Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Vectra B 1998 r 1,8 automat - problem

TomekA 19 Mar 2006 21:57 5146 35
  • #1
    TomekA
    Level 11  
    Mam problem z moją automatyczną skrzynią biegów. Odpala normalnie przechodzi wszystkie testy, jak ruszę i przejadę kawałek komputer wyświetla automatic getribe check. Przy 100 km/hmam 3500 obrotów. czy tak ma być czy jadę na trzecim biegu? Co to może być? Proszę o pomoc.
  • #2
    talasiek
    Level 12  
    To pytanie chyba nei powinno trafić na to forum, chociaż właściwie to skrzynią steruje elektronika ;-)) Jeśli silnik to diesel to obroty stanowczo za wysokie,co znaczyłoby,że automat nie wrzuca 5 biegu,ale nie potrafię podac Ci przyczyna takiego zachowania...Może bardzioej doświadczeni koledzy wypowiedzą sie fachowo ;-) Pozdrawiam
  • #3
    TomekA
    Level 11  
    To jest 1,8 benzyna.
  • #4
    talasiek
    Level 12  
    Jak na benzynę to i tak za duże obroty,wiec może przejedz sie i policz ile biegów wrzuca od ruszenia do końca - jeśli 5 to ok,chociaż to było by dziwne...
  • #5
    TomekA
    Level 11  
    Też mi się to wydaje dziwne. Autko jedzie powiedzmy normalnie nie szarpie przy zmianach biegów tylko te obroty :(
  • #6
    rkris
    Level 18  
    Najpierw to trzeba zczytac bledy,a pozniej dochodzic co jest problemem.Ta skrzynia posiada czterobiegowa przekladnie,ktora po przelonczeniu w tryb awaryjny jedzie tylko na trzecim biegu!Z mojego punktu widzenia to problem moze byc w selektorze zmiany biegow.
    Pozdrawiam
  • #7
    TomekA
    Level 11  
    Jutro sprawdzę i podam kod błędu.
  • #8
    TomekA
    Level 11  
    Wyświetla mo błąd
    41 czas włączenia przekroczony
  • #9
    lajkonic
    Level 16  
    witam, moglo cos sie rozlaczyc , ale rowniez moze byc brudny olej /filtr ?/ lub moze jest za malo oleju wtedy tez nie wrzuci najwyzszego biegu, ja zawsze pytam; od kiedy tak sie dzieje, czy bylo cos robione przy silniku lub skrzyni, jezeli tak to przeanalizowac czy czegos nie "przedobrzono", pozdrawiam Zdzislaw ps. nadmiar oleju tez jest bardzo szkodliwy
  • #10
    TomekA
    Level 11  
    Nic nie robiłem w skrzyni tak kupiłem ale sprawdzałem olej po przejechaniu 60 km stan oleju był przy max na miarce. A czy był wymieniany czy nie to nie wiem
  • #11
    tomekb
    Level 26  
    powinieneś wymienić olej zaraz po zakupie
  • #12
    TomekA
    Level 11  
    Dopiero co ją kupiłem mam ją 3 dni.
  • #13
    rkris
    Level 18  
    Z tego co widze to problem tkwi w ktorym z elektrozaworow znajdujacym sie w module sterowania,ale na poczatek to sprawdzil bym selektor,a opis jak to sie robi znajdziesz na forum www.vectraklub.pl
    pozdrawiam
  • #14
    TomekA
    Level 11  
    Po podłączeniu do komputera diagnostycznego OPLA pokazało:
    błąd 41 - usterka hydrauliczna - błąd sprzęgła

    błąd pokazuje się nagle. w normalnym trybie jazdy komputer pokazywał od 4 - 8 atmosfery w skrzyni (ciśnienie zmieniało się w trakcie jazdy), a w momencie wystąpienia błędu jest 13 atmosfer i nie zmienia się nawet po zatrzymaniu i wyluzowaniu. jak wyłączę i włączę silnik ciśnienie znowu jest w normie. Acha błąd wyskakuje z reguły przy próbie przejścia na czwarty bieg, ale na czwórkę nie wchodzi.
  • #15
    rkris
    Level 18  
    TomekA wrote:
    Po podłączeniu do komputera diagnostycznego OPLA pokazało:
    błąd 41 - usterka hydrauliczna - błąd sprzęgła

    błąd pokazuje się nagle. w normalnym trybie jazdy komputer pokazywał od 4 - 8 atmosfery w skrzyni (ciśnienie zmieniało się w trakcie jazdy), a w momencie wystąpienia błędu jest 13 atmosfer i nie zmienia się nawet po zatrzymaniu i wyluzowaniu. jak wyłączę i włączę silnik ciśnienie znowu jest w normie. Acha błąd wyskakuje z reguły przy próbie przejścia na czwarty bieg, ale na czwórkę nie wchodzi.


