Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Elektronika - komputer. Czym objawia się brak sygnału Halla?

nathiel 20 Mar 2006 00:12 1868 16
  • #1
    nathiel
    Level 16  
    Mam pytanie czym objawia się brak sygnału Halla??
    po podłączeniu samochodu do komputera i wyskakuje mi jeden błąd "BRAK SYGNAŁU HALLA" chciałem się dowiedzieć co to dokładnie jest i czym się objawia w eksploatacji samochodu??
    Pozdrawiam
  • #2
    segal
    Level 16  
    brak sygnalu z czujnika halla objawia sie brakiem iskry i brakiem sterowania wtryskiwaczy. prawdopodobnie znajduje sie on w aparacie zaplonowym. dochodza do niego trzy przewody : zasilanie, masa i trzeci to wlasnie sygnal z niego wychodzacy. ale latwiej by bylo jakbys napisal jakie to auto itd.
  • #3
    nathiel
    Level 16  
    Autko Seacik Cordoba 1.8 benzyna i wykazało brak sygnału HALLA, tylko z tego co słyszałem to nie powinno go byc bo badanie komputerem odbywa sie przy wyłączonym silniku i wtedy nie ma takiego sygnału takie coś słyszałem tylko nierozumiem w takim razie czemu pokazuje ten bład?
    Jak przy wyłączonym silniku nie da sie sprawdzić tego sygnału?
    Pozdrawiam
  • #4
    segal
    Level 16  
    komputer prawdopodobnie zapamietuje podczas rozruchu brak sygnalu. a sprawdzic jest najlepiej oscyloskopem podczas proby rozruchu na pinie sygnalowym. powinien tam byc przebieg prostokatny.
  • #5
    grzestv
    Level 28  
    standard przy unieruchomionym silniku zawsze pokaże ci brak sygnału z Halla,taką konstrukcje softu ma ten sterownik.
  • #6
    nathiel
    Level 16  
    Czyli to oznacza że wszystko jest Ok? To dlaczego komputer wogóle to sprawdza jak przy wyłączonym silniku nie ma tego sygnału???

    Pozdrawiam
  • #7
    tomala2301
    Level 14  
    Wszystko jest ok nie zawracaj sobie gitary czujnikiem halla , przy wyłączonym silniku zawsze pokaże Ci błąd czujnika halla jak zapalisz motor błędu nie ma.
  • #8
    grzestv
    Level 28  
    Quote:
    To dlaczego komputer wogóle to sprawdza jak przy wyłączonym silniku nie ma tego sygnału???

    no tak sobie konstruktor niemiecki wymyślił
    pozdro
  • #9
    nathiel
    Level 16  
    Pojechałem na komputerek bo miałem taki objaw że co jakiś czas jak zapalałem autko to mi zapaliło i zaraz gasło tak jakby coś odcinało zapłon i pamagało tylko rozłączenie akumlatora na jakąś chwile i później paliło bez problemu. I to tak się działo raz na jakiś czas czasem co kilkanaście dni a czasem nawet w jednym dniu z 2-3 razy mi się zdażyło więc pojechałem na komputer i wyszło tylko jako błąd brak sygnału HALLA. I skoro to jest ok to dalej nie wiem co jest tego przyczyna że mi tak gaśnie coś tam odłącza zapłon?? A to jest uciążliwe jak tak gaśnie i trzeba odłączać napięcie. Może ktoś miał podobny objaw???

    Pozdrawiam
  • #10
    wojtekryba
    Level 32  
    jeżeli zapala i gaśnie po ok 2s to problemu należy szukać w immobiliserze
    w chwili jak jest problem sprubuj odpalić drugim kluczem.
  • #11
    nathiel
    Level 16  
    Tak gaśnie zaraz po 1-2 sekundach tak jakoś jeszcze nie wiem czy to może nie być problem alarmu??
    Kupiłem ten samochód z jednym zestawem kluczyków i mam dwa jeden który używam do wszystkiego prócz stacyjki a drugi tylko do stacyjki i widać była wymieniana stacyjka bo kluczyk ten mam tylko do odpalania i ma imobilliser a jak rozebrałem ten drugi to znalazłem tam transponder (czyli tamten jest orginalny rownież z imobilaiserem) czyli kiedyś tamtym kluczykiem odpalało sie samochód ale coś sie musiało wyadrzyć i zmieniono stacyjke.

    A jeśli chodzi o alarm to właśnie jest zamontowany fabrycznie w tym samochodzie i ja go wogóle nie używam od samego kupna samochodu jest nieaktywowany i nie wiem czy właśnie alaram nie daje o sobie przypominać i odłącza zapłon???
  • #12
    wojtekryba
    Level 32  
    alarm fabryczny to tylko wyjec, nie odcina nic.
    problem 100% w immo.
  • #13
    nathiel
    Level 16  
    No właśnie jak byłem na komputerze od razu sprawdzili mi czy kluczyk jest dobry i jest kod tak samo musi być dobry bo odpala tylko co jakiś czas sie tak dzieje że gaśnie.
    Więc jak, w czym szukać tego problemu z immo????
  • #14
    adwak
    Level 11  
    Każdy doszukuje się że to robi elektronika - tak może być nie w wszystkich przypadkach, a może by trzeba było sprawdzić czy nie ma patyny na jakimś bezpieczniku. Chcę zauwarzyć że dzieje się to nie regularnie z przepadku. Miałem taki przypadek w VW polo że samoch. jeździł miesiąc i nic, a podczas jazdy zgasł i już go nie można było uruchomić dziwne było to że postał samochód przez ok. 3 dni i zapalił. Był facet z tym w serwisie skasowali i ten sam objaw pozostał + koszt lawety trzy razy a facetowi już opadały ręce, okazało się że we wiązce elektrycznej były przegrzane przewody i one tam sobie nie cyklicznie zwierały - były to cienki przewody dokładnie już nie pamiętam ale nie było zaplonu.
  • #15
    wojtekryba
    Level 32  
    najczęstszym problemem bywa cewka czytajaca
    (czarny pierścień wokół wkładu stacyjki),bywa podniszczony właśnie przy wymianie wkładu stacyjki,sprawdż go dokładnie (po zdjęciu osłon)
    oraz sprawdż przewód od cewki do sterownika IMMO (czrny przewód koncentryczny)(załamania ,otarcia izolacji)
  • #16
    drpepe
    Level 2  
    Z tego co wyczytałem na tym forum to w tych samochodach zdarza się czasami, że nie zawsze kontaktują kabelki odchodzące od cewki immo w stacyjce (albo są przetarte). Gdzieś przeczytałem, że mógł się też obluzować transponder w kluczyku. Sprawdź może to jest to. Poszukaj takich usterek dla Seata Ibizy lub VW POLO. tam może znajdziesz odpowiedź. Przecież to są te same samochody.
    Pozdro
  • #17
    nathiel
    Level 16  
    Ja nie miałem takiego przypadku jak opisał to kolega adwak jak juz zapali to nie zgaśnie silnik pracuje bez zarzutów. I dlatego doszukuje sie w elektronice czy czymś w tym kierunku bo samochodzik jak zapali to super chodzi nie zgaśnie podczas jazdy. Bo właśnie ewidetnie coś odcina zapłon. Ok popatrze wokół stacyjki.

    Pozdrawiam