Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pierburg 2ee - naprawa. Czasami podwyższa obroty do ok. 2000.

pbohdanowicz 21 Mar 2006 20:21 18026 20
  • #1 21 Mar 2006 20:21
    pbohdanowicz
    Poziom 9  

    Mam prośbę. Poddaje się już jeśli chodzi o próbę naprawy gaźnika w moim VW 1,6 PN. :cry:
    Czasami trzyma mi obroty wręcz książkowo, a czasami podwyższa sobie do ok.2000. Wymieniłem sonde lambda, wstawiałęm drugi gaźnik, wymieniałem nastawnik przepustnicy - a problem ciągle powraca. Jestem zdesperowany do tego stopnia że chciałbym odstawić auto do mechanika - ale do takiego, który nie będzie mi wiercił dziur w gaźniku. Proszę o jakieś kontakty do godnych polecenia fachowców z centralnej Polski.

    3 20
  • Fibaro
  • #2 21 Mar 2006 20:52
    lajkonic
    Poziom 16  

    witam,mialem audi 80 z gaznikiem pierburg 2E2 oparty na elektronice i byc moze mial cos wspolnego z twoim, tez mialem problem, ale z wolymi obrotami /nawet mi gasl/, w koncu doszedlem po trudach do celu; otoz w moim gazniku wolne obroty regulowal trojpunktowy silownik podcisnieniowy w ktorym byl zawor regulacji obrotow,a przy nim zawor termiczny i zawor sterujacy biegu jalowego i hamowania silnikiem , a najwazniejsze urzadzenie sterujace /dosc duzy przekaznik/ znajdowal sie w skrzynce bezpiecznikow , ktory znalazlem przypadkowo wymieniajac przekaznik cyklu wycieraczek/byl do niego podobny/. wlasnie ten przekaznik zle dzialal po rozgrzaniu silnika /jakis tranzystor wysiadl/,ale tez zawor termiczny nie trzymal, kiedy to wymienilem i wyregulowalem wszystko bylo ok, moze cos z tego wykorzystasz, pozdrawiam Zdzislaw

    0
  • #3 22 Mar 2006 09:38
    Slawek J
    Poziom 30  

    Mialem taki problem jak ty czyli samoistne podnoszenie obrotow wolnych nawet do 2000/min,a po wylaczenie i wlaczeniu go ponownie wszystko wracalo do normy przynajmniej na jakis czas.
    U mnie pomoglo wymiana wszystkich przewodow podcisnieniowych wychodzacych z gaznika a takze z puszki od filtra powietrza i z kolektora ssacego do serwa. Dodam ze mam zalozony gaz i niw wazne na jakmi paliwie chodzil podwyzszal tak samo.
    Pozdrawiam.

    0
  • #4 22 Mar 2006 12:57
    oshi
    Poziom 14  

    Kiedyś walczyłem ze swoim Pierburgiem. Jeździłem do mechaników, którzy nie mieli pojęcia z czym mają doczynienia.
    W ustaleniu przyczyny pomogła diagnoza migowa. Załączam link do instrukcji wywołania, jednak kody błędów nie pokrywają się z pierburgiem.
    Proszę podać numer błędu to napiszę jaka usterka.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=1778785#1778785

    0
  • #5 27 Mar 2006 14:55
    pbohdanowicz
    Poziom 9  

    Problem jest bardzo podobny do tego u Slawka J.
    Po wyłączeniu i ponowynm uruchomieniu silnika sytuacja się poprawia - przynajmniej na jakiś czas. Kłopot jest w tym, że nie moge uzyskać żadnych kodów błyskowych na żadnym z przewodów koło cewki.Sprawdzę jeszcze czy to napewno właściwe przewody.

    0
  • #6 27 Mar 2006 16:52
    oshi
    Poziom 14  

    Chyba się nie zrozumieliśmy. Nie napisałeś jak to vw, ale koło cewki to raczej tego przewodu nie znajdziesz.
    Nie mam pod ręką rysunku; to są 2 kostki po 2 wyprowadzenia. Do jednej dochodzą 2 przewody do drugiej jeden- to jest właśnie linia danych.
    Kody odczytuje się póbnikiem diodowym (rezystor i LED) wpinając się anodą do (+) a katodą do linii danych.

    0
  • Fibaro
  • #7 27 Mar 2006 18:00
    grzestv
    Poziom 28  

    kolego oshi jesteś w błędzie jest to pojedyńczy konektorek.wyjście pin 6 ECU. kolot bodajże niebieski

    0
  • #8 27 Mar 2006 18:03
    jajasiu
    Poziom 15  

    pbohdanowicz napisał:
    Problem jest bardzo podobny do tego u Slawka J.
    Po wyłączeniu i ponowynm uruchomieniu silnika sytuacja się poprawia - przynajmniej na jakiś czas. Kłopot jest w tym, że nie moge uzyskać żadnych kodów błyskowych na żadnym z przewodów koło cewki.Sprawdzę jeszcze czy to napewno właściwe przewody.


