Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toledo 95 problem z jednym cylindrem

starter55 18 Mar 2006 19:59 1587 12
  • #1 18 Mar 2006 19:59
    starter55
    Poziom 24  

    Witam Seat Toledo 1995 2.0i 8V typ 2E
    Mam problem z bardzo nierówną pracą silnika odrazu po uruchonmieniu ale na zimnym silniku
    Najpierw zaczełem od wymiany kabli wysokiego napiecia i świec
    Potem mechanik stwierdził przebicie na cewce zapłonowej (tez ją wymieniłem)
    Następnie skupiłem sie na aparacie zapłonowym (wymieniłem palec i kopułke)
    Auto podłaczane było pod komputer nie stwierdzono błedów.
    Silnik pracuje nierówno na jednym cylindrze tzw zarzuca

    Jakie sugestie w tej sprawie ma szanowne forum ?

    PS
    Podczas kolejnej diagnozy stwierdziłam biały osad (tzw masło) na korku olejowym, ale z drugiej strony auto użytkuje na krutkich odcinkach wiec to może pochodzić z niedogrzania silnika.
    Jeszcze jedno : po odkręceniu korka dotykając ręką do wlewu oleju silnikowego wyczuwalne jest podciśnienie w układzie na wolnych obrotach.
    Czy ktoś sie spotkał z takimi anomaliami?

  • #2 18 Mar 2006 20:04
    pawelsiara74
    Poziom 22  

    witam
    sprawdź cisnienie na cylindrach... a płynu chłodniczego nie ubywa Ci? a tak na marginesie to wydaje mi sie że problem bedzie z mechanika silnika... a to jest forum elektryczne-elektroniczne....
    Pozdrawiam

  • #3 18 Mar 2006 20:06
    kazek111
    Poziom 11  

    prawdopodobnie głowica albo uszczelka sprawdz czy po odkreceniu korka zbiorniczka wody nie wyrzuca powietrza a wtedy nierówna pra ca silnika ma swoje wyjaśnienie

  • #4 18 Mar 2006 20:17
    starter55
    Poziom 24  

    Faktycznie. Około miesiąc temu musiałem uzupełnić poziom płynu ale też miałem wyciek z symeringu w parowniku i skupiłem sie na tym.

    Rozumiem ze ten problem może mieć uzasadnienie w mechanice wiec próbuje to wykluczyć
    ale tez problemy zaczeły sie po załozeniu instalacji LPG a w takich przypadkach jest zezwolenie od góry.
    Silnik po kilku minutach pracy pracuje równo na gazie jak i na benzynie i nie zauważyłem spadku mocy

    Co do ciśnienia w cylindrach to na jednym jest róznica ok 2,5 bar (nizsze)
    Czy ktoś ma jeszcze jakieś sugestie ?
    Pozdrawiam.

  • Pomocny post
    #5 19 Mar 2006 00:28
    pawelsiara74
    Poziom 22  

    witam 2,5bar to juz daje do myślenia...... sprawdź czy w płynie od chłodnicy nie ma plamek oleju i czy nie czuć spalin w zbiorniczku.... i sparwdź jak wygląda olej czy nie dostał sie do niego płyn..... może byc jeszcze wypalony któryś z zaworów na tym cylindrze... może byc cos z krzywką wałka rozżądu.... może pierścienie trudno tak powiedzieć nikt tutaj nie jest wrózką :) i niestety nic z tego co opisałem nie jest zwiazane z elektryką... :|

  • #6 19 Mar 2006 00:57
    piosiek
    Poziom 15  

    nie ciągnie "lewego" powietrza?

  • #7 19 Mar 2006 08:37
    starter55
    Poziom 24  

    Nie powietrza lewego nie dostaje
    W płynie nie ma plamek oleju
    Jednak teraz zajmuje mnie bardziej obecność płynu w oleju w postaci tej mazi na korku
    Wiem ze ten temat nie powinien sie tu znależć ale dzisiaj mam jechać w trase i musze postanowić co robić. Myśle ze moderacja to zrozumie :D

    Czemu jest takie podciśnienie przy korku olejowym?
    Teraz pytanie do praktykujących mechaników
    W takim silniku na podstawie takich niedomagań j/w z jakią usterką spotkaliście sie częściej -
    uszczeka pod głowicą?
    czy pęknięcie głowicy?

  • #8 19 Mar 2006 13:19
    Slawek J
    Poziom 30  

    Ta maz na korku to jest efekt jazdy na niedogrzanym silniku czyli na krotkich trasach lub efekt czestego postoju pod chmurka gdy dzuo wilgoci jest w powietrzu. Glownie dzieje sie to zima.
    Pozdrawiam.

  • #9 19 Mar 2006 14:03
    starter55
    Poziom 24  

    Sęk w tym ze olej wymieniłem ok 1000 km temu bo był jakiś rzadki i troche go przybyło a teraz te masło

    Co jeszcze sprawdzić aby upewnić sie ze to nie awaria głowicy?
    Bo prawie jestem zdecydowany na zwalenie głowicy

    PS
    robilem ponowny test ciśnienia 1,2 cyl 11 a 3,4 cylinder 8 i 9 atm :|

  • #10 19 Mar 2006 14:34
    szogun0
    Specjalista grupy V.A.G.

    Na trzecim moim zdaniem masz trochę za małe sprężanie. Już wyżej cię nakierowali, żę to może być coś z zaworami, może pierścienie.

  • #11 19 Mar 2006 14:37
    lajkonic
    Poziom 16  

    witam,zaczelo sie od nierownych obrotow , a jestesmy prawie przy remoncie silnika....moze tak;3 atm roznicy w cisnieniu miedzy cylindrami to zdecydowanie duzo i to moze byc powodem nierownych obrotow na zimnym silniku , /rozgrzany olej nieco uszczelnia/, co do podcisnienia na wlewie oleju to nie powinno go byc ,moze jest zapchane odpowietrzenie silnika /poloz korek oleju na wlewie i powinien na pracujacym silniku "podskakiwac "nie moze byc przyciagany/,jezeli przybywa oleju to moze "poszla" uszczelka pod glowica i to tez moze byc przyczyna spadku cisnienia w cylindrach /przy ktorych puszcza uszczelka/, czy takie objawy byly przed zalozeniem gazu?, pozdrawiam Zdzislaw

  • #12 19 Mar 2006 15:04
    starter55
    Poziom 24  

    @lajkonik dzieki za zainteresowanie tematem
    Kupiłem ten samochód rok temu i odrazu zaprowadziłem do gazownika
    Ciezko mi powiedzieć czy było tak na benzynie ale faktem jest ze pracował nierówno i zaczełem to wszystko wymianiac kable swiece potem - cewka i tu faktycznie pracował rowniej) raczej nie było wiekszych niespodzianek.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME