Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat 126p - cos z instalacja lub alarmem

22 Mar 2006 19:27 3303 12
  • Poziom 12  
    Witam. Jakies dwa miesiace temu w czasie tych najwiekszych sniegow podczas proby odpalenia fiacika nie zauwazylem ze w komorze silnika znajduja sie tona sniegu. Po przekreceniu kluczyka rozrusznik zakrecil na ulamek sekundy po czym wlaczyl sie alarm i poczulem jakis dziwny swąd :) Prawdopodobnie gdzies tam sie zrobilo jakkies malutenkie zwarcie ;] Alarm wogole nie reaguje na pilota moge go jedynie wylaczyc poprzez zdjecie klemy. Jako ze snieg odpuscil i sie troszke ocieplilo wiec postanowilem tego maluszka zrobic. Tylko nie bardzo wiem od czego zaczac. Jak zaloze kleme na aku to zaczyna wyc mi ten nieszczesny alarm i nie moge go wylaczyc. Myslalem ze to moze jego wina ale jak odlacze zasilanie alarmu to i tak nic nie moge zrobic. Aku daje prawidlowe napiecie a mi nie zaswieci sie nawet najmniejsza kontrolka no zupelnie nic :( Bede wdzieczny za nawet najmniejsze sugestie Pozdrawiam
  • Poziom 15  
    O ile dobrze pamiętam to od plusa akumulatora odchodzą dwa kable, gruby do rozrusznika i cieńszy ok.5mm w stronę stacyjki i skrzynki z bezpiecznikami. Na cieńszym kablu ok. 50 cm od akumulatora powinien być bezpiecznik. Może przepalił się?
  • Poziom 12  
    To znaczy od aku odchodza mi rzeczywiscie dwa przewody. Jeden gruby idzie jakos pod "bagaznikiem" a gdzie to ja nie wiem dokladnie. A drugi idzie w strone bezpiecznikow ale sadzilem ze to jest ten od zasilania od alarmu i to wlasnie po odlaczenu jego samochod robi sie "martwy" Bezpiecznika nie widzialem. Jutro przy swietle dziennym popatrze
  • Poziom 25  
    Gruby idzie do rozrusznika (napisano to już wyżej) ,cienki to zasilanie "całej reszty", jeżeli go rozpiąłeś to nie dziw się że nic Ci nie świeci, bez prądu nie da rady, jak chcesz odłączyć alarm to znajdź centralkę i wyłącz ją z kostki lub wyjmij bezpiecznik ten na kablu, potem sprawdź czy jest odcięcie , jeżeli tak to je omiń a potem próbuj odpalić. Sprawdź kontakt minus aku-nadwozie, i czy ten gruby do rozrusznika nie jest przetarty pod spodem, lubi się przetrzeć z tyłu przed silnikiem.
  • Poziom 23  
    ludzie ja powiem tyle denerwowaly mnie czeste wypowiedzi kolegi pawelsiara ale ten post uswiadomil mnie ze mial racje i ze trzeba zalozyc inny dzial ,za duzo amatorow sie wcina z glupimi pytaniami naprawde era maluchow juz minela a koles mowi ze odpioł głowne zasilanie elektryczne i mu nie odpala.Naprawde, wolalbym odpowiadac na pytanie co to jest altenator ,cewka .kolo,niz takie bzdury .kolego pewelsiera dzieki za uswidomienie
  • Poziom 12  
    Kolego prezes jakbys czytał uważnie to bys sie doczytal iz nie odpala dlatego ze poprzez zwale sniegu w komorze silnika gdzies tam musialo zrobic mi sie zwarcie i w wyniku tego albo zostala uszkodzona instalacja elektryczna albo alarmowa. Nie kazdy kto odwiedza elektrode musi byc z wyksztalcenia mechanikiem samochodowym i wiedziec ze ten cienszy kabel to jest zasilanie glowne. Moze i era maluchow minela ale ja taki samochod posiadam jest on moim pierwszym samochodem i nie usmiecha mi sie placic za naprawe skoro byc moze poradze sobie sam dzieki pomocy ze strony innych uzytkownikow elektrody ktorza pisza posty po to aby pomoc a nie skrytykowac za brak wiedzy. Jakos nie znalazlem innego bardziej pasujacego działu do mojego pytania dlatego umiescilem je wlasnie tu. Pozdrawiam
  • Poziom 25  
    Witam.Szkoda ze nie napisales ktory to rocznik maluszka albo jaki silniczek.Ale zakladam ze FL.Nie napisales czy wogole go odpaliles ani jaki to alarem,a dokladnie co zabezpiecza(odciecie zaplonu,rozrusznika?)Alarm bedzie ci wyl po zalozeniu klemy na akumulator.To normalne.Trzeba go wylaczyc z pilota.Skoro sie nie da,sprawdz wszystkie wylaczniki drzwi,bagaznika i klapy silnika.Mozliwe ze ktorys jest mokry i daje zwarcie do masy.Stad alarm.Jeszcze prosciej bedzie jezeli odlaczysz od centralki wszystko oprocz zasilania.Jezeli bedzie nadal wyl,to uszkodzona jest prawdopodobnie centralka.Jezeli przestanie wyc,to ktorys wylacznik,lub czujnik.Jak pisal kolega powyzej,za akumulatorem,na tym cienszym kablu,jest bezpiecznik.Sprawdz go.Jezeli jes ok,zmierz napiecie na bezpieczniku A1.Powinno byc 12V.Jezeli nie ma,sprawdz ten cienki kabelek z akumulatora.Napewno bedzie uszkodzony albo nie bedzie styku na kostce w bagazniku.Sprawdz tez reszte bezpiecznikow.Moze byc tak,ze jak snieg w komorze silnika topnial ,ty przekreciles stacyjke i zrobilo sie zwarcie do masy np. na swiatlach i moglo wywalic bezpiecznik.Jak to posprawdzasz to pisz jakie efekty.