    Z twojego opisu wyglada ze puszcza uszczelnienie czwartego biegu,ale nie koniecznie,napisz do mnie w sierode wieczorem na priv.GG 7204655 to pomoge ci ten problem rozwiazac.
    Pozdrawiam
  • #16
    skrool
    Level 12  
    Warto poczytać na stronie o automatycznych skrzyniach biegów adres http://www.automat.pl , zwłaszcza wademekum i FAQ TECH, wiele ciekawych rzeczy można się dowiedzieć.
    Powodzenia
  • #17
    jarek_car
    Level 17  
    usterka ta świadczy na 100% o mechanicznej usterce skrzyni biegów.
    powstaje gdy jest zbyt duża różnica w prędkości wałków wej. i wyj.
    świadczy to o wewnętrznym poślizgu skrzyni biegów.
    jeśli poziom oleju masz prawidłowy (zwróć uwagę na skalę na miarce - są dwie hot i cold), to sprawdź stan oleju - jeśli jest ciemno brunatny, nie klarowny i śmierdzi spalenizną - niestety masz skrzynię do naprawy.
    wymiana oleju nic nie da - na świerzym będzie jeszcze gorzej.
    nie wierz jak ktoś napisze że jak zmienisz taki przypalony - mętny olej na świerzy to skrzynia pojedzie. ona jeździ tylko dzięki temu że olej jest zagęsty bo zawiera opiłki tarczek, jak dasz świerzy to poślizg będzie jeszcze większy
    pozdrawiam jarek
  • #18
    TomekA
    Level 11  
    Olej w mojej skrzyni jest żółty i klarowny, nie śmierdzi spalenizną i jest odpowiedni poziom oleju (sprawdzałem na ciepłej skrzyni poziom był w okolicy MAX na miarce 80 stopni).
    Skrzynia do momentu wystąpienia błędu przełącza biegi bez poślizgów.
    Błąd występuje z reguły przy próbie przejścia na czwarty bieg.
  • #19
    jarek_car
    Level 17  
    jeśli jest czysty, klarowny, niespalony - to możesz zaryzykować jego zmianę- nic nie masz do stracenia. dziwi mnie kolor - powinien być czerwony, czerwono-bunatny. może ktoś przed sprzedażą zalał inny olej.
    jarek
  • #20
    TomekA
    Level 11  
    Jakby ktoś przed sprzedarzą zmienił olej wtedy byłby czerwony.
    Niemcy leją olej który jest dedykowany do tych skrzyń i on jest żółty, dlatego sądzę że nie był zmieniany.
    Dzisiaj spróbowałem jeździć na pozycji 3 na skrzyni. Błąd się pojawił, ale jak jeździłem na pozycji 2, to błędu nie było i auto jeździło normalnie
  • #21
    WBART
    Level 19  
    jaki zółty? to powinno jeździć na dextronie II
  • #22
    jarek_car
    Level 17  
    olej powinien być czerwony - dextron 2 jak wspomniał kolega
    podejrzewam, że masz spalone tarczki na 4 biegu
    ale jak ten olej jest naprawdę żółty to może zanim zabierzesz się za skrzynie to spróbuj go zmienić
  • #23
    TomekA
    Level 11  
    Te skrzynie jeżdżą na oleju Dexton II i Dexton III.

    A kolor oleju zależy od producenta (jakie barwniki zostały dodane)

    Sądzę że najprędzej będzie to problem z którymś z elektrozaworów, ale pewien nie jestem dlatego pytam może ktoś wie lepiej niż ja.
    Jak ustawiłem lewarek na pozycję 3 to przecież czwórka nie wchodzi, a błąd się wyświetla jak skrzynka wejdzie na trzeci bieg.
    Jak ustawiłem lewarek na 2 to żaden błąd nie wyskakuje.
    Tak jak wspomniałem wcześniej olej jest czysty nie śmierdzi auto zmienia biegi bez poślizgów, tylko ten błąd :/
  • #24
    TomekA
    Level 11  
    Czy ma ktoś jakiś pomysł co to?
  • #25
    jarek_car
    Level 17  
    tomek
    dextron 2 to dextron 2 - zawsze jest czerwony nie ma że ktoś produkuje zółty a ktoś czerwony inny niebieski - to nie jajka wielkanocne.
    usterka zaworu zapisywałaby kod obwodu któregoś z zaworów - a ty masz kod świadczący o poślizgu skrzyni. jeśli jest jak piszesz to sorry ale uszkodzenie jest na 3 biegu (mea culpa - nie na 4). nie ma co gdybać, zmień olej na pewny ( skoro masz żółty), jak nie pomoże to trzeba oddać skrzynie komuś kto sie na tym zna . innej opcji nie ma
    pozdrawiam
  • #26
    WBART
    Level 19  
    jarek_car wrote:
    tomek
    dextron 2 to dextron 2 - zawsze jest czerwony nie ma że ktoś produkuje zółty a ktoś czerwony inny niebieski - to nie jajka wielkanocne.
    usterka zaworu zapisywałaby kod obwodu któregoś z zaworów - a ty masz kod świadczący o poślizgu skrzyni. jeśli jest jak piszesz to sorry ale uszkodzenie jest na 3 biegu (mea culpa - nie na 4). nie ma co gdybać, zmień olej na pewny ( skoro masz żółty), jak nie pomoże to trzeba oddać skrzynie komuś kto sie na tym zna . innej opcji nie ma
    pozdrawiam





