Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 80 1,8 benzyna

18 Mar 2006 11:58 5447 16
  • Poziom 18  
    Witam wszystkich
    Stałem sie posiadaczem autka jak w temacie bylem przez jakiś czas szczęśliwy ale na krótko ponieważ ubywa płynu chłodniczego ze zbiorniczka wyrównawczego
    Przeglądałem tematy z tym związane ale i tak mam jeszcze kilka pytań
    dodam jeszcze że autko jest z 1988r,silnik z jednopunktowym wtryskiem paliwa
    auto przez rok jest używane na krótkich odcinkach na korku wlewu oleju jest biały nalot a raczej maziuga,olej jest w kolorze miodu spadziowego,w środku auta nie czuć płynu przynajmniej ja nie czuje,ogrzewanie jest i szyba przednia nie jest nigdzie zaparowana gdy wsunąłem rękę w szczelinę pod kierownicą gąbka jest sucha,wycieków nigdzie nie widać (choć podobno wcale nie musi być widać)
    i moje pytania
    jakie mogą być wahania płynu w zbiorniczku wyrównawczym?- ja nie mam nalane do minimum bo tak mi doradzono i może racja bo tyle ile przy jeździe mi wessało płynu a później wróciło go tyle ze pewnie wyrzuciło by go przez korek, a dzisiaj po krótkiej jeździe znowu zassało płyn że zostało go ledwo na dnie
    Czy w audi trzeba odpowietrzać instalacje chłodniczą?
    pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Czy uszczelka pod głowicą dobra?
    Nie czuć spalinami ze zbiorniczka wyrównawczego? Gdyby silnik przez uszczelkę zasysał płyn do spalania to w spaliny mogo zawierać dużo pary, raczej białego koloru.
    Pozdro
  • Poziom 18  
    Jezeli chodzi o uszczelkę pod głowicą to zostawiam ją sobie na sam koniec,bo naprawdę nie wiem czy dobra jest
    a jeżeli chodzi o spaliny to przy tej pogodzie jaka jest to większość aut kopci wg.mnie jak moje (jestem laikiem)
    zastanawiam się jescze nad korkiem bo płyn powinien chyba po nocy wracać do jakiegoś tam stanu jak odkręcę korek to część płynu wraca,sam już nie wiem
    pozdrawiam
  • Specjalista grupy V.A.G.
    roman35 napisał:
    Czy w audi trzeba odpowietrzać instalacje chłodniczą?

