Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

obroty biegu jałowego w astrze 1,4i 1992r są za wysokie

maroleksik 13 Mar 2006 19:18 3726 21
  • #1
    maroleksik
    Level 10  
    mam problem z obrotami na biegu jałowym wynoszą po uruchomieniu 2500 do 3000 po rozgrzaniu nie spadają poniżej 2000 mój model to astra 1,4i 8-zaworowa 1992r proszę o porady.
  • #3
    maroleksik
    Level 10  
    silniczek był wymieniany i niema różnicy
  • #4
    astra688
    Level 14  
    na tej stronie co podalem jest link jak zczytac kody domowa robota i wtedy pokaze co jest uszkodzone pierwsze 3 razy wyskakuje 1 2 1 2 1 2 i pozniej pokazuje co jest uszkodzone
  • #5
    maroleksik
    Level 10  
    dzięki astra 688, sprubuję
  • #6
    bds
    Level 12  
    sprawdz czy w kolektorze ssacym nie ma nieszczelnosci to jedna z wielu przyczyn i wystepuje nawet wtedy kiedy komputer pokazuje ze uszkodzony jest silnik krokowy. zycze powodzenia:)
  • #7
    darek31
    Level 14  
    astra688 ten link nie działa. Ja w astrze 1.6i miałem taki sam przypadek. Wyczyszczone dysze wszystko załatwiły więc może od tego zacznij:-)
  • #8
    maroleksik
    Level 10  
    sprawdziłem kody usterek i nie wykazało żadnych błędów pozatym mam od maja założoną instalację LPG i czy ona może mieć wpływ na ten przypadek bo na gazie zachowuje się podobnie. Na przewodzie między filtrem powietrza a urządzeniem wtryskowym jest pęknięcie lecz jest zawinięte taśmą. Również chyba jest niesprawny termostat ponieważ temperatura silnika nie przekracza podczas jazdy 80 stopni bez względu na pogodę.A jeśli chodzi o dysze to o wtryskowe?
  • #9
    yaaro
    Level 33  
    Odłącz akumulator na parę minut, jeśli nie pomaga sprawdź czujnik temperatury (70 stopni 500 omów) i szczelność kolektora dolotowego. Gaz ma wpływ zła emulacja sondy powoduje niezłe szopki w oplach. Dodam że jako jedyne chyba najlepiej nadają się do instalacji gazowych.
  • #11
    maroleksik
    Level 10  
    olo1974-74(malpa)o2.pl to mój adres
  • #12
    Orochimaru
    Level 31  
    Wg mnie to uszkodzony czujnik temperatury dla komputera podaje pewnie że jest -20°C i stąd te wysokie obroty.
  • #13
    maroleksik
    Level 10  
    dzięki astra 688 za pliki.
  • #14
    MikeC
    Level 29  
    Sprawdz dolot powietrza na kolektorze ssacym pewnie fałszywe powietrze.Ew rozjechana przepustnica na multecu (ew przestawiona przepustnica i krokówa nie jest w stanie korygować).Najlepiej sprawdzić techem na którym jest kroku i wtedy wszystko wiadome .. Pozdraiwam MikeC.
  • #15
    flis
    Level 14  
    Mam podobny problem.Ten sam silnik i rok prod.Po zapaleniu na zimnym silniku są za wysokie obroty a pużniej spadają do 1500.O dziwo nie zawsze tak się dzieje.Gdy ma za wysokie obroty po prostu ponownie zapalam silnik i jest oki.Drugi sposób to przejechanie kawałek i po prostu się zatrzymanie i wtedy schodzi z obrotów.Dziwne to fakt ale nie miałem na razie czasu szukac usterki po za tym sądzę,że to wina jakiegoś czujnika.Na pewno nie temperatury i na pewno nie jest to wina przpustnicy ani też kolektora ssącego bo te rzeczy sa oki u mnie.Więc trzeba poszukac gdzie indziej.
  • #16
    USB
    Level 11  
    Jeżeli są za wysokie obroty, takie jak piszesz, to musi zapalić się lampka kontrolna. Wskaże napewno błąd "za wysokie obroty". Najczęściej przyczyną jest fałszywe powietrze łapane pod układem TBI. Wymiana uszczelki pomaga. Aby sie przekonać, czy to faktycznie fałszywe powietrze, można zastosować specjalny przyrządzik do testowania silniczka krokowego (do nabycia na Allegro - rewelacja, bo tani i super). Jeżęli tym przyrządem zamkniesz silniczkiem krokowym kanał "by pass". a silnik nie zgaśnie, to na bank uszczelka, a to koszt chyba 4 zł. Może też być nieszczelność servo lub innego wężyka podcisnieniowego, a objaw taki sam.
  • #17
    lajkonic
    Level 16  
    jak bylo przed gazem, od kiedy tak sie dzieje ?
  • #18
    maroleksik
    Level 10  
    przed gazem było ok dzieje się tak od jesieni, byłem w serwisie i tam orzekli wadę urządzenia sterującego ale nie na sto procent, podkreślam że to był serwis opla komputer diagnozujący wykazywał temperaturę cieczy -40 stopni i jeszcze kilka innych błędów następnego dnia na komputerze był tylko jeden błąd mianowicie przy zamkniętej przepustnicy wykazywało 5% otwarcia ale obroty były normalne czyli nie przekraczały 600 obr/min ale teraz jest znowu powyrzej 2000 obr. Kupno sterownika dla sprawdzenia własnego czy jest sprawny to morze być dodatkowy zbędny koszt tak jak kupno krokowego. Pomocy!!!!!.
  • #19
    bieganie
    Level 11  
    mam tak samo w swojej astrze z 92 roku. Nie wiem co jest HELP ME..i też mam instalację gazową
  • #20
    kj16
    Level 11  
    Jeżeli silniczek krowy był wymieniany może być uszkodzony tps jest czujnik otwarcia przeustnicy czasami się wycira i pokazuje że przepustnica jest otwarta wówczas dostaje wiecej powietrza przez silniczek krokowy oba te urządzenia współpracują razem
  • #21
    polo
    Level 14  
    Odłącz gaz i sprawdż wtedy miałem taki przypadek że pomogło
  • #22
    maroleksik
    Level 10  
    problem wciąż jest