Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak odciąć pompę paliwa w Berlingo 1,4 ?

Tomasz 15 Mar 2006 20:32 3871 18
  • #1 15 Mar 2006 20:32
    Tomasz
    Poziom 18  

    Problem jak w temacie.

    W którym miejscu mozna zrobić odcięcie pompy paliwa w Berlingo 1,4 ?

    Tomasz

    0 18
  • Relpol
  • Relpol
  • #3 15 Mar 2006 21:03
    autoel
    Poziom 25  

    Może uchyl rąbka tajemnicy w jakim celu ma być to odcięcie, forma zabezpieczenia przed niekontrolowanym "odjazdem" czy zabezpieczenie przy jeździe na gazie, bedzie łatwiej coś poradzić.

    0
  • #4 16 Mar 2006 09:13
    Tomasz
    Poziom 18  

    Myśle, że w obydwu przypadkach. Mam LPG, aby nie męczyć pompy przydałobysię ją wyłączyć, przy okazji można zrobić zabezpieczenie przed kradzieżą. Nie posiadam schematu elektrycznego mojego pojazdu, aby zlokalizować przewody od pompy, a nie chcę ingerować pod samochodem przy pompie ze względu na ewentualność korodowania instalacji.

    Widziałem takie "odcięcia" na Allegro(do LPG), ale bazują one na podłączeniu pod bezpiecznik, a to wydaje mi się zbyt banalne, dla potencjalnego złodzieja.

    Tomasz

    0
  • #5 16 Mar 2006 09:34
    autoel
    Poziom 25  

    Proponuję zrobić toto w skrzynce pod maską obok akumulatora, kolor przewodu mogę pdać wieczorem bo nie pamiętam, miejsce jest wygodne ze względu na dostępność do przewodów instalacji lpg, jak chcesz to mogę Ci podesłać gotowy schemacik.

    0
  • #7 16 Mar 2006 23:54
    ANDRZEJ R
    Poziom 17  

    nie jest zalecane odlaczanie pompy podczas jazdy na gazie pewnego razu mozesz nie odpalic na benzynie. i pamietaj nie jezdzic na gazie bez paliwa (chlodzenie pompy). odlaczenie pompy jako zabezpieczenie moze byc.pozdrawiam

    0
  • #8 17 Mar 2006 10:16
    autoel
    Poziom 25  

    Nie jest zalecane bo nikomu nie chce się szukać piep...... kabla i dokładać przekaźnika, a pompa pomimo paliwa w zbiorniku i tak w większości przypadków zdycha, odłączenie jej napewno nie zaszkodzi a pozwoli zaoszczędzić parę stówek.

    0
  • #9 17 Mar 2006 10:34
    nom
    Poziom 23  

    autoel napisał:
    Nie jest zalecane bo nikomu nie chce się szukać piep...... kabla i dokładać przekaźnika, a pompa pomimo paliwa w zbiorniku i tak w większości przypadków zdycha, odłączenie jej napewno nie zaszkodzi a pozwoli zaoszczędzić parę stówek.


    Święte słowa, mi po 6 tys. km na gazie zaczęła zdychać a miałem zawsze ponad 1/4 baku paliwka, zrobiłem odcięcie i 35 tys.km spokój. :-)

    0
  • #11 17 Mar 2006 20:48
    nom
    Poziom 23  

    Jeżeli przekaźnik od pompy steruje tylko pompą to wystarczy nawet taki elektroniczny na 10A za 1,5zł (wystarczy odciąć sterowanie tego przekaźnika, pompa pobiera ok.5-6A). :-)

    0
  • #12 18 Mar 2006 07:40
    nuszek
    Poziom 25  

    ANDRZEJ R napisał:
    nie jest zalecane odlaczanie pompy podczas jazdy na gazie pewnego razu mozesz nie odpalic na benzynie. ...


    Owszem, tak było, pewnego razu mimo nie odłączania pompy podczas jazdy na gazie, nie mogłem odpalic na benzynie, bo pompa sie spaliła?
    Więć lepiej już tą pompe odłączać.

    0
  • #13 19 Mar 2006 17:08
    Tomasz
    Poziom 18  

    norbert.s. napisał:
    kolor pompy paliwa w tym modelu to jasno brązowy grubszy przewód do złapania w okolicach progu.




    Dzięki za podpowiedzi. Będę szukał tego przewodu jak tylko znajdę trochę czasu.

    A wracając do istoty sprawy, to można zrobić w ten sposób zabezpieczenie przed kradzieżą . Potencjalny złodziej nie odjedzie jak nie będzie mógł włączyć pompy.

    0
  • #14 19 Mar 2006 18:41
    autoel
    Poziom 25  

    Cytat:
    Potencjalny złodziej nie odjedzie jak nie będzie mógł włączyć pompy.

    To przy okazji wyłącz zasilanie elektrozaworu gazu, bo odpali na gazie i pojedzie w siną dal.

    0
  • #15 19 Mar 2006 19:27
    Tomasz
    Poziom 18  

    Mam Bingo S4 i nie mogę odpalić na gazie. Tylko benzyna, automatycznie przechodzi na LPG.

    0
  • #17 09 Kwi 2006 13:09
    Tomasz
    Poziom 18  

    Witam ponownie.

    Wczoraj korzystając ze słoneczka, wykonałem poszukiwania jasnobrązowego przewodu, ale u mnie w okolicy progu takowego nie znalazłem, są tylko niebieskie, zielone i jeden żółty (grubszy).

    0
  • #18 09 Kwi 2006 18:05
    polo
    Poziom 14  

    Nie wolno odcinać pompy ze względu na chłodzenie wtrysków paliwem ale to twoje auto możesz go psuć na własne życzenie

    0
  • #19 10 Kwi 2006 23:47
    wlods
    Poziom 12  

    polo napisał:
    Nie wolno odcinać pompy ze względu na chłodzenie wtrysków paliwem ale to twoje auto możesz go psuć na własne życzenie


    Przecież wtryski po przejściu na gaz nie pracują, więc po co im chłodzenie?
    Ja u siebie (Megane) zrobiłem odcięcie pompy właśnie dlatego, że zaczęła nawalać, mimo paliwa w zbiorniku. I wszystko jest OK. Z tym, że nie zakładałem przekaźnika, tylko solidny wyłącznik, po prostu. Pompa bierze ok. 5 A, wyłącznik powinien wytrzymać 10 A. Sprawdziłem, nie grzeje się. I do tego kontrolka LED, dla pewności.
    Kabel od pompy przeciąlem w okolicy przedniego słupka, przy lewym progu. U mnie jest tam złączka, gdzie kolor kabla do pompy zmienia się, co może być mylące. Najlepiej porównać z kolorem kabla przy samej pompie. Z miejsca przecięcia do tablicy rozdzielczej bardzo blisko, więc i dodatkowe kable do wyłącznika b. krótkie.

    0