    Jako nowy na forum (ale znający temat)wtrącę swe 3 grosze :pojedynczy wtyk w pobliżu cewki zapłonowej podłączamy przez prubnik diodowy do
    plusa akumulatora i wyzwalamy minusem-diagnozę najlepiej przeprowadzić zaraz po wystąpieniu objawów ,nie wylączając stacyjki ponieważ wyłączenie stacyjki spowoduje wymazanie usterki z pamięci sterownika.Z doswiadczenia wiem że takie objawy najcząsciej powodowane są czujnikiem położenia przepustnicy.

    0
  • #9 28 Mar 2006 09:24
    oshi
    Poziom 14  

    Przeważnie występuą kostki OBD1 ale nie będę się upierał; pozrawiam.

    0
  • Fibaro
  • #10 28 Mar 2006 11:25
    wojtula11
    Poziom 17  

    Przyłączę się do kolegów : przewód diagnostyczny kolor niebiski, wtyk męski od szybkozłączki standardowej ( wisi za aparatem zapłonowym). Procedurę błędów w/g Pierbura - wywołać po rozgrzaniu silnika i jeździe próbnej nie gasząc zapłonu ( silnik może być na wolnych obrotach ). Jeżeli podasz jaki kod wyświetla można pomyśleć co się dzieje .

    0
  • #11 05 Kwi 2006 15:39
    pawchom
    Poziom 2  

    no dobra! a co powiecie na to: wywołałem zakłócenie urządzenia sterującego, sprawdziłem wskaźnikiem diodowym jaki jest to rodzaj zakłócenia. Okazało się że dioda świeci sekwencją 4-4-4-4 co oznacza że zakłócenia nie rozpoznano. Praca silnika jest niestabilna, tak jak w przypadku niektórych przedstawionych opisów (problem podwyższania obrotów do 2000) u mnie występuje również przy rozgrzanym silniku stan odwrotny aż do wygaszenia. Poza tym przy uruchamianiu zimnego silnika auto nie jest w stanie utrzymać obrotów i samochód gaśnie, innymi słowy trzeba trzymać pedał gazu by nie zgasnął. Co mam dalej czynić, pomocy-!!

    - podawanie paliwa skontrolowałem
    - przewody obejrzałem i stwierdzam że nie ma w nich wad
    - zapłon raczej też jest OK

    0
  • #12 05 Kwi 2006 16:23
    wojtula11
    Poziom 17  

    Sprawdziłbym podstawę gumową gaźnika . Czy nie ciągnie fałszu ? Lubi się krzywić i ciągnie lewe powietrze między podstawą a kolektorem ssącym. Zapisanie błędu powinno pojawić się po pół minucie nawet ok 1 min. ( chodzi o zasymulowanie usterki).

    0
  • #13 06 Kwi 2006 17:30
    pbohdanowicz
    Poziom 9  

    Znalazłem przewód diagnostyczny (faktycznie męski, niebieski), zatrzymałem sie podczas jazdy jak obroty zwiększyły sie do 2000 i ściągnąłem sygnały błędów - a tu 4-4-4-4 czyli brak usterek! Chyba w takim razie postaram się wymienić czujnik położenia przepustnicy - bo mam drugi gaźnik!

    0
  • #14 07 Kwi 2006 10:17
    oshi
    Poziom 14  

    Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) jest objęty autodiagnostyką więc raczej przekazuje informacje do urządzenia sterującego. Jeśli sterownik nie czyta błędów musisz się przyjrzeć detalom z pozoru błahym; sugestia z poduszką pod gaźnikiem - popieram, często zdarzają się pęknięcia w starych poduszkach. Ale obserwując Twoje zmagania coraz bardziej jestem przekonany ze problem tkwi w przepustnicy górnej (powietrza). To nie jest poważne uszkodzenie, lecz np. przycinanie się silniczka krokowego, lub jakiś luz w samej przepustnicy. Jeśli jest możliwość w Twoim aucie uruchomienie silnika bez pokrywy filtra, to poobserwuj sobie jak się zachowuje ta przepustnica. Piszesz że gaśnie gdy jest zimny; przepustnica górna odpowiada za ssanie (powinna się przymykać przy zimnym silniku)

    0
  • #15 09 Kwi 2006 19:34
    pbohdanowicz
    Poziom 9  

    Wymieniłem potencjometr położenia przepustnicy i nic.Ponadto ten wyjęty wydaje się być dobry przy pomiarach miernikiem. Jeszcze raz jutro przejrzę wszystko w poszukiwaniu nieszczelności i ewentualnego miejsca ciągnięciu fałszu.:(

    0
  • #16 09 Kwi 2006 20:26
    Fil2
    Poziom 1  

    Witam. Moim zdaniem charakter usterki wskazuje na uszkodzenie gumowej membrany w nastawniku przepustnicy. Wymiana na inny używany nie musi załatwić problemu (też może być uszkodzony - częsta usterka). Trzeba sprawdzić szczelność nastawnika przepustnicy.
    Pozdrawiam wszystkich

    0
  • #17 25 Kwi 2006 19:35
    pbohdanowicz
    Poziom 9  

    Niestety nastawnik przepustnicy jest dobry na 100%. Wsadziłem po regeneracji - z nową membraną j jest dokładnie tak samo! Jestem tylko do tyłu 250 pln i mam zupełnie niepotrzebny zapasowy dobry nastawnik.Ja już naprawde nie mam pomysłów. Podrzućcie prosze adres jakiegoś dobrego mechanika, który nie będzie mi wiercił dziur w gażniku!