    w 100% się zgadzam , nareszcie ktoś powiedział to głośno i wyrażnie
    pozdro
  • #27
    rkris
    Level 18  
    jarek_car wrote:
    tomek
    dextron 2 to dextron 2 - zawsze jest czerwony nie ma że ktoś produkuje zółty a ktoś czerwony inny niebieski - to nie jajka wielkanocne.
    usterka zaworu zapisywałaby kod obwodu któregoś z zaworów - a ty masz kod świadczący o poślizgu skrzyni. jeśli jest jak piszesz to sorry ale uszkodzenie jest na 3 biegu (mea culpa - nie na 4). nie ma co gdybać, zmień olej na pewny ( skoro masz żółty), jak nie pomoże to trzeba oddać skrzynie komuś kto sie na tym zna . innej opcji nie ma
    pozdrawiam


    No to teraz mi wytlumaczcie,dlaczego VW zalewa automaty Dextronem II o kolorze zielonym?????Co rowniez to samo spotkalem w skrzyniach automatycznych w Alfach Romeo.Powiedzcie mi dlaczego opel do zwyklych skrzyn leje swoj fabryczny olej o kolorze czerwonym a to przecierz nie jest Dextron.I co wy Panowie mi teraz na to odpowiecie?????
    Czekam na odpowiedz!!!!
    Pozdrawiam
  • #28
    TomekA
    Level 11  
    Ja wiem panowie co znaczy kod błędu 41 to jest usterka hydrauliczna - błąd sprzęgła.

    Ale!
    w opisach usterek które błąd powodują jest wyraźnie napisane:
    po pierwsze - przyczyną może być uszkodzenie elektrozaworu 1, 2, lub 3
    po drugie - zły poziom oleju (a u mnie jest dobry), olej do wymiany ( a u mnie jest nie śmierdzący i klarowny)
    po trzecie - uszkodzenie mechaniczne skrzyni (a moja skrzynia nie ma poślizgów, nie szarpie, biegi zmienia płynnie do momentu wystąpienia błędu oczywiście a błąd występuje tylko na 3-cim biegu; nie wydobywają się z niej żadne dziwne dźwięki nic nie trze)

    Może teraz jak opisałem dość dokładnie co jest grane ktoś będzie miał coś do powiedzenia, bo jak na razie tylko jedna osoba mogła mi powiedzieć coś konkretnego i jakoś mnie naprowadzić (WIELKIE DZIĘKI DLA RKRIS-a).
  • #29
    WBART
    Level 19  
    temat bity od miesiąca , jak sam zauważyłeś jedym z możliwych powodów tego błędu (zarazem najprostrzym i najtańszym ) jest olej do wymiany , wiem , wiem ,wiem olej masz czysty i nie śmierdzący , tylko że oleju nie wymienia się dlatego że się "pobrudził" , tylko dlatego że jego właściwości po pewnym czasie pracy się zmieniają , a jak nadmieniłeś na początku nie wiesz kiedy był wymieniany i ile ma przebiegu , a więc chciał nie chciał i tak powinieneś go na początku wymienić i jeżeli nic nie pomoże to będziesz miał pewność że z olejem wzsystko ok i wtedy będziesz mógł zacząć dalej rozważania
    wydaje mi się że to dość logiczne rozumowanie
    pozdro
  • #30
    TomekA
    Level 11  
    Z jednej strony masz rację.
    Ale jest jedno ale... :) Gdyby to był olej to skrzynka raczej zachowywałaby się trochę inaczej błąd wyskakiwałby na różnych biegach i prędkościach.
    A mi zawsze się pojawia na trzecim biegu i tylko na trzecim biegu, no i nie ma znaczenia czy olej jest ciepły czy zimny.
    Więc logika podpowiada że to jednak nie olej.
    Mam rację?