Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

silnik chodzi jak traktor 126p

jogurto 16 Mar 2006 22:33 4263 25
  • #1 16 Mar 2006 22:33
    jogurto
    Poziom 9  

    witam! odpalilem dzisiaj a tu po chwili silnik zaczol chodzic jak traktor i wogule nie ma mocy?

    0 25
  • #2 16 Mar 2006 22:38
    Sebastain
    Poziom 20  

    Możźe chodzi na jednym cylindrze?? Sprawdź świece, przewody WN, może cewkę

    2
  • #3 17 Mar 2006 00:30
    buch
    Poziom 11  

    popieram poprzednika posprawdzac kable moze ktorys cylinder nie palil latwo poznac dotykajac wydechu czy cieply.

    0
  • #4 17 Mar 2006 01:43
    jogurto
    Poziom 9  

    ok sprawdze! a moze to byc zaplon? jest to sie wstanie zrobic samemu? bo zaplon zawsze ustawialem z inna osoba?

    0
  • #5 17 Mar 2006 09:25
    leinadzs
    Poziom 27  

    Mówisz chodzi jak traktor? A może uszczelke spod głowicy ci wydmuchło?

    0
  • #6 17 Mar 2006 12:52
    jogurto
    Poziom 9  

    wymienilem nawet przewody od swiec ale dalej chodzi jak traktor i nie mam mocy, moze to bedzie zaplon ale chyba sam tego nie zrobie, czeba to w 2 osoby ??

    0
  • #7 17 Mar 2006 13:02
    Tomek665
    Poziom 28  

    Tak! dobry pomysł! zróbcie to w dwie osoby. Tylko żeby ta druga miała o tym jakieś pojęcie.

    0
  • #8 17 Mar 2006 13:28
    Sebastain
    Poziom 20  

    Zapłon można ustawić w jedną osobę. Są na to dwa sposoby "garażowe", praktykowałem je i działały. I dawałem radę sam. Sposób pierwszy:
    Zapalsz samochód i partzysz, w którą stronę się kręci, najlepiej zobaczyć to przy alternatorze. To po lewej strony komory silnika.
    Gasisz silnik i kręcisz tym kólkiem na alternatorze, najlepiej jest używać do tego klucza, rozmiar chyba 17. Kręcisz i obserwujesz kółko, które jest pod sprężyną przytrzymującą silnik, kólko to jest "przyczepione" do wału. Krecisz i obserwujesz aż znajdziesz na kólku małe nacięcie. To jest fabryczny punkt kontrolny zapłonu. Na obudowie silnika, za kólkiem powinny być też promieniowe kreseczki dwie lub pięć, zależy od wersji silnika. Kiedy znajdziesz te kreski, ustawiasz tak, aby się pokrywały, nacięcie na kólku z kreską na obudowie silnika. Włączasz zapłon, tak, żeby zapaliły się kontrolki ale silnika nie odpalasz!!! Luzujesz śrubę przytrzymującą aparat zapłonowy, wpinasz niewielką żarówkę na 12V między masę a kabelek wychodzący z aparatu zapłonowego i "kręcisz" aparatem aż żarówka zgaśnie, lub zapali się. Kiedy to się stanie, kręcisz znów kólkiem za pomocą klucza aż obrócisz o 360 stopni. Wtedy trzeba obserwowaćnacięcie na kólku, i żarówkę. Powinna się zapalić w momencie, gdy znów kólka nacięcie się pokryje z kreską. Jesli nie, trzeba znów ustawić i znów pokręcić. Za trzecim, czwartym razem powinno już być ok. Trzeba pamiętać, żeby kręcić TYLKO w jedną stronę, tak jak silnik się kręci.

    Drugi sposób, bardziej hauturniczy to: Luzujemy śrubę pod aparatem zapłonowym, zapalamy silnik i kręcimy delikatnie aparatem aż silnik uzyska jak najrówniejsze obroty, i będzie słychać, że chodzi lekko. Po kilkuminutowym treningu zwalniania i przyspieszania obrotów, wyczujesz ten moment.


    Mimo wszystko, zalecam aby przed operacją ustawienia zapłonu sprawdzić świece, przeczyścić, może nawet wymienić.

    0
  • #9 17 Mar 2006 13:46
    Tomek665
    Poziom 28  

    Sebastain
    Strasznie namieszałeś.
    Pozatym obydwie twoje instrukcje są złe.

    0
  • #10 17 Mar 2006 14:00
    Akumulator
    Poziom 10  

    swiece moze one a co do tej żarówko to jest ok:|

    0
  • #11 17 Mar 2006 14:34
    Sebastain
    Poziom 20  

    Tomek665 napisał:
    Sebastain
    Strasznie namieszałeś.
    Pozatym obydwie twoje instrukcje są złe.



