Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z Cinquecento 700

Tomano BoSS 10 Mar 2006 11:29 10608 11
  • #1
    Tomano BoSS
    Level 12  
    Witam...
    Mam mały problem z moim "cienkim", a mianowicie:
    1. zapala bez problemu, ale przez około 20 sekund nie umie utrzymać obrotów (nawet przy całkowicie wyciągnietym ssaniu muszę trzymać nogę na gazie).
    2. podczas ruszania i rozpędzania autko jest w pewnym stopniu mułowate, nie jest energiczne.

    Cinquecento jest na gaźniku Aisana, wymienione wszystkie filtry, świece (choś stare były jeszcze w bardzo dobrym stanie,nie okopcone itd.)
    Jeśli by to było ważne to dodam, że spalanie paliwa jest wporządku, nie "bierze" oleju, nie słychać żadnych dziwnych dźwięków, klekotów itd.

    Jeśli ktoś miał podobny problem bardzo byłbym wdzięczny za wskazówki.
    Pozdrawiam.....
  • #2
    glurak
    Level 25  
    Wyglada na to ze dysze w gazniku nalezy przeczyscic.
  • #3
    Tomano BoSS
    Level 12  
    Możliwe że dysze, tylko ja mam gaźnik Aisana i dla mnie on jest zbyt skomplikowany, wg książki wszystko jest proste, gorzej jest w rzeczywistości, bo nie umię ich zlokalizować. Autko mam od niedawna, więc jeszcze go do porządku nie poznałem. Mógłbyś napisać czy te dysze idzie przeczyścić bez wymontowywania gaźnika i trzeba go jednak wymontować ?? ..........
  • #5
    Piocu
    Level 13  
    Warto również przyjrzeć się pompie paliwa (membrana, zaworki) mogą być zużyte - skutek niski poziom paliwa w gażniku.
  • #6
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    [quote="Tomano BoSS"]
    1. zapala bez problemu, ale przez około 20 sekund nie umie utrzymać obrotów (nawet przy całkowicie wyciągnietym ssaniu muszę trzymać nogę na gazie).
    gdyby poziom paliwa był za niski to po 20 sekundach paliwa by nie przybyło więc moim zdaniem to nie poziom ale może się myle .
    Pozdrawiam
  • #7
    Tomano BoSS
    Level 12  
    Hmmm, wszystko co napisaliście zostało sprawdzone i dalej bez zmian....
    :( Kurcze obawiam sie że dysze będą pozatykane, ale jak się do nich dostać i nierarobić sobie problemów w tym Aisanie ?? ?? ??
  • #8
    lgy1
    Level 21  
    Drogi kolego jeśli nie miałeś styczności z tym gażnikiem to raczej zostaw w spokoju zlec tą robotę komuś doświadczonemu ,jeśli masz książkę i dalej nie wiesz za co się zabrac to daj sobie spokój , w załączeniu przesyłam ci schemat układu ssania w tym gażniku , jeśli przeanalizowanie tego schematu nic ci nie rozjaśni to nikt ci tu raczej nie pomoże
  • #9
    Slawek J
    Level 30  
    Sprawdziles te przewody podcisnieniowe.
  • #10
    Tomano BoSS
    Level 12  
    Witam Wszystkich po dłuższej nieobecności.
    Jak już prędzej pisałem wszystko zostało sprawdzone i dalej nic się nie zmienia. Dodam jeszcze że sprawdziłem wg schematu poprawność podłączenia przewodów podciśnieniowych i wszystko jest ok, oprócz... i tu sie zaczynają schody. Jeden zaworek opóźniający jednokierunkowy był podpięty na odwrót. Po podpięciu go prawidłowo, silnik początkowo chodził jak chodził, bez zmian, lecz po zagrzaniu się zaczął świrować niesamowicie. Czyli, bardzo nierównomiernie, raz na wysokich obrotach, raz na niskich i tak cały czas. Nie wiem jeszcze co jest grane i jeszcze raz posprawdzam prawidłowość podłączeń tych przewodów.
  • #11
    wojtula11
    Level 18  
    Witam ! Wróć ztym zaworkiem tak jak było . Jeżeli nie masz wprawy i znajomości zagadnienia też polecam odstawić auto do mechanika , który da sobie z tym radę. Co do zaworków - zdemontuj ten żółto -czarny i go przekuj może będzie lepiej.
  • #12
    Tomano BoSS
    Level 12  
    Witam znowu po dłuższej nieobecności. :D
    Metodami prób i błędów udało mi się zlikwidować usterkę. Problem okazał sie całkiem inny, jakimś cudem przewód paliwowy doprowadzający paliwo do pompy paliwowej zatkał sie i nie doprowadzał odpowiedniej ilości paliwa do gaźnika. Ustawiłem wszytkie zaworki prawidłowo. Teraz mój cieni idzie jak burza :D.