Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mondeo 97 landi les gaśnie po przełączeniu na gaz

Rafał G 14 Mar 2006 10:02 4778 7
  • #1 14 Mar 2006 10:02
    Rafał G
    Poziom 12  

    Witam.
    Problem jak w tytule.Samochód jeżdził normalnie czyli zapalał na benzynie po otrzymaniu odpowiednich warunków przełączał się na gaz.Wczoraj po nocnym postoju przy -8*C zapalił na benzynie i przełączył się na gaz ale od razu zgasł.Sprawdziłem membrankę rozdzielacza na pokrywie klawiatury (rozdziela gaz z jednego przewodu na cztery cylindry)jest ok.
    Gaz jest podawany przed rozdzielacz w zbyt dużej ilości co gasi silnik.
    Po parowniku jest listwa z zaworem elektromagnetycznym i dwoma silnikami krokowymi. Nie wiem czy parownik w tym układzie reguluje ciśnienie ( czy tylko podgrzewa gaz a silniki krokowe regulują ciśnienie ), czy też moje myślenie jest błędne ( tak nawiasem to jeden silnik wygląda na zatarty bo nie można wysunąć ani wysunąć trzpienia ). Przd samą awarią podczas puszczania nagi z gazu samochód dostawał jedno sekundowego kopa, jakby nagle dostał niesamowitą ilość gazu. Nie mam dostępu do interfaca do landi więc nie wiem jak sprawdzić komp.Wogóle to żaden warsztat w moim mieście nie chce podjąć się naprawy tej instalacji ( montowana w na śląsku 2001r.)

    0 7
  • #2 14 Mar 2006 10:47
    yaaro
    Poziom 33  

    Jeśli to instalacja Landi Lis to sprawdź zawór umieszczony przed silnikami krokowymi- ostatnio robiłem identyczny objaw po przełączeniu na gaz gasł. Czeto padają silniki krokowe a zwłaszcza od wolnych obrotów. Mam taki rozdzielacz jak trzeba nowy kosztuje około 600 zł. Mam z uszkodzonym silnikiem wolnych obrotów (nierówna praca na biegu jałowym).
    Proponuje najpierw sprawdzić zawór i jeden kanał dolotowy do membrany tego zaworu. (wieczorem dodam zdjęcia.)

    0
  • #3 14 Mar 2006 11:06
    lajkonic
    Poziom 16  

    witam, domyslam sie ,ze jest to sekwencyjny wtrysk gazu ; w tych instalacjach czesto "siada" jeden silnik krokowy /najczesciej sa dwa/ i blokuje reduktor /zalezy od marki/, w tym przypadku zblokowal jeden silnik i dlatego silnik dostaje duza dawke gazu / na zimnym plynnego/, prosze wylaczyc wtyczke z uszkodzonego silnika krokowego i auto powinno chodzic /jezeli reduktor jest ok/, a silnik uszkodzony mozna przemyc w czystej benzynie , pozdrawiam Zdzislaw ps. tankowac dobry gaz

    0
  • #4 14 Mar 2006 19:46
    Rafał G
    Poziom 12  

    Witam
    z parownika gaz dostarczany jest przewodem elastycznym do listwy na której kolejno zamieszczone są: elektrozawór odcinający gaz, następnie dwa silniki krokowe. Pierwszy silnik licząc od elektrozaworu był zatarty i jak chciałem go zreanimować to powyłamywałem zęby wewnątrz.We czwartek będę miał nowy silnik krokowy i poinformuję o efektach.Na tej listwie jest miejsce gdzie można podłączyć czujnik do pomiaru ciśnienia gazy wychodzącego z parownika ( byłem w kilku warsztatach i każdy chciał samochód na cały dzień wymawiając się tym że jest to skomplikowana instalacja ) dla mnie to prosta sprawa bo montuję Elpigaz sekwencyjny i wystarczy wykręcić zaślepkę w listwie i wkręcić czujnik z podłączeniem do kompa lub manonetr, ja niestety nie mam takiego gwintu.O ile dobrze wyczytałem to ciśnienie powinno wynosić 1bar.Wtyczki z silników odpiąłem ale uszkodzony silnik nie jest w stanie utrzymać trzpienia na swoim miejscu więc nie sprawdzę tego do momentu wymiany na nowy.Doczytałem się na forum że te parowniki mają feler mianowicie wysówa się sworzeń trzymający membranę po jakimś czasie używania.

    0
  • #5 14 Mar 2006 21:02
    yaaro
    Poziom 33  

    Wracając do tematu umieszczam zdjęcie regulatora gazu rozebranego. Jeśli auto po przełączeniu na gaz nie pracuje wcale trzeba sprawdzić elektrozawory. Mogą być zatarte, trzeba rozebrać i wyczyścić do tego trzeba wyczyścić kanał sterowania membrany – bardzo łatwo się zapycha. Jeżeli pracuje na wysokich obrotach to wina silniczka krokowego wolnych obrotów jeśli odwrotnie to wysokich.


    Ten silnik krokowy wysuwa czpień w czasie pracy ? czy luzem wypada?

    0
  • #6 14 Mar 2006 21:33
    Rafał G
    Poziom 12  

    trzpień wypada luzem

    0
  • #7 14 Mar 2006 21:39
    yaaro
    Poziom 33  

    Więc krokowy ale powinien pracować na wysokich obrotach. Jeśli wkładasz z powrotem czy stawia opór. Czasami jak włączysz zapłon i wykręcisz krokowy to wypada trzpień

    0
  • #8 20 Mar 2006 09:43
    Rafał G
    Poziom 12  

    Witam ponownie
    Podłączyłem interface do centralki ( po wymianie jadnego silniczka krokowego dalej nie pracuje ani na wolnych obrotach ani na wyższych ).
    Przed podłączeniem to komputera zaczęła migać czerwona kontrolka na przełączniku.Wykasowałem kody błędów i nic nie dało dopiero w teście silników krokowych zauważyłem że nowy silnik pracuje ok a stary raz na jakiś czas zatrzymuje się.Nowy silnik dałem na wolne obroty a uszkodzony na wysokie. Samochód zaczął jeździć do 4000 obr, po wyżej brakuje mu gazu.Wniosek: uszkodzony drógi silnik krokowy.
    Pozdrawiam.

    Dodano po 38 [sekundy]:

    Witam ponownie
    Podłączyłem interface do centralki ( po wymianie jadnego silniczka krokowego dalej nie pracuje ani na wolnych obrotach ani na wyższych ).
    Przed podłączeniem to komputera zaczęła migać czerwona kontrolka na przełączniku.Wykasowałem kody błędów i nic nie dało dopiero w teście silników krokowych zauważyłem że nowy silnik pracuje ok a stary raz na jakiś czas zatrzymuje się.Nowy silnik dałem na wolne obroty a uszkodzony na wysokie. Samochód zaczął jeździć do 4000 obr, po wyżej brakuje mu gazu.Wniosek: uszkodzony drógi silnik krokowy.
    Pozdrawiam.

    0