Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra B 1998 r 1,8 automat - problem

19 Mar 2006 21:57 4777 35
  • Poziom 10  
    Mam problem z moją automatyczną skrzynią biegów. Odpala normalnie przechodzi wszystkie testy, jak ruszę i przejadę kawałek komputer wyświetla automatic getribe check. Przy 100 km/hmam 3500 obrotów. czy tak ma być czy jadę na trzecim biegu? Co to może być? Proszę o pomoc.
  • Poziom 11  
    To pytanie chyba nei powinno trafić na to forum, chociaż właściwie to skrzynią steruje elektronika ;-)) Jeśli silnik to diesel to obroty stanowczo za wysokie,co znaczyłoby,że automat nie wrzuca 5 biegu,ale nie potrafię podac Ci przyczyna takiego zachowania...Może bardzioej doświadczeni koledzy wypowiedzą sie fachowo ;-) Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    To jest 1,8 benzyna.
  • Poziom 11  
    Jak na benzynę to i tak za duże obroty,wiec może przejedz sie i policz ile biegów wrzuca od ruszenia do końca - jeśli 5 to ok,chociaż to było by dziwne...
  • Poziom 10  
    Też mi się to wydaje dziwne. Autko jedzie powiedzmy normalnie nie szarpie przy zmianach biegów tylko te obroty :(
  • Poziom 17  
    Najpierw to trzeba zczytac bledy,a pozniej dochodzic co jest problemem.Ta skrzynia posiada czterobiegowa przekladnie,ktora po przelonczeniu w tryb awaryjny jedzie tylko na trzecim biegu!Z mojego punktu widzenia to problem moze byc w selektorze zmiany biegow.
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Jutro sprawdzę i podam kod błędu.
  • Poziom 10  
    Wyświetla mo błąd
    41 czas włączenia przekroczony
  • Poziom 16  
    witam, moglo cos sie rozlaczyc , ale rowniez moze byc brudny olej /filtr ?/ lub moze jest za malo oleju wtedy tez nie wrzuci najwyzszego biegu, ja zawsze pytam; od kiedy tak sie dzieje, czy bylo cos robione przy silniku lub skrzyni, jezeli tak to przeanalizowac czy czegos nie "przedobrzono", pozdrawiam Zdzislaw ps. nadmiar oleju tez jest bardzo szkodliwy
  • Poziom 10  
    Nic nie robiłem w skrzyni tak kupiłem ale sprawdzałem olej po przejechaniu 60 km stan oleju był przy max na miarce. A czy był wymieniany czy nie to nie wiem
  • Poziom 25  
    powinieneś wymienić olej zaraz po zakupie
  • Poziom 10  
    Dopiero co ją kupiłem mam ją 3 dni.
  • Poziom 17  
    Z tego co widze to problem tkwi w ktorym z elektrozaworow znajdujacym sie w module sterowania,ale na poczatek to sprawdzil bym selektor,a opis jak to sie robi znajdziesz na forum www.vectraklub.pl
    pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Po podłączeniu do komputera diagnostycznego OPLA pokazało:
    błąd 41 - usterka hydrauliczna - błąd sprzęgła

    błąd pokazuje się nagle. w normalnym trybie jazdy komputer pokazywał od 4 - 8 atmosfery w skrzyni (ciśnienie zmieniało się w trakcie jazdy), a w momencie wystąpienia błędu jest 13 atmosfer i nie zmienia się nawet po zatrzymaniu i wyluzowaniu. jak wyłączę i włączę silnik ciśnienie znowu jest w normie. Acha błąd wyskakuje z reguły przy próbie przejścia na czwarty bieg, ale na czwórkę nie wchodzi.
  • Poziom 17  
    TomekA napisał:
    Po podłączeniu do komputera diagnostycznego OPLA pokazało:
    błąd 41 - usterka hydrauliczna - błąd sprzęgła

    błąd pokazuje się nagle. w normalnym trybie jazdy komputer pokazywał od 4 - 8 atmosfery w skrzyni (ciśnienie zmieniało się w trakcie jazdy), a w momencie wystąpienia błędu jest 13 atmosfer i nie zmienia się nawet po zatrzymaniu i wyluzowaniu. jak wyłączę i włączę silnik ciśnienie znowu jest w normie. Acha błąd wyskakuje z reguły przy próbie przejścia na czwarty bieg, ale na czwórkę nie wchodzi.


