Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

MERCEDES 190 B/88r.-gaśnie

MARIANO25_25 15 Mar 2006 07:58 5846 12
  • #1
    MARIANO25_25
    Level 10  
    Witam,kolega ma problem z autem,gaśnie mu w trakcie jazdy.Po wyłączeniu zapłonu coś "pracuje" przy gażniku(silniczek krokowy???),czy może być przyczyną jakiś moduł zapłonowy(nieorientuję się)?Cewka wygląda na dobra,gdzie ewentualnie szukać przyczyny(oczywiście po sprawdzeniu przewodów i świec),bardzo proszę o porady i z góry dziękuję.
  • #2
    Tony J.
    Level 20  
    Jeśli to 190E na wtrysku KE-Jetronic to nastawnik wolnych obrotów tak buczy. Wyjmij i zobacz czy się nie zatarł. Jest w takiej gumie wciśnięty w kolektor, między 3, a 4 cylindrem(silnik M102), jeśli to motor M103 to jest przykręcony z przodu kolektora gumową obejmą na dwie śruby M6. Sorry za domysły ale nie było 190B.
  • #3
    Jacek79
    Level 37  
    gażnik ale jaki ekotec czy stromberg?
  • #4
    MARIANO25_25
    Level 10  
    MOTOR 102,A JAKI TO GAŻNIK-NIE WIEM
  • #5
    Jacek79
    Level 37  
    102, a co dalej?? 920, 921, 922, 944 ...... itak dajej bo jest ich chyba z 20
  • #6
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Jacek on mówi o Ecotec-u.Tylko raz widziałem to w MB.
    Do Właściciela musisz się zgłosić do specjalisty wysokiej klasy,albo oddaj na złom.
  • #7
    ralfo25
    Level 2  
    mam pytanko!odstawiłem samochod do garazu wszystko chodzilo normalnie jak zawsze.poczym wsiadajac na drugi dzien wogule niechce odpalic!jaka moze byc przyczyna?
    kable i swiece ok!iskry niema!moze byc to cewka?z góry dziękuje
  • #8
    sadek1979
    Cars specialist
    witam
    nie wiem jak w mesku ale słyszałes o czyms takim jak czujnik hala (nie wiem czy dobrze napisałem ale chodzi o takie ustrojstwo w aparacie zaplonowym )
  • #9
    ralfo25
    Level 2  
    Szczerze niesłyszałem sąsiad niby mechanik stwierdził ze raczej bedzie to cewka,ale chciałem to wcześniej skonsultowac lub zaczerpnąc jakiejkolwiek porady,poniewaz się nieznam.dla wyjaśnienia jest to 190 rok 1988 poj.2.6..Dziękuje Pozdrawiam
  • #10
    marcin666666
    Level 2  
    Skoro sie nie znasz to dlaczego kwestionujesz zdanie mechanika ponadto widocznie chce ci obniżyć maxmalnie koszty naprawy bo czujnik w tym modelu hala występuje razem z aparatem zapłonowym co w rezultacie daje kilka stów jak nie będzie to cewka zawsze można ją oddać z powrotem do sklepu wiec nic nie tracisz:P:!:
  • #11
    ralfo25
    Level 2  
    nic nie kwestionuje tylko zasięgam rady!!!! i dziękuje
  • #12
    qlusekz
    Level 14  
    Jeżeli pojemność 2.6 to jest to silnik 103 i czujnika hala nie posiada tylko indukcyjny.Czujnik występuje osobno i jest podłączony do modułu zapłonowego.Moduł zapłonowy psuł się dosyć rzadko.Sprawdź oporność czujnika i podczas rozruchu jakie wytwarza napięcie.Pod rozdzielaczem zapłonu jest zamontowany palec zapłonowy osadzony na napędzie mocowanym do wałka rozrządu.Ten napęd często pękał i raz zapłon był a raz nie. Może to też najprostsza przyczyna-alarm lub jakieś zabezpieczenie?
  • #13
    Wojtas1980
    Level 1  
    Witam, mam problem z Mercedesem 190 E 2,0 z automatyczną skrzynią biegów z 1989 roku. Problem z tym samochodem polega na tym, że gaśnie on po rozgrzaniu się po przejechaniu pewnego dystansu. Czasem jest to niewielka odległość, czasem duża. Często samochodu nie można w ogóle odpalić. Czasem odpala bez najmniejszego problemu. Czasem dochodzi do tego, że po rozgrzaniu się silnika z pod maski leci dym, czasem ten dym wydostaje się z komory silnika do kabiny i wylatuje z pod deski rozdzielczej. Pachnie spaloną izolacją bądź jakimś olejem. Czasem podczas jazdy samochód się zaczyna "dusić", traci moc i nierówno pracuje. Dodam tylko, że w ostatnim czasie samochód przeszedł remont, ma wymienione kable i świece. Co to może być? Zaprowadziłem go do elektromechanika, a ten powiedział mi, że to może być moduł, ale dokładnie nie może stwierdzić, gdyż nie ma odpowiednich łączy do komputera w tym samochodzie. Wydaje mi się, że to nie jest wyczerpująca odpowiedź, dlatego proszę was o poradę, co to takiego może być. Czy to może być moduł i ile może to kosztować.