Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zakłócenia podczas pracy silnika

21 Mar 2006 09:33 1593 5
  • Poziom 18  
    ...ale już całkiem zdurniałem.....Chodzi oczywiście o zakłócenia w oddbiorze podczas pracy silnika..Zakłócenia te są TYLKO na zakresie AM - na Fm/kaseta/płyta jest OK. Jest to i gwizd (alternator?) i pyrkanie(aparat zapłonowy?). Czy to wina anteny - po odłaczeniu anteny nieco sie te zakłócenia amniejszają. Objawy występują zarówno na radioodbiorniku podłączonym do fabrycznej instalacji, jak też przy zasilaniu i masie bezpośrednio z akumulatora.


    Ps. posty archiwalne już przejrzałem, ale mam mętlik, dlatego pozwoliłem sobie bezpośrednio zapytać. Wybaczcie ;_)
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 12  
    powiedz jaki masz samochód, czy posiadasz rozbudowany system audio o np: wzmacniacz, i jaką antene, czy fabryczną czy zakupioną w sklepie za grosze, wtedy przemyślimy dokładniej twój problem
    pozdrawiam
    Piotrek
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 18  
    Samochód to Kia Pride, instalacja i antena fabryczna, samo radio bez wzmacniacza...
  • Poziom 12  
    wyglada na to że nie jest to wina instalacji, ale moze to być wina alternatora lub kabli wysokiego napięcia (mogą mieć przebicie) lub obie rzeczy
    Mozesz spóbowac zastosować filtr przeciwzakłóceniowy do radioodtwarzaczy (nie kosztuje duzo) z tym ze może nie pomóc. Jak nie pomoże to nalezało by wziąść się za przyczynę zakłóceń czyli szczotki w alternatorze, komutator, no i kable wysokiego napiecia. Nigdy nie wiadomo co może być, ja miałem troszkę inny problem, przerobiłem cała instalację w samochodize a okazało się ze bat od anteny robił mi figle:) tak że spokojnie powolutku, wsadź mu filtr przeciwzakłóceniowy,jeżeli nie pomoze to podjedx do jakegoś elektryka samochodoego lub może ktos z elektrody Ci zaproponuje pomoc. pozdawiam
    Piotrek
  • Poziom 43  
    Fale długie a dokłądnie modulacja amplitudowa (AM) jest wrażliwa na zakłócenia. Dlatego w czasie jazdy praktycznie się ich zwykle nie da słuchać. Do tego producenci radii i anten też traktują je po macoszemu. Anteny zwykle liczone są do odbioru FM.
    Napewno wymiana kabli zapłonowych, choć obecnie o dobre jest naprawdę trudno bo nie ma jak ich sprawdzić, czy dodanie kondensatorów przeciwzakłóceniowych poprawi odbiór ale napewno nie zapewni komfortu słuchania w czasie jazdy. Od czasów kiedy zawalił się masz w Raszynie i działa ten nowy, słabszy, jest jeszcze gorzej.
    A co do szczotek w alternatorze, niewiele pomoże ale można spróbować, może już się kończą, przeszlifowanie bieżni komutatora. Ogólnie zawsze się tam będzie dostawać jak nie sam kurz to woda z piaskiem w czasie jazdy. Jeśli instalacja radiowa jest oryginalna i radio markowe to nie cudowałbym za wiele, dołożył kondensatory jeśli ich nie ma, w nocy w wilgotny dzień podniósł maskę na zimnym silniku i popatrzył czy po kablach nie "biegają" iskry" i nic więcej nie robił już. Taki urok AMu.

    SławeK
  • Poziom 18  
    ok. sprawa zakonczona