    Co namieszałem?? Czego nie rozumiesz?? Co jest złe w tych instrukacjach?? Na pewno Twoja rada jest bardziej rzeczowa i pomogła dużo bardziej niż moja co??

    0
  • #12 17 Mar 2006 14:50
    Tomek665
    Poziom 28  

    Sebastain
    To jest temat jogurto.
    Udzieliłem mu jajlepszej z możliwych rad, żeby zwrócił się o pomoc do kogoś kto ma o tym jakiekolwiek pojęcie.
    Nie będę tu z tobą dyskutować o twoich sposobach ustawiania zapłonu, powtórze tylko że są one złe, a do tego spowodują najprawdopodobniej zbyt wczesny zapłon co jest niebezpieczne dla silnika.

    0
  • #13 17 Mar 2006 15:09
    Sebastain
    Poziom 20  

    Tomek665 napisał:

    Udzieliłem mu jajlepszej z możliwych rad, żeby zwrócił się o pomoc do kogoś kto ma o tym jakiekolwiek pojęcie.

    To pomyliłeś fora. Niedawno był temat o tym. Ludzie tu piszą z rzeczowymi pytaniami. Jeśli Jogurto potrafił zlokalizować i wymienić przewody WN to i z resztą sobie powienien poradzić jeśli ktoś na forum zechce mu pomóc.


    Tomek665 napisał:

    powtórze tylko że są one złe, a do tego spowodują najprawdopodobniej zbyt wczesny zapłon co jest niebezpieczne dla silnika.


    Obydwa sposoby pokazał mi mechanik, który swego czasu był specjalistą "od maluchów". Wielu ludziom tak ustawił zapłon, ludzie do niego wracali, sam po pierwszym ustawieniu podjechałem sprawdzić jak to działa i działało w moich wszystkich maluchach. Jakoś nikt w inowrocławiu nie cierpiał na epidemię uszkodzonych silników. A teraz poproszę rzeczowy argument a nie "prawdopodobnie". Tomek, jak nie umiesz pomóc to się nie odzywaj.

    0
  • #14 17 Mar 2006 15:19
    Sound Wave
    Spec od akustyki

    sposob z obrotami znam i praktykowałem z zarówką znałem ale jest zbyt upierdliwy :P

    w wielu maluchowarsztatach właśnie tak robią

    0
  • #15 17 Mar 2006 15:20
    qutrit
    Poziom 19  

    Witam.
    Mam ten sam problem przy polonezie1500.Raz dziala normalnie, a raz jak traktor (jak długo pochodzi to tak jakby jeden tłok raz pracował a raz nie pracował), i obroty maleją.Też przeczyscilem swiece i sprawdzilem przewody (nawet przerywacz przeczyscilem) i efekt nadal sie powtarza.
    Czyżby uszczelka pod głowicą :cry:
    Pozdrawiam.

    0
  • #16 17 Mar 2006 15:39
    Sebastain
    Poziom 20  

    Żeby było śmiesznie ja to mam w moim Kadeciku. :) Tyle, że jestem pewien, że to przewody WN. Prawdopodobnie po zimie zawilgociały. Najlepiej wymienić, ewentualnie ale to już do diagnosty, jak w Poldku masz komputerek to już trzeba z nim do serwisu, żeby zdjagonozowali.

    0
  • #17 17 Mar 2006 15:44
    Tomek665
    Poziom 28  

    Sebastain
    Pierwszy sposób:
    Jest dobry do pierwszego odpalenia po naprawie silnika a nie do jazdy. Może kiedyś dało się tak ustawiać ale pamiętaj że ostatnie maluchy z aparatem zapłonowym były produkowane jakieś 8 lat temu. W aparacie są więc znaczne luzy a sprężynki naciągnięte i miękkie. To spowoduje wzrost kąta wyprzedzenia zapłonu podczas jazdy.
    Nie powiedziałeś na który znak ustawia się zapłon mimo że wiesz że jest ich więcej.
    Drugi sposób:
    Wymaga dużej wprawy.Osoba bez doświadczenia ustawi zbyt wczesny zapłon bo na wolnych obrotach i bez obciążenia wtedy właśnie silnik pracuje najrówniej.Do tego sposób bardzo niedokładny i wymaga idealnego ustawienia gaźnika.

    Z tak ustawionym zapłonem po twoich radach jogurto wyjedzie sobie na dłuższą wycieczkę za miasto w ciepły dzień i już z niej nie wróci
    A ty myślisz że mu pomagasz.