    Oczywiście, że trzeba.
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    witam,uzupelnij plyn do poziomu jaki powinien byc /oznaczenie kalt -zimny/, a nasteonie rozgrzej silnik i zobaczysz czy ubywa plynu pod samochodem/po wlaczeniu wentylatora tj uzyskaniu odpowiedniego nadcisnienia/, to,ze plyn wciaga po rozgrzaniu jest prawidlowe bo otwiera sie termostat i uzupelnia sie plyn, jezeli tak sie stanie to wylacz silnik i powoli odkrec korek naczynia zbiorczego /nie oparz sie/ i uzupelnij do znaku warm-cieply i powtorz opracje jeszcze raz niech silnik pracuje do wlaczenia wentylatora i jezeli bedzie wyciek to musi sie ujawnic, a moze nie twiera sie termostat?, pozdrawiam Zdzislaw ps. plyn zassalo bo bylo go za malo ,musi byc do znaku na zbiorniku /na zimnym/, a odpowietrzyc powinen sie automatycznie chyba,ze ma odpowietrznik przy nagrzewnicy
  • Poziom 18  
    Zastosuje się do Twoich rad lajconic
    Właśnie przed chwilą oglądałem rzęcha dokładnie moje spostrzerzenia
    1.gdy na zimnym silniku odkręciłem korek zbiorniczka wyrównawczego i powąchałem to czuć jakby spalinami,a na ciepłym tak jakby benzyną
    2.Na gorącym silniku podczas pracy odkreciłem korek ale żadnych baniek powietrza czy czegoś innego niezauwarzyłem
    3.wczoraj wymieniłem korek wlewu oleju bo był pęknięty,dzisiaj jest na nim biała maziuga(może dlatego że poruszam się na krótkich odcinkach)
    4.Na chłodnicy tu gdzie jest chyba wężyk przelewowy (chyba przelewowy)
    na ciepłym silniku paruje na króćcu i niżej wentylatora chłodnicy tam też coś lekko parowało
    5.spaliny chyba raczej mają kolor bardziej biały jak lekko przeźroczysty,końcówka rury jest czarna,i zauwarzyłem krople wody:cry:
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    na początku swojego postu opisałeś że na korku oleju jest biały nalot świadczy to o obecności płynu chłodniczego w oleju czyli masz uszczelke do wymiany
  • Poziom 18  
    Czyli sprawdza się czarny scenariusz bez fachury się nie obejdzie :cry:, wyczytałem gdzies że koszty takiej naprawy to ok 450zł,chyba że coś się zmieniło to proszę mnie oświecić
    Zauważyłem jeszcze że wskazówka obrotomierza się wacha nieznacznie ale jednak i po silniku to też słychac nie wiem czy tak ma być,silnik ma idealnie równo pracować?:cry:
  • Poziom 9  
    Objawy te świadczą o tym że jest wydmuchana uszczelka pod głowicą, przed wymianą uszczelki należy sprawdzić czy równa jest głowica, będzie wiadomo dlaczego wydmuchało uszczeke.
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    koszt uszczelki ok 100 zł planowanie głowicy ok30zł wymiana ok 150-200 w normalnym warsztacie miasto Kalisz i przy okazji sprawdz pompę wodna w audi lubi cieknąć na uszczelnieniu koszt wymiany ok100 nowa pompa
  • Poziom 18  
    Witam
    Jescze mam do Was ostatnie pytanie czy plyn ma sięgać do tego miejsca jak jest ciepły czy jak jest zimny bo ja nie widzę innego wskaźnika
    Dołanczam screena
    Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za pomoc odezwę się za jakiś czas co i jak
  • Poziom 16  
    roman, spokojnie , biala maz na korku oleju to niedogrzny silnik, gdyby "poszla" uszczelka pod glowica /co nie wykluczone/ z rury wydechowej wychodzil by bialy dym /kleby pary/, moze masz w ukladzie chlodzenia nie tylko plyn chlodniczy, wymien go jak nie jestes pewny /mniejszy -bez porownania- koszt niz wymiana uszczelki/, zalej we wlasciwy sposob /juz ci pisalem/ i sprawdz co sie naprawde dzieje, najwazniejsza jest diagnoza , a pozniej "leczenie" /no a koszty/, pozdrawiam Zdzislaw ps jakby plyn wchodzil do oleju powinien rosnac poziom oleju, jezeli do cyl. to bialy dym/para/ , a jezeli kompresja poszla by w uklad chlodzenia to by popekaly weze
  • Poziom 42  
    Witam!
    Jak nie masz pewności co do szczelności układu chłodzenie to zadaj mu za nie duże pieniadze jakiegoś preparatu uszczelniającego
    Pozdrawiam!
  • Poziom 16  
    Ile płynu ubywa na ile kilometrów.Audi jak VW ma plastikowe króćce wodne w głowicy wymień.Poziom wody sprawdza się zawsze na zimnym silniku.
  • Poziom 18  
    Witam wszystkich
    Tak jak obiecałem wiec pisze co i jak.
    Niestety jestem po wymianie uszczelki pod głowica. Po wymianie tej uszczelki wygląda na to że jest ok. Płynu nie ubywa.
    Jeszcze mam do Was pytanie
    Na wolnych obrotach silnik nierówno pracuje minimalnie spadają obroty.
    wymieniłem filtr powietrza,świece.Dalej kończą mi się pomysły,chociaż nie za bardzo się tym przejmuje wcześniej miałem malucha silnik chodził nierówno przez 3-lata i nic mu nie było.
    Jeżeli ktoś ma pomysł co z tym zrobić to dobrze jeżeli nie to też nic sie nie dzieje
    Silnika krokowego na pewno nie będę wymieniał
    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    sprawdz przewody wysokiego,siostra ma identyczne auto ,miala podobny problem preewody pomogły,i w przypadku jakis nastepnych wyciekow,czego ci nie zycze nie wlewaj zadnych uszczelniaczy bo autko niejest najmlodsze imozesz pozapychac chlodnice i nagrzewnice.pozdrawiam Andrzej.
  • Poziom 18  
    Witam serdecznie.
    Niestety jeżeli chodzi o nierówna prace silnika,to nic sie dalej nie zmieniło.
    Wymieniłem wyżej wspomniane elementy,plus kable wysokiego napięcia.
    Jeżdżę tym autkiem dość często,autko sprawuje się dobrze jedyna niedogodność to te obroty wyczuwalne np.w korkach ulicznych.Zostawiam tak jak jest.Autko jest za stare żeby ładować w nie kasę.

    Chociaż i tak się "władowałem",kłopoty z wodą czyli wymiana uszczelki pod głowicą,to jeszcze nie koniec bo okazało sie że nagrzewnica była uszkodzona...... pęknięty króciec i płyn dalej gdzieś znikał.Znalazłem to gdy poruszałem króćcami i jeden odpadł.......... nie wkładałem w to siły.

    Więc dziękuję serdecznie wszystkim za pomoc.
    Pozdrawiam