    Z twojego opisu wyglada ze puszcza uszczelnienie czwartego biegu,ale nie koniecznie,napisz do mnie w sierode wieczorem na priv.GG 7204655 to pomoge ci ten problem rozwiazac.
    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Warto poczytać na stronie o automatycznych skrzyniach biegów adres http://www.automat.pl , zwłaszcza wademekum i FAQ TECH, wiele ciekawych rzeczy można się dowiedzieć.
    Powodzenia
  • Spec od samochodów
    usterka ta świadczy na 100% o mechanicznej usterce skrzyni biegów.
    powstaje gdy jest zbyt duża różnica w prędkości wałków wej. i wyj.
    świadczy to o wewnętrznym poślizgu skrzyni biegów.
    jeśli poziom oleju masz prawidłowy (zwróć uwagę na skalę na miarce - są dwie hot i cold), to sprawdź stan oleju - jeśli jest ciemno brunatny, nie klarowny i śmierdzi spalenizną - niestety masz skrzynię do naprawy.
    wymiana oleju nic nie da - na świerzym będzie jeszcze gorzej.
    nie wierz jak ktoś napisze że jak zmienisz taki przypalony - mętny olej na świerzy to skrzynia pojedzie. ona jeździ tylko dzięki temu że olej jest zagęsty bo zawiera opiłki tarczek, jak dasz świerzy to poślizg będzie jeszcze większy
    pozdrawiam jarek
  • Poziom 10  
    Olej w mojej skrzyni jest żółty i klarowny, nie śmierdzi spalenizną i jest odpowiedni poziom oleju (sprawdzałem na ciepłej skrzyni poziom był w okolicy MAX na miarce 80 stopni).
    Skrzynia do momentu wystąpienia błędu przełącza biegi bez poślizgów.
    Błąd występuje z reguły przy próbie przejścia na czwarty bieg.
  • Spec od samochodów
    jeśli jest czysty, klarowny, niespalony - to możesz zaryzykować jego zmianę- nic nie masz do stracenia. dziwi mnie kolor - powinien być czerwony, czerwono-bunatny. może ktoś przed sprzedażą zalał inny olej.
    jarek
  • Poziom 10  
    Jakby ktoś przed sprzedarzą zmienił olej wtedy byłby czerwony.
    Niemcy leją olej który jest dedykowany do tych skrzyń i on jest żółty, dlatego sądzę że nie był zmieniany.
    Dzisiaj spróbowałem jeździć na pozycji 3 na skrzyni. Błąd się pojawił, ale jak jeździłem na pozycji 2, to błędu nie było i auto jeździło normalnie
  • Poziom 18  
    jaki zółty? to powinno jeździć na dextronie II
  • Spec od samochodów
    olej powinien być czerwony - dextron 2 jak wspomniał kolega
    podejrzewam, że masz spalone tarczki na 4 biegu
    ale jak ten olej jest naprawdę żółty to może zanim zabierzesz się za skrzynie to spróbuj go zmienić
  • Poziom 10  
    Te skrzynie jeżdżą na oleju Dexton II i Dexton III.

    A kolor oleju zależy od producenta (jakie barwniki zostały dodane)

    Sądzę że najprędzej będzie to problem z którymś z elektrozaworów, ale pewien nie jestem dlatego pytam może ktoś wie lepiej niż ja.
    Jak ustawiłem lewarek na pozycję 3 to przecież czwórka nie wchodzi, a błąd się wyświetla jak skrzynka wejdzie na trzeci bieg.
    Jak ustawiłem lewarek na 2 to żaden błąd nie wyskakuje.
    Tak jak wspomniałem wcześniej olej jest czysty nie śmierdzi auto zmienia biegi bez poślizgów, tylko ten błąd :/
  • Poziom 10  
    Czy ma ktoś jakiś pomysł co to?
  • Spec od samochodów
    tomek
    dextron 2 to dextron 2 - zawsze jest czerwony nie ma że ktoś produkuje zółty a ktoś czerwony inny niebieski - to nie jajka wielkanocne.
    usterka zaworu zapisywałaby kod obwodu któregoś z zaworów - a ty masz kod świadczący o poślizgu skrzyni. jeśli jest jak piszesz to sorry ale uszkodzenie jest na 3 biegu (mea culpa - nie na 4). nie ma co gdybać, zmień olej na pewny ( skoro masz żółty), jak nie pomoże to trzeba oddać skrzynie komuś kto sie na tym zna . innej opcji nie ma
    pozdrawiam
  • Poziom 18  
    jarek_car napisał:
    tomek
    dextron 2 to dextron 2 - zawsze jest czerwony nie ma że ktoś produkuje zółty a ktoś czerwony inny niebieski - to nie jajka wielkanocne.
    usterka zaworu zapisywałaby kod obwodu któregoś z zaworów - a ty masz kod świadczący o poślizgu skrzyni. jeśli jest jak piszesz to sorry ale uszkodzenie jest na 3 biegu (mea culpa - nie na 4). nie ma co gdybać, zmień olej na pewny ( skoro masz żółty), jak nie pomoże to trzeba oddać skrzynie komuś kto sie na tym zna . innej opcji nie ma
    pozdrawiam





