Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Polonez Caro nie grzeje podczas jazdy

chonsu 17 Mar 2006 12:55 4205 19
  • #1
    chonsu
    Level 15  
    Polonez Caro nie grzeje podczas jazdy, ubywa cieczy chłodzącej w chłodnicy, (ok. 2 litrów na 20 km), na gazie gaśnie. Kiedy silnik jest zasilany gazem auto strasznie kopci z rury wydechowej. Poldek z 94 roku.
    Co jest przyczyną takiego zachowania się auta ?
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    astra688
    Level 14  
    uszczelka pod glowica prawdopodobnie nie przybywa wody w oleju ??
  • #3
    chonsu
    Level 15  
    Olej jest 'czysty'. Ngdy nie ubywało go czy przybywało. Silnik nigdy nie brał oleju. Ponad rok temu wymieniany był termostat. Teraz wymieniane były świece, filtr powietrza i gazu.
  • #4
    robert45
    Level 21  
    Gdzieś musi być wyciek,jeśli pod silnikiem nie widać.,to sprawdź dywaniki w samochodzie.
  • Helpful post
    #5
    lajkonic
    Level 16  
    witam, woda wycieka na polaczeniach wezy z malego obiegu do reduktora, zobacz to na rozgrzanym silniku, byc moze nie dogrzany jest z tego powodu reduktor i kopci silnik zalewany bogata mieszanka ,byc moze wyciek jest w innym miejscu , i wtedy nie ma ogrzewania bo nagrzewnica jest najwyzej, a po niej zaraz reduktor, ktory nie dogrzany nie rozpreza prawidlowo gazu , pozdrawiam Zdzislaw ps czy wymieniales fitr gazu ? i pow.,wyreguluj dawke gazu
  • #6
    chonsu
    Level 15  
    Filtr gazu został wymieniony i wyregulowany, jak zaznaczyłem w moim pierwszym poście, rozpoczynającym wątek.

    Pod korkiem wlewu oleju do silnika znajdowało się coś w rodzaju 'brudnego masła' - ściągnięte. Było tego na całym spodzie korka na grubość ok. 0,5 cm. Świece miały mały nagar, były okopcone, czarne. Zostały przeczyszczone. Gumowy wąż, doprowadzający wodę z małego obiegu silnika do reduktora był rzeczywiście 'nadgryziony'. Wąż został wymieniony na nowy.
    Po powyższych naprawach, silnik jeszcze nie był uruchamiany.

    Co o tym sądzicie ? Czy to było przyczyną złego zachowania się Poldka ?
    Jeśli tak to nie mogę zrozumieć dlaczego pojawiło się 'brudne masło' pod korkiem wlewu oleju ?

    Dużo w sprawie pomógł 'lajkonic'.
  • #8
    robert45
    Level 21  
    A na jakim oleju jeździsz,pewnie na mineralnym.Jak często go zmieniasz.Jeśli mineralny to korek tak wygląda.

    Sorry ! Elektrit ,zapomniałem się.:D
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    chonsu
    Level 15  
    Do kol. 'robert45' - jeżdżę na mineralnym. Na tym oleju przejechałem już prawie 11 tys. km. Tak, czas na zmianę oleju.

    Dziękuję wszystkim za wypowiedzi. Pozdrawiam,
  • #11
    lajkonic
    Level 16  
    witam, co do "bialej mazi" na korku od oleju to jest oznaka niedogrzanego silnika /jezdzisz na krotkich trasach/, to nie jest zadne uszkodzenie, pozdrawiam Zdzislaw
  • #12
    chonsu
    Level 15  
    Witam ponownie.
    Odpaliłem dopiero teraz smochód. Zauważyłem, że w obiegu wodnym (z chłodnicy) ciepła woda dociera wężem gumowym od obiegu silnika do reduktora gazu. Natomiast sam reduktor jest zimny. Nie ma też grzania wnętrza auta (nawiew jest zawsze zimny), chociaż suwaki są ustawione na ciepłe powietrze.

    Co może być przyczyną ?
  • #13
    witek_elektr
    Level 14  
    To na korku to opary oleju i wilgoci z poeietrza, uruchom silnik na postoju aż do osiągnięcia temperatury {wskażnik,reduktor,nagrzewnica} i zrób jazdę testową jeśli w trakcie jazdy temperatura będzie malała to chyba termostat się nie zamyka .
  • #15
    chonsu
    Level 15  
    Do 'witek_elektr' - termostat wymieniłem na nowy. Po zastosowaniu Twoich zaleceń problem zimnego reduktora pozostał.
    Nie znam się na budowie reduktora, ale czy reduktor na własną pompę lub własne wymuszenie obiegu wody ?
  • #16
    tajnygelo
    Level 14  
    to typowa usterka głowicy lub uszczelki pod nią ubywa płynu,kopci,masło pod korkiem,brak ogrzewania i obiegu na parowniku te dwie ostatnie rzeczy są spowodowane pchaniem kompresji w układ chłodzenia i przez co sie zapowietrzają tak ja bym na to postawił choć moge sie mylić ale w poldkach to bardzo czesta usterka :)
  • #17
    lajkonic
    Level 16  
    witam, uzupelnij plyn chlodniczy i odpowietrz /po nagrzaniu silnika/,jak jest prawidlowe podlaczenie to reduktor musi grzac i nagrzwnica rowniez, pozdrawiam Zdzislaw
  • #18
    Radeon 24
    Level 24  
    Sorry Elektrit, ale nie wytrzymalem i wcisne swoje "3gr." - olewaja Cie.
    (Sledze ten temat od kilku dni i zadnej reakcji - nic sobie z tego nie robia!)
  • #19
    tajnygelo
    Level 14  
    to po co śledzisz skoro ciebie nie interesuje :)
  • #20
    chonsu
    Level 15  
    Witam,

    Winną całego zamieszania okazała się pompa obiegu wody, umieszczona na korpusie silnika obok altrernatora. Z zewnątrz wyglądało, że pompa pracuje. Kiedy ją rozebrałem była obluzowana i nie nadawała płynowi chłodzącemu jego właściwego obiegu.

    Dziękuję za wypowiedzi i pozdrawiam wszystkich,

    'Elektrit' - jest OK, tak trzymać.