Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
IGE-XAOIGE-XAO
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak odciąć pompę paliwa w Berlingo 1,4 ?

15 Mar 2006 20:32 4321 18
  • Level 18  
    Problem jak w temacie.

    W którym miejscu mozna zrobić odcięcie pompy paliwa w Berlingo 1,4 ?

    Tomasz
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Level 25  
    Może uchyl rąbka tajemnicy w jakim celu ma być to odcięcie, forma zabezpieczenia przed niekontrolowanym "odjazdem" czy zabezpieczenie przy jeździe na gazie, bedzie łatwiej coś poradzić.
  • Level 18  
    Myśle, że w obydwu przypadkach. Mam LPG, aby nie męczyć pompy przydałobysię ją wyłączyć, przy okazji można zrobić zabezpieczenie przed kradzieżą. Nie posiadam schematu elektrycznego mojego pojazdu, aby zlokalizować przewody od pompy, a nie chcę ingerować pod samochodem przy pompie ze względu na ewentualność korodowania instalacji.

    Widziałem takie "odcięcia" na Allegro(do LPG), ale bazują one na podłączeniu pod bezpiecznik, a to wydaje mi się zbyt banalne, dla potencjalnego złodzieja.

    Tomasz
  • Level 25  
    Proponuję zrobić toto w skrzynce pod maską obok akumulatora, kolor przewodu mogę pdać wieczorem bo nie pamiętam, miejsce jest wygodne ze względu na dostępność do przewodów instalacji lpg, jak chcesz to mogę Ci podesłać gotowy schemacik.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Level 17  
    nie jest zalecane odlaczanie pompy podczas jazdy na gazie pewnego razu mozesz nie odpalic na benzynie. i pamietaj nie jezdzic na gazie bez paliwa (chlodzenie pompy). odlaczenie pompy jako zabezpieczenie moze byc.pozdrawiam
  • Level 25  
    Nie jest zalecane bo nikomu nie chce się szukać piep...... kabla i dokładać przekaźnika, a pompa pomimo paliwa w zbiorniku i tak w większości przypadków zdycha, odłączenie jej napewno nie zaszkodzi a pozwoli zaoszczędzić parę stówek.
  • Level 23  
    autoel wrote:
    Nie jest zalecane bo nikomu nie chce się szukać piep...... kabla i dokładać przekaźnika, a pompa pomimo paliwa w zbiorniku i tak w większości przypadków zdycha, odłączenie jej napewno nie zaszkodzi a pozwoli zaoszczędzić parę stówek.


    Święte słowa, mi po 6 tys. km na gazie zaczęła zdychać a miałem zawsze ponad 1/4 baku paliwka, zrobiłem odcięcie i 35 tys.km spokój. :-)
  • User removed account  
  • Level 23  
    Jeżeli przekaźnik od pompy steruje tylko pompą to wystarczy nawet taki elektroniczny na 10A za 1,5zł (wystarczy odciąć sterowanie tego przekaźnika, pompa pobiera ok.5-6A). :-)
  • Level 28  
    ANDRZEJ R wrote:
    nie jest zalecane odlaczanie pompy podczas jazdy na gazie pewnego razu mozesz nie odpalic na benzynie. ...


    Owszem, tak było, pewnego razu mimo nie odłączania pompy podczas jazdy na gazie, nie mogłem odpalic na benzynie, bo pompa sie spaliła?
    Więć lepiej już tą pompe odłączać.
  • Level 18  
    norbert.s. wrote:
    kolor pompy paliwa w tym modelu to jasno brązowy grubszy przewód do złapania w okolicach progu.




    Dzięki za podpowiedzi. Będę szukał tego przewodu jak tylko znajdę trochę czasu.

    A wracając do istoty sprawy, to można zrobić w ten sposób zabezpieczenie przed kradzieżą . Potencjalny złodziej nie odjedzie jak nie będzie mógł włączyć pompy.
  • Level 25  
    Quote:
    Potencjalny złodziej nie odjedzie jak nie będzie mógł włączyć pompy.

    To przy okazji wyłącz zasilanie elektrozaworu gazu, bo odpali na gazie i pojedzie w siną dal.
  • Level 18  
    Mam Bingo S4 i nie mogę odpalić na gazie. Tylko benzyna, automatycznie przechodzi na LPG.
  • Level 18  
    Witam ponownie.

    Wczoraj korzystając ze słoneczka, wykonałem poszukiwania jasnobrązowego przewodu, ale u mnie w okolicy progu takowego nie znalazłem, są tylko niebieskie, zielone i jeden żółty (grubszy).
  • Level 14  
    Nie wolno odcinać pompy ze względu na chłodzenie wtrysków paliwem ale to twoje auto możesz go psuć na własne życzenie
  • Level 12  
    polo wrote:
    Nie wolno odcinać pompy ze względu na chłodzenie wtrysków paliwem ale to twoje auto możesz go psuć na własne życzenie


    Przecież wtryski po przejściu na gaz nie pracują, więc po co im chłodzenie?
    Ja u siebie (Megane) zrobiłem odcięcie pompy właśnie dlatego, że zaczęła nawalać, mimo paliwa w zbiorniku. I wszystko jest OK. Z tym, że nie zakładałem przekaźnika, tylko solidny wyłącznik, po prostu. Pompa bierze ok. 5 A, wyłącznik powinien wytrzymać 10 A. Sprawdziłem, nie grzeje się. I do tego kontrolka LED, dla pewności.
    Kabel od pompy przeciąlem w okolicy przedniego słupka, przy lewym progu. U mnie jest tam złączka, gdzie kolor kabla do pompy zmienia się, co może być mylące. Najlepiej porównać z kolorem kabla przy samej pompie. Z miejsca przecięcia do tablicy rozdzielczej bardzo blisko, więc i dodatkowe kable do wyłącznika b. krótkie.