    0
  • #18 24 Kwi 2009 23:06
    jelonek24
    Poziom 12  

    u mnie ostatnio też padł ten gaźnik, dokładniej membrana nastawnika przepustnicy. Objawem były niskie obroty biegu jałowego, po prostu gasł silnik po chwili od odpalenia. Trzeba było ciągle mieć wciśnięty pedał gazu.

    podaje też link do pliku w którym zostały zebrane wszelkie informacje na temat tego gaźnika:
    budowa, naprawa, diagnostyka itd. a także opis zamiany go na gaźnik WEBER:

    http://odsiebie.com/pokaz/2403352---bbf0.html

    0
  • #19 07 Gru 2009 10:26
    Adriano1983
    Poziom 10  

    "Wymieniłem potencjometr położenia przepustnicy i nic.Ponadto ten wyjęty wydaje się być dobry przy pomiarach miernikiem. Jeszcze raz jutro przejrzę wszystko w poszukiwaniu nieszczelności i ewentualnego miejsca ciągnięciu fałszu.Sad"

    Ja także jestem po przejściach z moim 2ee, u mnie problem polegał na gaśnięciu silnika przy rozruchu oraz tak jak piszesz samoczynnym wzroście obrotów rozgrzanego silnika (w czasie jazdy).

    Co do pierwszego problemu: Sprawa zakończyła się demontażem całego gaźnika i rozebraniem go na części pierwsze (prawie ;) ) oraz dokładnym czyszczeniu. Przy okazji tego stwierdziłem, że filtr w dyszy paliwa (zdjęcie poniżej) była najzwyczajniej zatkany przez "ciała stałe". Słowem silnik po uruchomieniu delikatnie dodawał gazu (ssanie automatyczne - obroty powyżej 1000) po czym obroty spadały poniżej 900 (i niżej), krztusił się i w końcu gasł, jednak gdy dodało się gazu (zwiększa się wtedy dawka paliwa - miałem wrażenie jakby benzyna była wypluwana z dyszy...taki stłumiony odgłos) jakoś się trzymał do momentu zdjęcia nogi z gazu. Zatem sądzę, że u mnie przynajmniej w tym tkwiła przyczyna gaśnięcia silnika.

    Odnośnie sprawy wzrostu obrotów: Przy okazji czyszczenia sprawdzałem poszczególne elementy gaźnika (kopalnią wiedzy był post z forum.vwgolf.pl =>

    http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=51389&...days=0&postorder=asc&highlight=2ee&start=885)

    i tu zdziwiła mnie jedna rzecz, otóż obracając potencjometr przepustnicy zauważyłem, że jego rezystancja ulegała płynnej zmianie do pewnego momentu (pewnego uskoku wyczuwalnego zresztą w palcach), w którym następował nagły skok rezystancji (w tej chwili nie pamiętam jaka to była wartość) dla przykładu: z 200 Ohmów do 1,2 kOhma... W dniu wczorajszym wracając z do domu obroty zawisły na 2000 tys. to ja wtedy cyk na pobocze, maska w górę i odpiąłem wtykę (trzy piny) od potencjometru, i co obroty wyrównały się...

    Myślę zatem tak, skoro jest to potencjometr to może wytarciu uległa w nim ścieżka, po której porusza się suwak... Może ktoś z kolegów rozbierał to ustrojstwo, albo ma na zbyciu uszkodzony (za kilka zł chętnie zakupię takowy). Sam podjąłbym się sprawdzenia tego konkretnego elementu, dodam także że wymieniłem przewody ciśnieniowe, podstawa gaźnika jest bez zarzutów (wymieniana wiosną), nastawnik przepustnicy także dokładnie sprawdzałem. W chwili obecnej obroty mam wręcz wzorowe, trzymają się stabilnie, silniczek pracuje cudownie i wszystko grałoby jak należy gdyby nie te wzrosty obrotów...

    Pierburg 2ee - naprawa. Czasami podwyższa obroty do ok. 2000. Pierburg 2ee - naprawa. Czasami podwyższa obroty do ok. 2000.

    0
  • #20 15 Gru 2009 00:39
    Gieniu17
    Poziom 1  

    Jeśli chodzi o utrzymywanie przez silnik ok 2000obr/min to na 99% będzie wina czujnika temperatury w kolektorze ssącym.

    0
  • #21 16 Gru 2009 11:29
    Adriano1983
    Poziom 10  

    Przyznam, że tego nie sprawdzałem i w ogóle nie brałem pod uwagę. Z racji niskich temperatur praca na zewnątrz nie należy do przyjemnych, więc będę musiał z jego sprawdzeniem poczekać do cieplejszych dni, ale za sugestię dziękuję a o wynikach kontroli zobowiązuję się powiadomić ;)

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo