Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Espace III rok 1997 scaner OK

19 Mar 2006 20:04 8083 8
  • Poziom 11  
    Witam.
    Mam Espace 3.

    W tych modelach jest wyświetlacz LCD do wszystkiego.
    Z prawej strony jest mały kwadratowy wyświetlacz na którym podczas uruchamiania auta odbywa się przegląd systemów auta. Gdy wszystko jest dobrze wyświetlacz po jakimś czasie około 4 s pokazuje napis OK

    W moim przypadku zaraz po odpaleniu silnika świeci się ten sektor na czerwono i wyświetla się napis ABS STOP.
    Po kolejnych 15 s. Wszystko wraca do normy. tzn. w tym miejscu pojawia się temperatura zewnętrzna i godzina a kolor wraca do standardowego pomarańczowego.

    Jeden jedyny raz scaner zachował sie poprawnie tzn. po 4 s. pojawił się napis OK i w normalnym kolorze.

    Nadmieniam, że cały czas ABS działa bez zarzutu i poprawnie.

    Podczas sprawdzania w serwisie poprzez złącze serwisowe scaner nie wykrywa błędów. Wszystko jest ok.

    I o co tu chodzi ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    NO tak. Można podejżewać czujniki tylko, że ostrzeżenie pojawia sie tylko gdy sie "odpala" samochód. NIgdy później juz nie występuje. AbS przy tym działa jak należy. Myślę, ze to jakiś błąd komputera lub oprogramowania.
    Elektronika samochodów francuskich jest dziwna. To juz się potwierdza nie pierwszy raz.

    Dodano po 7 [minuty]:

    A teraz pytanie z innej beczki dotyczące tego samego samochodu.

    W aucie nagrzewanie lewej i prawej strony realizowane jest przez 2 różne nagrzewnice. Od strony kierowcy wszystko jest ok. Szyba jest odparowana poprawnie. Natomiast od strony pasażera ciągle powstaje para na szybie przedniej. Sprawdzałem już samą nagrzewnicę. Sprawdzałem wentylator. Wszystko jest takie same jak z drugiej strony i pracuje tak samo. A jednak ciągle powstaje para wodna na szybie.
    Gdzieś już czytałem o podobnym problemie ale nik na niego nie odpowiedział. Moze ktos ma pomysł co to może być ?

    Dodano po 38 [sekundy]:

    A teraz pytanie z innej beczki dotyczące tego samego samochodu.

    W aucie nagrzewanie lewej i prawej strony realizowane jest przez 2 różne nagrzewnice. Od strony kierowcy wszystko jest ok. Szyba jest odparowana poprawnie. Natomiast od strony pasażera ciągle powstaje para na szybie przedniej. Sprawdzałem już samą nagrzewnicę. Sprawdzałem wentylator. Wszystko jest takie same jak z drugiej strony i pracuje tak samo. A jednak ciągle powstaje para wodna na szybie.
    Gdzieś już czytałem o podobnym problemie ale nik na niego nie odpowiedział. Moze ktos ma pomysł co to może być ?
  • Poziom 18  
    najszybciej uszkodzona nagrzewnica , czy szyba jest tłusta i ubywa delikatnie płynu, jeżeli tak to masakra , nagrzewnica do wymiany , niedość że pieruńsko droga to wymienić masakra , dwa razy wymieniałem i powiedziałem nigdy więcej , powodzenia
  • Poziom 11  
    Właśnie nie ubywa płynu. Od ostatnich 25 tys mam ten sam poziom w granicach tolerancji. Parowanie szyby jest tylko gdy jest wilgotny dzień. Tak jakby była zła wentylacja albo wilgotne powietrze dostawało sie do nagrzewnicy. Ale powietrze jest dostarczane wspólnie do obu nagrzewnic z tego samego źródła.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Dzięki za wskazówki.

    Co do "puk" to auto tego nie miało. Plastikowa skorupę łatwo sprawdzić. Podejżewam raczej jakieś źle kontaktujące styki i się za nie wezmę jak się ociepli. Pamiętam cały czas przypadek gdy przy minus 30 st. wszystko jedyny raz zadziałało poprawnie A co do szyby parującej i nagrzewnic to już niebawem jak będzie cieplej to się biorę za rozbieranie tego wynalazku. Jak ktoś zna Espace 3 to wie o co chodzi. Gdzieś ze 2 do 3 godzin na rozkręcenie. masa śubek aby sie dobrać do nagrzewnic. Kiedys już zaczałem i noc mnie zastała.

    Oczywiście przedstawię raport z napraw tych dwóch problemów.

    A czy jest tu jeszcze inny użytkownik Renault Espace ? Na razie nie znalazłem postów dotyczacych tego modelu. Może to idealny model a ja mam ferelny eglemplarz.
  • Poziom 12  
    witam
    co do parowania szyb to trzeba zmienic filtry pylkowe po obu stronach wlotu powietrza i bedzie w 100% git.

    Dodano po 5 [minuty]:

    ...a z tym abs to trzeba podpiac auto pod clip"a i pokasowac wszystkie mozliwe bledy w aucie.Odpowiedzi udzielam po roku ale komus sie to przyda,zwazywszy,ze na forum jest garstka posiadaczy tak wspanialego auta jak renault espace III,ja go posiadam i zapraszam do wymiany pogladow na jego temat na forum
  • Poziom 10  
    Witam.
    Też jeżdże Espacem III 2.2 dt 1999r.
    Co do parowania szyby to poleciłbym wymiane filtra przeciwpyłkowego pasażera pod maską z lewej strony cztery torxy trzeba odkrecic i powinno pomóc koszt ok 40-50zł.

    Z abs-em zrobiłym tak: odpiał jeden czujnik i sprawdził czy przy zapalaniu wyskakuje komunikat , potem kolejny i tak przy każdym kole.
    Pozdrawiam