  • Poziom 15  
    Z dotychczasowych postów można przyjąć, że bezpiecznik na cienkim przewodzie jest dobry bo "wyje" alarm. Trzeba odłączyć alarm i szukać niesprawności. W "maluchu" często, szczególnie po zimie, zawodzą styki i zaśniedziałe kable np. zdarzyło mi się, że "maluch" nie odpalał bo na cewce włączającej rozrusznik (bodajże bendiksie) było ok.8V zamiast 12V. Żle kontaktowała końcówka zaciśnięta na przewodzie zasilającym bendiks.
  • Poziom 12  
    Chyba sobie dam spokoj :/ Wszystko wskazuje na uszkodzona centralke. Po odlaczeniu centralki mozna jedynie wlaczyc swiatla awaryjne bo reszta jest odcieta. A ominac centralki nie dam rady. Nawet ten kto montowal ten alarm nie połapałby sie w tej plontaninie przewodow :/ W zalaczeniu przesylam foto centralki pilota i czegos tam jeszcze do ktorego dochodza przewody od czujnikow ruchu. Moze ktos z Was zna ten badziew i powie mi co to za wynalazek bo przydalby mi sie schemacik. Pozdrawiam[/img]
  • Poziom 25  
    Po wygladzie trudno mi powiedziec co to za badziewie.Byc moze moglbym ci pomoc,gdybys zamiescil opis,do jakich kolorow kabelkow sa podlaczone poszczegolne styki w alarmie.Ale wedlug mnie,jezeli dzialaja ci swiatla awaryjne,to nie znaczy ze jest uszkodzony alarm.Ale skoro dzialaja ci swiatla awaryjne,to reszta tez powinna ci dzialac.Bo obwod jest taki:Z akumulatora leci brazowy kabelek do kostki stacyjki(po przekreceniu stacyjki musza ci sie oswiecic kontrolki),z kostki od stacyjki leci dalej brazowy kabelek do centralki bezpiecznikow na bezoiecznik 1A..Z centralki leci dalej brazowy do wlacznika swiatel.Wiec musza ci sie tez oswiecic swiatla postojowe.Natomiast z bezpiecznika 1A leci kabelek fioletowo-bialy do lampki oswietlenia wnetrza,fioletowy do wlacznika swiatel awaryjnych i czerwono-zielony do zapalniczki.Wiec skoro masz swiatla awaryjne,to musisz tez miec pod napieciem pozostale urzadzenia.kolory kabli i urzadzenia podalem dla maluszka FL.Sprawdz wiec napiecie na bezpieczniku 1A,czy jest tam 12V.Napisz tez w ktorym miejscu jest umieszczona centralka alarmu.Bo pomoinac alarm to nie az tak trudno w maluszku.
  • Poziom 12  
    Po odlaczeniu centralki napiecie wystepuje tylko na bezpieczniku oznaczonym jako servize i od swiatel awaryjnych. Na reszcie bezpiecznikow napiecia nie ma. Centralke mam umieszczona pod tapicerka za schowkiem w prawej czesci deski rozdzielczej.
  • Poziom 25  
    Nie napisales jaki typ autka.Ale po bezpieczniku Servisi jest to pewnie albo el,albo elx.Skoro masz napiecie na bezpieczniku servizi musisz tez miec napiecie na bezpieczniku 1A(oba te bezpieczniki sa polaczone ze soba).Sprawdz tez przekaznik wylacznika zaplonu.Napisz,jak mozesz do jakich kolorow kabli sa podpiete kable z centralki alarmu.Postaramy sie pominac alarm.