Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

MERCEDES 190 B/88r.-gaśnie

MARIANO25_25 15 Mar 2006 07:58 5705 12
  • #1
    MARIANO25_25
    Level 10  
    Witam,kolega ma problem z autem,gaśnie mu w trakcie jazdy.Po wyłączeniu zapłonu coś "pracuje" przy gażniku(silniczek krokowy???),czy może być przyczyną jakiś moduł zapłonowy(nieorientuję się)?Cewka wygląda na dobra,gdzie ewentualnie szukać przyczyny(oczywiście po sprawdzeniu przewodów i świec),bardzo proszę o porady i z góry dziękuję.
  • #2
    Tony J.
    Level 20  
    Jeśli to 190E na wtrysku KE-Jetronic to nastawnik wolnych obrotów tak buczy. Wyjmij i zobacz czy się nie zatarł. Jest w takiej gumie wciśnięty w kolektor, między 3, a 4 cylindrem(silnik M102), jeśli to motor M103 to jest przykręcony z przodu kolektora gumową obejmą na dwie śruby M6. Sorry za domysły ale nie było 190B.
  • #3
    Jacek79
    Level 37  
    gażnik ale jaki ekotec czy stromberg?
  • #4
    MARIANO25_25
    Level 10  
    MOTOR 102,A JAKI TO GAŻNIK-NIE WIEM
  • #5
    Jacek79
    Level 37  
    102, a co dalej?? 920, 921, 922, 944 ...... itak dajej bo jest ich chyba z 20
  • #6
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Jacek on mówi o Ecotec-u.Tylko raz widziałem to w MB.
    Do Właściciela musisz się zgłosić do specjalisty wysokiej klasy,albo oddaj na złom.
  • #7
    ralfo25
    Level 2  
    mam pytanko!odstawiłem samochod do garazu wszystko chodzilo normalnie jak zawsze.poczym wsiadajac na drugi dzien wogule niechce odpalic!jaka moze byc przyczyna?
    kable i swiece ok!iskry niema!moze byc to cewka?z góry dziękuje
  • #8
    sadek1979
    Cars specialist
    witam
    nie wiem jak w mesku ale słyszałes o czyms takim jak czujnik hala (nie wiem czy dobrze napisałem ale chodzi o takie ustrojstwo w aparacie zaplonowym )
  • #9
    ralfo25
    Level 2  
    Szczerze niesłyszałem sąsiad niby mechanik stwierdził ze raczej bedzie to cewka,ale chciałem to wcześniej skonsultowac lub zaczerpnąc jakiejkolwiek porady,poniewaz się nieznam.dla wyjaśnienia jest to 190 rok 1988 poj.2.6..Dziękuje Pozdrawiam
  • #10
    marcin666666
    Level 2  
    Skoro sie nie znasz to dlaczego kwestionujesz zdanie mechanika ponadto widocznie chce ci obniżyć maxmalnie koszty naprawy bo czujnik w tym modelu hala występuje razem z aparatem zapłonowym co w rezultacie daje kilka stów jak nie będzie to cewka zawsze można ją oddać z powrotem do sklepu wiec nic nie tracisz:P:!:
  • #11
    ralfo25
    Level 2  
    nic nie kwestionuje tylko zasięgam rady!!!! i dziękuje
  • #12
    qlusekz
    Level 13  
    Jeżeli pojemność 2.6 to jest to silnik 103 i czujnika hala nie posiada tylko indukcyjny.Czujnik występuje osobno i jest podłączony do modułu zapłonowego.Moduł zapłonowy psuł się dosyć rzadko.Sprawdź oporność czujnika i podczas rozruchu jakie wytwarza napięcie.Pod rozdzielaczem zapłonu jest zamontowany palec zapłonowy osadzony na napędzie mocowanym do wałka rozrządu.Ten napęd często pękał i raz zapłon był a raz nie. Może to też najprostsza przyczyna-alarm lub jakieś zabezpieczenie?
  • #13
    Wojtas1980
    Level 1  
    Witam, mam problem z Mercedesem 190 E 2,0 z automatyczną skrzynią biegów z 1989 roku. Problem z tym samochodem polega na tym, że gaśnie on po rozgrzaniu się po przejechaniu pewnego dystansu. Czasem jest to niewielka odległość, czasem duża. Często samochodu nie można w ogóle odpalić. Czasem odpala bez najmniejszego problemu. Czasem dochodzi do tego, że po rozgrzaniu się silnika z pod maski leci dym, czasem ten dym wydostaje się z komory silnika do kabiny i wylatuje z pod deski rozdzielczej. Pachnie spaloną izolacją bądź jakimś olejem. Czasem podczas jazdy samochód się zaczyna "dusić", traci moc i nierówno pracuje. Dodam tylko, że w ostatnim czasie samochód przeszedł remont, ma wymienione kable i świece. Co to może być? Zaprowadziłem go do elektromechanika, a ten powiedział mi, że to może być moduł, ale dokładnie nie może stwierdzić, gdyż nie ma odpowiednich łączy do komputera w tym samochodzie. Wydaje mi się, że to nie jest wyczerpująca odpowiedź, dlatego proszę was o poradę, co to takiego może być. Czy to może być moduł i ile może to kosztować.