Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

KOmputer na pilota.

Zabor87 14 Mar 2006 23:42 3689 17
  • #1 14 Mar 2006 23:42
    Zabor87
    Poziom 9  

    Witam mam pytanko chcem uruchamiac kompa na pilota. Chciałem zeby dzialalo to na zasadzie pilota od alarmu samochodowego klikam idzie impuls do skrzynki zwiera i uruchamia. Tle ze kompletnie nie wiem jak sie za to zabrac. Moze miał by ktos jakis pomysl ?? Jakis schemat albo cos.

  • #2 14 Mar 2006 23:57
    P@WEŁ
    Poziom 20  

    Jeżeli ma to być pilot od samochodu, to jeszcze wymontuj z niego cały alarm. Wtedy będziesz miał pewność, że nikt niepowołany go nie odpali :D.

    Dobrze to teraz na poważnie. Aby wykorzystać pilot od alarmu samochodowego musisz znać kodowanie tego pilota. W przeciwnym razie nie uda Ci się zbudować odbiornika. Proponowałbym budować własny nadajnik i odbiornik od podstaw. Do włączania komputera nie jest potrzebny zmienny kod, jaki często występuje w alarmach samochodowych. Ja na Twoim miejscu pomyślałbym nad szerszym wykorzystaniem pilota, np. do sterowania Winampem. W końcu zabawka taka może nam umilić życie na imprezie. Wiem, bo sam tego doświadczyłem...

    Co do uruchamiania komputera, to musisz wykonać układ, któy będzie zwierał na chwilę przewody od przycisku power. Co do systemu nadawczo odbiorczego polecam kodery/dekodery HT12, nadajniki i odbiorniki na 433,92MHz.
    Pozdrawiam

  • #3 15 Mar 2006 01:15
    KRYST_K700I
    Poziom 10  

    Czy możesz podać jakiś schemat budowy takiego pilota i odbiornika do włączania i sterowania komputera drogą radiową i jakie programy są potrzebne do sterowania.

  • #4 15 Mar 2006 08:57
    P@WEŁ
    Poziom 20  

    Ja w swoim projekcie skorzystałem z gotowca, tylko go nieco przebudowałem, mianowicie:
    Wykorzystałem program girder, który umożliwia sterowanie komputerem z wykorzystaniem pilota od sprzętu RTV. Trzeba tylko było dorobić odbiornik do tego pilota. Ja postanowiłem pójść troszeczkę dalej i zamiast podczerwieni wykorzystałem moduły radiowe, dzięki czemu mam możliwość sterowania komputerem przez kilka ścian.
    Pozdrawiam

  • #5 15 Mar 2006 12:14
    Zabor87
    Poziom 9  

    Czy moglbys podac jakis schemacik ??? Chcialem tylko wykozystac obudowe od pilota a cala reszte zrobic samemu . potrzebuje schemad nadajnika i odbiornika.

  • #7 15 Mar 2006 20:01
    KRYST_K700I
    Poziom 10  

    Czyli jak mam schemat budowy odbiornika i pilota podczerwieni wystarczy że zamienie diode podczerwieni na moduł radiowy ??

  • #8 15 Mar 2006 20:45
    xTrol
    Poziom 9  

    Przez przypadek stworzyłem podobny temat... Co prawda przekierowałem ludzi z tamtego miejsca, an ten temat ale jakby co to zawsze podaje link do mojego tematu...

  • #9 15 Mar 2006 23:26
    P@WEŁ
    Poziom 20  

    Jeżeli chcesz zastąpić diodę nadajnikiem, musisz się pozbyć nośnej sygnału 36kHz, która jest niepotrzebna i może tylko wprowadzać zakłucenia. Ja to rozwiązałem w bardzo prosty sposób - zastosowałem filtr dolno-przepustowy RC, gdzie R=1kΩ między wyjście scalaka (zazwyczaj jest od już na płytce i ogranicza prąd bazy tranzystora - klucza). Zamiast tranzystora wlutowałem kondensator 100nF (w miejsce nóżek baza, emiter), zmostkowałem diodę a z otworu po kolektorze zasiliłem sam nadajnik :)
    Pozdrawiam

  • #10 16 Mar 2006 07:56
    KRYST_K700I
    Poziom 10  

    http://www.danio.jaw.pl/schematy/schematgirder.html w miejsce odbiornika podczerwieni moge wstawić odbiornik radiowy czy musze coś jeszcze przerabiać ?? http://www.allegro.pl/item90549870_uniwersalny_pilot_dotykowy_lcd_8_w_1_wyprzedaz.html Czy jest możliwość przerobienia tego pilota tak by jednocześnie miał podczerwień i radio (tak by sterować np wieżą przez podczerwień a komputerem przez radio) ??