    0
  • #18 17 Mar 2006 15:55
    robert45
    Poziom 21  

    Ustawianie zapłonu na żarówkę nie jest takie złe.
    Z tym ,że może wypadałoby ustalić przyczynę drogą eliminacji ,a nie od razu proponować ustawianie zapłonu.Zapłon nie przestawia się sam od siebie i na dodatek nagle.Chyba ,że nakrętka przy aparacie popuściła się.
    jogurto napisał,że wymienił przewody a sprawdził czy na obu świecach jest iskra.
    Nie napisał również jaki aparat zapł.ma w samochodzie.
    Może padł kondensator przy aparacie.i.t.d. ,i.t.d.

    Kol.Tomek665 ma rację ustawianiem zapłonu niech zajmie się ktoś kto potrafi zrobić to dobrze.
    Bo jeśli ktoś potrafi wymienić kable WN,wcale nie oznacza ,że potrafi ustawić zapłon na znakach.

    0
  • #19 17 Mar 2006 19:33
    Fri-day
    Poziom 10  

    wszystko jest oka kaszlaki z reguly chodza jak traktor :))) a co do braku mocy tez jest oka gdyz silnik w maluchu nie ma za duzo mocy i nawet nie wiem czy wogole mozna nazwac tio moca heheh takze nie ma sie czy przejmowac
    Pozdr.

    0
  • #20 17 Mar 2006 21:11
    haker305
    Poziom 14  

    Uważam, że któraś ze świec nie pracuje. Możesz ją łatwo odnaleźć zdejmując fajkę przewodu wysokiego napięcia. Jeśli zdejmiesz fajkę ze świecy pracującej silnik będzie gorzej pracował lub stanie. Zdjęcie fajki ze świecy nie pracującej właściwie nie spowoduje żadnych zmian w pracy silnika. Jeśli świeca jest zalana, oczyść ją szczotką drucianą, malusieńkim skrobaczkiem, następnie zanurz w rozpuszczalniku nitro na jakiś czas, wyciągnij i przedmuchaj, sprawdź jakość iskry wzrokowo.

    0
  • #21 18 Mar 2006 15:18
    woooojtek
    Poziom 18  

    Mam malucha od 4 lat i ustawiam zapłon na żarówkę, prawie jak opisał to kolega Sebastian. Co złego widzicie w tej metodzie. Aparat zapłonowy jak się skiepści to wymieniamy na nowy albo kupujemy sprężynki (0,50 zł). I uwaga: wyprzedzenie zapłonu ustawiamy statycznie i dynamicznie. Jak nie mamy lampy stroboskopowej to walimy na żarówkę. I to jest metoda statyczna-od tego są oznaczenia na pokrywie rozrządu. A odnośnie bralu mocy w maluchach to jest temat na niezłą książkę.

    Dodano po 10 [minuty]:

    Jeszcze jedna rzecz: 126p niewiele mówi o twojej Fatalnej Imitacji Auta Turystycznego. Jaki model, jaki zapłon, jaki rozdzielacz, jaka cewka itp.

    0
  • #22 21 Mar 2006 17:38
    jogurto
    Poziom 9  

    witam! juz sam nie wiem co jest z tym autkiem, poszlem dzisiaj po 2 dniach zobaczyc czy dalej jest tak samo a on nawet nie odpalil. pogoda byla zla wiec nic przez te 2 dni nie robilem kolo niego

    0
  • #23 21 Mar 2006 19:10
    Banasiewicz02
    Poziom 31  

    Na bank nie pali na jeden cylinder...miałem tak ostatnio to pomogło wykrecenie świec i wyczyszczenie...gdy maluch pracuje na jeden cylinder to jest takie typowe dadadadada jak traktor ;) sprawdź oba cylindry czy wszystko wpożądku czy ci się ktorys zawór nie zawiesił,czy iskra na obydwu świecach...zapłon masz z rozdzielaczem czy bez?? jak z rozdzielaczem to sprawdz kopółkę a jak bez to platynki w przerywaczu...

    0
  • #24 27 Mar 2006 22:29
    jogurto
    Poziom 9  

    witam! a wiec tak iskra na 2 swiecach, kopulka dobra, wziolem nawet swieze kable i swiece. juz sam niewiem co mu jest?

    0
  • #25 13 Sty 2010 09:29
    dawcio126elx
    Poziom 9  

    U mnie jest tak samo wszystko sprwdzałem i jest ok a on dalej chodzi jak traktor chyba rozbiorę silnik i zobaczę ja się ma uszczelka pod głowicą silnik nie był remontowany od nowości a maluszek ma 26lat więc mogło tą uszczelkę wydmuchać tobie radzę też to zrobić jak się na tym nie znasz to kup inny silnik na złomie (u mnie na złomie silnik kosztuje 70zł. i zamontuj w malcu).

    0
  • #26 13 Sty 2010 19:56
    spoldiźer 1,6gle 1994r.
    Poziom 2  

    sprawdź gażnik morze być zalany tak miałem i miał słabą moc,sprawdz uszczelki łączące tłumik i cały tłumik dziury zespawaj,wymień swiece.

    0