Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dławi się przy nikich obrotach (omega 2.0,16V) - GAZ

13 Mar 2006 11:49 3130 7
  • Poziom 16  
    Mam taki problem. Omega jest wyposażona w silnik 2.0 16V, przebieg 235 tys km, oryginalna oplowska instalacja gazu założona w Holandii - filtr gazu zmieniany ostatnio.
    Problem polega na tym, że ostatnio zaczęła się dławić przy niskich obrotach. Jeżeli auto na luzie ma obroty ok. 800 obr/min i wcisnę gwałtownie pedał gazu następuje szarpanie i dławienie się silnika - to samo tyczy się jazdy. Jeśli jadę po mieście i przy prędkości 20 km/h wrzucę drugi biegi obroty oscylują w granicach 1200 obr/min to przy wciśnięciu gazu następuje zadławienie i szarpanie.
    Przy jeździe na benzynie problem nie występuje.
    Świece wymieniane jakieś 5 tys km temu na NGK (No.23).
    Przy parowniku nie ma żadnych pokręteł regulacyjnych, ani kurka do spuszczania czegokolwiek. Przy butli jest jeden elektrozawór a przy parowniku drugi. Nie wiem co jeszcze mogę napisać.
    Oczywiście próbowałem tankować w różnych mijscach.. Proszę o pomoc.
  • Poziom 19  
    ja mam astre 1,6 holandja z gazem opla swirowąły mi cos ostatnio obroty

    po wielu działaniach doszłem do tego że silnik łapał lewe powietrze

    a moze to sonda lambda??


    z doświadczenie wiem ze instalacje holenderskie nie ciesza sie zainteresowaniem w warsztatach pl

    moga ci jedynie pomuc wyregulowac na analizatorze spalin....
  • Poziom 19  
    Wymień przewody wysokiego napięcia, i powinieneś zmniejszyć przerwę na świecy o ok 0,2 mm (o ile tego nie zrobiłeś)
  • Poziom 16  
    Ale jeśli to byłaby wina przewodów to czy na benzynie nie powinno również być szarpania ? No ale cóż.. Jak mus to mus :)
  • Poziom 16  
    witam,czy problem jest po wymianie filtra gazu , jezeli tak to trzeba ustawic dawke gazu , ktora zawsze po wymianie filtra nalezy nalezy skorygowac /tylko przez komputer/, oczywiscie sprawdz stan swiec i przewodow , filtr powietrza jest tez bardzo istotny przy gazie, pozdrawiam Zdzislaw ps. swiece po 5 tys km na pewno sa dobre , sprawdz opornosc przewodow, ale uwazam ,ze jest za duza dawka gazu
  • Poziom 19  
    Na oguł jest tak że gaz jest bardzo czuły na wszelkie uszkodzenia układu zapłonowego i jeżeli na gazie szarpie na benzynie tego nie odczujesz. Gdy już przebicia będą na tyle duże że na benzynie zacznie szarpać to na gazie będzie już strzelał. Równie dobrze może to być za bogata mieszanka ale wtedy przy wyzszych obrotach nie miał by mocy.
    Wymiana przewodów to nie jest duży koszt a i tak i tak powinno się je częściej na gazie zmieniać więc napewno nie będzie to wydatek pieniędzy w błoto..

    PS
    Jeżeli szarpał przed wymianą filtra gazu to prawie napewno bedzie wina układu zapłonowego. Jedź w nocy w jakieś bardzo ciemne miejsce podnieś maskę na pracującym silniku i zobacz czy między przewodami skaczą iskry. Jeszcze wyczyść rozdzielacz zapłonu (palec) bo jeżeli zbierze się tam brud i wilgoć objawy bedą podobne.
  • Poziom 16  
    To jest silnik X20XEV - tutaj nie ma rozdzielacza w postaci palca, tylko cały moduł elektroniczny, od którego wychodzą przewody wys. napięcia. Do tego modułu podpięta jest jakaś kostka...
    Filtr powietrza wymieniony w sobotę - długi czas jeździłem bez wymiany tego filtra, ale nie był jeszcze bardzo zły (może wilgotny-wiadomo - gaz).
    Pozostają tylko przewody i zbyt bogata mieszanka - przewody wymienię w najbliższym czasie a co do mieszanki - jak to ustawić ? W mojej okolicy nie ma jakiegoś specjalnego serwisu gazu.. Może odłączyć akumulator na kilka minut ?
  • Poziom 16  
    witam ponownie, mozesz sprobowac odlaczyc aku-r na ok pol minuty /moze jest zakodowana wieksza dawka gazu przez brudne fitry, jezeli jest taka opcja w instalacji/,podlaczajac kleme zrob to plynnie aby nie zaiskrzylo bo to tez moze powodowac zaklocenia, jezeli nie pomoze to na pewno nie zaszkodzi, pozdrawiam Zdzislaw