Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Koltek-Necam - na gazie szarpie, przerywa - OmegaB 2.0 16V

19 Mar 2006 21:59 6645 7
  • Poziom 16  
    Witam.. Mam problem z moją instalacją gazową - Koltek-Necam.. Co może być przyczyną tego, że auto nie pali na wszystkie cylindry (przynajmniej takie mam wrażenie) ? Na benzynie wszystko jest ok, kiedy po krótkim czasie auto przełącza się na gaz, obroty maleją do ok 450 obr/min i strasznie trzęsie silnikiem (nie pali na wszstkie cylindry) - po wciśnięciu gazu auto się dławi, jednak po krótim czasie wchodzi na obroty nadal nie chodząc na wszystkie cylindry - załapuje dopiero ok. 2000 obr/min..
    W jednym z postów na Elektrodzie dowiedziałem się, że przyczyną może być uszkodzona sonda Lambda, zanieczyszczony rozdzielacz lub brudne sitko.
    Po podłączeniu komptera nie wykazuje żadnych błędów - tak więc podejrzewam, że sonda lambda jest ok - poza tym na benzynie chodzi super.. Co do rozdzielacza - wyjałem silniczek krokowy, przesmarowałem, przedmuchałem przewody od rozdzielacza do kolektora, oraz sam rozdzielacz. Niestety nic to nie pomogło - chciałbym się dowiedzieć gdzie jest to sitko ?
  • Poziom 22  
    witam
    a ustwaiałeś instalacje?? ile masz przejechane na tej instalacji? może parownik pada powoli? filtry w jakim stanie? sprawdź czy nie ciągnie lewego powietrza, i jak nie ustawiałeś instalacji to jedź do dobrego gazownika to zrobić tylko wczesniej zadbaj o czystość filtrów..
    Pzodrawiam
  • Poziom 16  
    Więc tak... Filtry, świece, przewody WN wymienione. Nie ma lewego powietrza..
    Tej instalacji się nie ustawia, bo jest to instalacją samoucząca się i sterowanie instalacją odbywa się poprzez sygnały z sony lambda... Poza tym nie ma co jechać do gazowanika, bo byłem w 10 zakładach w mojej okolicy i wszyscy po usłyszeniu, że jest to "Holender" nawet pod maske nie chcieli zaglądać.. Chciałbym się dowiedzieć gdzie jest to sitko, które może się zabrudzić w tej instalacji..

    A omega ma przejechane 236 tys km. Gaz jest prawdopodobnie od nowości, ja w Polsce zrobiłem 17 tys.
  • Poziom 10  
    Ja tez mam instlke holenderska i u mnie filtr gazu (to sitko) jest przkrecone do parownika, od dolu. Zajrzyj tam.
  • Spec od samochodów
    a więc :
    1. sitko na parowniku to filtr gazu płynnego - nie zatyka się
    2. problem na 90 % z dystrybutorem gazu - ma on sitko na wejściu przewodu zasilającego gazem ( w króćcu) do czyszczenia
    3. powodem nierównej pracy i szarpania jest zanieczyszczony reduktor
    przedmuchanie nic nie da, trzeba go rozebrać w drobny mak i wyczyścić rdzeń - szczególnie szczelinki za pomocą szczelinomierza.
    Jeśli nie masz doświadczenia to zajedź lepiej do aso opla które zakłada kolteca. dziś naprawiałem taki dystrybutor po amatorskim czyszczeniu - efekt- źle złożony, uszkodzony tłoczek, uszkodzony mechanicznie silnik krokowy
    pozdrawiam jarek
  • Poziom 10  
    Co to jest dystrybutor gazu i gdzie go szukać?
  • Spec od samochodów
    poznasz go - jest na nim silnik krokowy i wychodzą z nigo przewody do wtryskiwaczy - jeśli masz isnstalację starszą czyli EGI
  • Poziom 16  
    Tak wiec problem rozwiązany - okazało się, że zabrudzony był rozdzielacz gazu.. Pomogło rozkręcenie na najdrobniejsze części i każdej dokładne wyczyszczenie - jak by nie patrzeć auto ma walnięte prawie 250 tys..

    Po wyczyszczeniu chodzi jak nówka - zero zadławień :)