Najpierw sprawdź lampką kontrolną, czy do uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej dochodzi zasilanie. Jeśli tak, to wyłącz zapłon, ściągnij konektorek z zacisku minus cewki zapłonowej i pomiędzy ściagnięty konektorek, a plus zasilania z dowolnego miejsca podłącz żarówkę próbnik (żarówka nie powinna być większa jak 5W). Inaczej mówiąc w miejsce cewki zapłonowej podłączysz lampkę kontrolną. Pokręć wtedy rozrusznikiem. Jeśli aparat zapłonowy i moduł są sprawne, to lampka kontrolna będzie zapalać sie i gasnąć. Jeśli nie, to uszkodzony może byc moduł lub generator Halla w aparacie. Aparat możesz sprawdzić następująco: Przygotuj sobie kontrolkę z diody i połączoinego szeregowo opornika ok 680 ohm. Sprawdź na akumulatorze przy jakiej polaryzacji zapala sie ten próbnik. Wtedy podłącz plus swojego próbnika diodowego do środkowego wyprowadzenia aparatu zapłonowego, a minus do masy. Jeśli aparat jest sprawny, to dioda będzie zapalać sie i gasnąć przy pokręcaniu rozrusznikiem. Jeśli zapala się, to czeka Cię wydatek 20-30 zł za używany moduł typu TZ-1 (siedmionóżkowy).