej to był Asus na TNT(jeszcze jedynce czyli chyba to był jakiś serii 3400) były tam dwa układy - jeden odpowiadał za wyjście "telewizyjne" drugi za wejście.

    Tak na marginesie to szkoda że Asus zrezygnował z tego wynalazku w nowszych kartach bo zgrywany na kompa obraz był dużo lepszy niż ten na Philipsie.
    Wyjście "TV" to teraz mają praktycznie wszystkie karty i nie potrzeba VIVO aby oglądać filmy na telewizorze.

    Co do problemu Hrabol'a to nie wiem czy dobrze cie zrozumiałem - tego pełnego ekranu to nie możesz osiągnąć przy wyświetlaniu obracu na telewizorze czy monitorze, jeśli to pierwsze to polecam program TVTool.

    Powinien być na

    www.nvidia.pl

    tylko nie jestem pewien czy uruchomili już FTP'a bo były jakieś kłopoty

    Pozdrawiam
    I sorki za przydługi "wykład"
  • Poziom 18  
    "PLATON" napisał: Ale jak bedziesz wymienial k. graficzną, to nie na 9000Pro lub 9200 , tylko na 9100 (kosztuje ponizej 400zł) a jest sporo szybsza.



    Mam pytanie - może głupie - gdzie mogę znaleść opis Radeona 9200, lub czy mogę sie dowiedzieć od ciebie czegoś więcej na temat tego wynalazka ?
  • Poziom 18  
    A wiesz może (PLATON), dlaczego nie daje się uruchomić fastwrite na karcie radeon9100 i kt266a ?
  • Poziom 24  
    Mysle ze fast write'y sa poblokowane na wiekszosci plytach Via ze wzgedu na stabilnosc...tyczy sie to wszystkich radeonow...
  • Poziom 23  
    ja mam radeona 9100 i bardzo jestem zadowolony. 8200 marków w 1024x768 to chyba troszke, ale nie polecam 128 MB tylko 64- jest 150 zl tansza a i tak ten ram przy takiej karcie nic nie daje.
  • Poziom 18  
    Zablokowane ? R9100 na via kt333 i kt400 śmigaja bez problemu - natomiast u mnie (msi 6380) na kt266 nie daje się uruchomić :cry: - więc ta opcja napewno nie jest zablokowana :)