    w 100% się zgadzam , nareszcie ktoś powiedział to głośno i wyrażnie
    pozdro
  • Poziom 17  
    jarek_car napisał:
    tomek
    dextron 2 to dextron 2 - zawsze jest czerwony nie ma że ktoś produkuje zółty a ktoś czerwony inny niebieski - to nie jajka wielkanocne.
    usterka zaworu zapisywałaby kod obwodu któregoś z zaworów - a ty masz kod świadczący o poślizgu skrzyni. jeśli jest jak piszesz to sorry ale uszkodzenie jest na 3 biegu (mea culpa - nie na 4). nie ma co gdybać, zmień olej na pewny ( skoro masz żółty), jak nie pomoże to trzeba oddać skrzynie komuś kto sie na tym zna . innej opcji nie ma
    pozdrawiam


    No to teraz mi wytlumaczcie,dlaczego VW zalewa automaty Dextronem II o kolorze zielonym?????Co rowniez to samo spotkalem w skrzyniach automatycznych w Alfach Romeo.Powiedzcie mi dlaczego opel do zwyklych skrzyn leje swoj fabryczny olej o kolorze czerwonym a to przecierz nie jest Dextron.I co wy Panowie mi teraz na to odpowiecie?????
    Czekam na odpowiedz!!!!
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Ja wiem panowie co znaczy kod błędu 41 to jest usterka hydrauliczna - błąd sprzęgła.

    Ale!
    w opisach usterek które błąd powodują jest wyraźnie napisane:
    po pierwsze - przyczyną może być uszkodzenie elektrozaworu 1, 2, lub 3
    po drugie - zły poziom oleju (a u mnie jest dobry), olej do wymiany ( a u mnie jest nie śmierdzący i klarowny)
    po trzecie - uszkodzenie mechaniczne skrzyni (a moja skrzynia nie ma poślizgów, nie szarpie, biegi zmienia płynnie do momentu wystąpienia błędu oczywiście a błąd występuje tylko na 3-cim biegu; nie wydobywają się z niej żadne dziwne dźwięki nic nie trze)

    Może teraz jak opisałem dość dokładnie co jest grane ktoś będzie miał coś do powiedzenia, bo jak na razie tylko jedna osoba mogła mi powiedzieć coś konkretnego i jakoś mnie naprowadzić (WIELKIE DZIĘKI DLA RKRIS-a).
  • Poziom 18  
    temat bity od miesiąca , jak sam zauważyłeś jedym z możliwych powodów tego błędu (zarazem najprostrzym i najtańszym ) jest olej do wymiany , wiem , wiem ,wiem olej masz czysty i nie śmierdzący , tylko że oleju nie wymienia się dlatego że się "pobrudził" , tylko dlatego że jego właściwości po pewnym czasie pracy się zmieniają , a jak nadmieniłeś na początku nie wiesz kiedy był wymieniany i ile ma przebiegu , a więc chciał nie chciał i tak powinieneś go na początku wymienić i jeżeli nic nie pomoże to będziesz miał pewność że z olejem wzsystko ok i wtedy będziesz mógł zacząć dalej rozważania
    wydaje mi się że to dość logiczne rozumowanie
    pozdro
  • Poziom 10  
    Z jednej strony masz rację.
    Ale jest jedno ale... :) Gdyby to był olej to skrzynka raczej zachowywałaby się trochę inaczej błąd wyskakiwałby na różnych biegach i prędkościach.
    A mi zawsze się pojawia na trzecim biegu i tylko na trzecim biegu, no i nie ma znaczenia czy olej jest ciepły czy zimny.
    Więc logika podpowiada że to jednak nie olej.
    Mam rację?