  • #11 16 Mar 2006 08:30
    P@WEŁ
    Poziom 20  

    Sprzęt Ok, tylko poważnie bym się zastanowił nad tym pilotem. Osobiście nie dałbym za niego takiej ceny. Na lokalnym bazarku w każdym mieście jest dostępny uniwersalny pilot za 10zł. Jeżeli chcesz zostawić sterowanie radiowe, to przetnij ścieżkę przed wspomnianym wcześniej rezystorem i wstaw przełącznik, który będzie przełączał między tranzystorem, a filtrem dolnoprzepustowym. Osobiście odradzam włączania 2 systemów równoczenie, gdyż tragicznie spada zasięg nadajnika. Dioda IRed jest zasilana dość dużym prądem, czego skutkiem jest nagły spadek napięcia na baterii, a domyślam się, że wiecie jaki to ma skutek dla mocy nadawczej nadajnika :D
    Do do odbiornika - możesz robić tą wersję. Ja zamiast rezystora i diody Zenera wstawiłem LM78L05. Zajmuje mniej miejsca i dobrze spełnia swoją rolę...
    Życzę owocnej pracy, pozdrawiam :)

  • #12 16 Mar 2006 10:31
    darry dooman
    Poziom 14  

    jak mozna kupic pilota za 10pln? ja osobiscie kupilem pilota za 500pln okazyjnie (2 lata temu to byla okazja:D) philips pronto ru940 i wcale nie jestem jakims tam burżujem, lubie wygode i pilot ma dzialac tak jak ja chce a nie jak on chce, wydaje mi sie ze kupno pilota ponizej 100pln mija sie z celem(lipne przyciski, skrzecząca obudowa, slaby sygnal nadawania, szlag mnie trafia jak mam celowac do odbiornika, no i maja inne wkur...mankamenty), to sa gowienka a nie piloty ktore po maksymalnie roku wymienimy ponownie...pozdrawiam...
    ps, a jak chcesz dobry pilot poczytaj na http://www.remotecentral.com/ i znajdz sobie pilota np philips pronto ktory nadaje i radiowo i podczerwien...a wyglad panela rysujesz sobie na komputerze i wgrywasz:) zdziwienie znajomych murowane:) zwlaszcza jak podlaczysz jeszcze oswietlenie, ja mam tak kilka zrodel, podlogowe, sufit i inne halogeny i ladnie mozna sobie scenami operowac:)

    Co do kompa, moze lepiej zrobic cos na porcie rownoleglym lub szeregowym, jest cos takiego w biosie jak budzenie kompa poprzez jakis przycisk, np z klawiatury lub danie sygnalu na jakis port...ale to zalezy od biosu chyba....niedlugo sam sie bede zaglebial w ten temat, wiec jak znajde dobre rozwiazanie dam znac...pozdrawiam...

  • #13 16 Mar 2006 22:07
    Zabor87
    Poziom 9  

    :udzie juz zchodzimy z głównego tematu. Ktorym nie jest jaki pilot zastosowac tylko to jak zrobic to zeby po kliknieciu przycisku komputer droga radiowa dostal znak i sie wlaczyl. Potrzebuje schematow nadajnika i odbiornika ktore moglbym zastosowac.

  • #14 02 Kwi 2006 14:13
    KRYST_K700I
    Poziom 10  

    Jak podłączyć taki odbiornik by jednocześnie mógł włączyć komputer i sterować nim ??

  • #15 06 Kwi 2006 12:42
    P@WEŁ
    Poziom 20  

    Jeżeli zastosujesz HT12D i HT12E - koder i dekoder, to będziesz miał 16 kombinacji. Jedną wykorzystasz do włączania, wyłączania, reszta pozostaje wolna, którą możesz wykorzystać do sterowania aplikacjami...
    Pozdrawiam

  • #16 07 Kwi 2006 22:05
    KRYST_K700I
    Poziom 10  

    Czy mógł by ktoś zrobić schemat takiego odbiornika i nadajnika i go tu wrzucić.

  • #17 17 Kwi 2006 19:46
    ukryty_samuraj
    Poziom 9  

    fajnie, ja mam podobny problem. chcialbym zrobic cos podobnego tylko ze z pilota od telewizora. czy ktos moze mi przyslac schemat na e-maila bo tu juz nie mam punktow na download. moj e-mail to rafik_las(malpa)interia.pl

  • #18 09 Sty 2007 21:28
    DntSLn
    Poziom 22  

    Temat od dawna nie ruszany, proponuje go dokończyć...

    Również jestem zainteresowany takim sposobem włączania komputera - z powodu moddingu mam zamiar usunąć przyciski Power i Reset.

    Moje pytania to:
    - czy mógłbym włączać komputer za pomocą części ze starego samochodu na pilot?
    - jeżeli opcja wyżej jest nie możliwa to jak wykorzystać podane przez kolegę P@WEŁ elementy, by faktycznie móc włączać komputer, oraz obsługiwać aplikacje.

    Najlepiej gdyby pilot był radiowy - działał przez ściany. Bardzo proszę o "prosty" język ponieważ słabo się znam na elektronice i fajnie by było gdyby inni początkujący również mogli zaczerpnąć trochę wiedzy:)

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME