Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

President Hary II trzeszczy

robson@ 13 Mar 2006 18:20 1823 9
  • #1
    robson@
    Level 18  
    Do radia jak w temacie Podpieta jest antena magnesówka Georgia.Radio podpiete jest pod zasilanie z radioodtwarzacza.Wystepuje trzeszczenie przy pokręcaniu kierownicą.Zapłon nie jest właczony i kluczyki wyjęte ze stacyjki.Przy nawet najmniejszym ruchu kierownica występuja bardzo wielkie trzaski.Zapalenie silnika nie powoduje żadnych dodatkowych trzasków.Jak antena jest odpięta nie słychać nic wiec zakłucenia nanosza sie przez antene.Na wałku kierowniczym jest czesto w samochodach slizg masy do sygnału moze to ta masa trzeszczy.Moze ktoś sie spotkał z takimi dziwnymi zakłuceniami.Prosze o jakieś podpowiedzi.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zapomniałem zaznaczyć ze samochod to Renault trafic nowy prosto z salonu
  • #2
    zwirek1
    Level 30  
    witam
    jak samochód ma wspomaganie to niewiele zwalczysz w tym temacie
    spróbuj podpiąć radio z niezależnego zasilania np. drugi akumulator
    pozdro 4all
  • #3
    damiankop
    Level 22  
    Tam odrazu niewiele. Jestem w 90% pewny że te zekłcenia wchodzą przez antene więc zamonuowanie anteny na stałe (nie magnes) powinno pomóc. Elentualnie spróbuj przeciąć jak najkrutszy kabelek od masy samochodu do anteny bo bardzo często to pomaga.


    Quote:
    spróbuj podpiąć radio z niezależnego zasilania np. drugi akumulator


    Raczej nie ma to senu jeśli zakłucenia wchodzą przez antene.
  • #4
    robert.szarek
    Level 19  
    sprobuj wykonac filtr przeciw zakloceniowy dolno przepustowy!!odsyłam do ,, poradnika ultrakrotkofalowca,,!!powodzenia!!
  • #5
    robson@
    Level 18  
    Z tym osobnym żródłem zasilania to jest absurd.Jezeli chodzi o wspomaganie to też odpada bo przeciez napisałem ze przy wyciągnietym kluczyku ze stacyjki to słychać ,wiec wspomaganie odpada.
    Najbardziej rozsadne wydaje mi sie zastosowanie tego filtru co kolega powyżej sugeruje,i to spróbuje zastosowac .O wynikach poinformuje .Dzieki za zainteresowanie tematem.
  • #6
    zwirek1
    Level 30  
    witam drugi akumulator tylko na prubę aby sprawdzić którędy dostają się zakłucenia a nie do pracy na nim. elektronika od wspomagania też dziala przy wylączonym silniku, może nie cała (male nieporozumienie)
    pozdro 4all :D
  • #7
    Krystianek28
    Level 11  
    witam

    i uporałeś sie kolego z tym trzeszczeniem bo mam ten sam problem w Trafiku 2003 rok i nie wiem gdzie leży przyczyna tego cholernego trzeszczenia !!
  • #8
    robson@
    Level 18  
    niestety nie uporałem sie z tym .Klient nie godził sie na antene stałą wiec nawet nie próbowałem jak na stałej antenie.Te samochody maja cała elektryke po szynie CAN wiec cięzka sprawa.
  • #9
    Sady
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Proszę o nie zganianie na linie CAN. Przecież to Renault - samo przez się mówi.
    Należało z akumulatorem też sprawdzić (ze wspólna masą i oddzielnie). W takich auta nawet antena na stałe może nie za dużo dać.
  • #10
    monrad
    Level 17  
    nie problem w antenie a w złym podłączeniu zasilania .Zasilanie musi byc wykonane bezposrednio z akumulatora oczywiście z bezpiecznikiem na kablu,efekt 100%