Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Polonez 1.6 na gaźniku- świece ciągle czarne.

elektrokiler 22 Mar 2006 22:21 3783 15
  • #1
    elektrokiler
    Level 18  
    Witam!
    Problem wygląda tak, że po nawet krótkiej jeździe świece są zasyfione. Jeżeli zgaszę silnik to mam problem z odpaleniem, chyba, że wyczyszczę świece to wtedy pali od razu. Zupełnie nie wiem dlaczego ma takie spalanie. To coś z zapłonem ?

    Jeżdżę tylko na benzynie. Silnik 6 tyś po remoncie. Poziom oleju prawidłowy, olej wymieniony około 100 km temu.
  • #2
    zimek81
    Level 15  
    Masz za duzy sklad mieszanki. Podstawowe pytanie czy czarne sa na wszystkich swiecach czy tylko na niektorych ? Moze ssanie ci sie zacielo ?

    Sprawdz wysokie napiecie od kopolki do konca przewodu wysokiego napiecia nie moze przekraczac 25[ohm] Jezeli nie to to zacznij wkrecac srobke od mieszanki (nie od obrotow).

    Opisz wiecej usterke i jaki gaznik to moze pomoge :D

    Pozdrawiam.
  • #3
    elektrokiler
    Level 18  
    Świece wsztystkie niestety są zakopcone. Nie wydaje mi sie, żeby ssanie sie zacięło bo jak jest ciepły to bez ssania ma około 900 obrotów.

    Co do "wysokiego napięcia" to chodzi Ci o rezystancje kabli wysokiego napięcia ?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Co do gaźnika to były w Caro 1.6 różne?, bo nie wiem co mam Ci napisać o nim.

    pozdrawiam

    Dodano po 3 [minuty]:

    Może dodam jeszcze, że jak już odpali to pracuje ładnie.
  • #4
    zimek81
    Level 15  
    Na nim jest nazwa firmy i ewentualnie jakies cyferki i literki :) chodzi o to ze moze ci powiem dokladnie ktora srobka pokrecic.

    Tak chodzi mi o rezystancje kabli, glownie od cewki do kopulki. Sprawdz palec rozdzielacza i jak wyglada kopulka w srodku, czy nie jest wypalona luz czy nie ma nagaru.
  • #5
    elektrokiler
    Level 18  
    Więc co do palca rozdzielacza i kopułki to już sprawdzałem sa dobre.

    Gaźnik musze sprawdzić jaki bo nie pamiętam. Rezystancję zmierzę jutro i podam.
  • #6
    andstar
    Level 11  
    Ja bym zaczął od regulacji zaworów i zapłonu dopiero wtedy można coś robić z gaźnikiem
  • #7
    elektrokiler
    Level 18  
    Zawory niedawno regulowałem i to nic nie dało.
  • #8
    leinadzs
    Level 27  
    A napisz jeszcze jakie masz świece, bo przy źle dobranych może tak być. Najlepsze do poldka są polskie Iskry i to te zwykłe a nie do gazu
  • #9
    Albercik 321
    Level 25  
    Witam.Czarne elektrody swiec to nieprawidlowa mieszanka paliwa lub zle ustawiony zaplon.Najpierw sprawdz ustawienie zaplonu,a pozniej wyreguluj sklad mieszanki.Najlepiej na warsztacie.
  • #10
    elektrokiler
    Level 18  
    Zapłon oczywiście też na warsztacie ustawiać ? Od poprzedniego właściciela wiem, że ten silnik jest jakiś dziwny bo jak ustwiony jest zapłon na strobolu to sie nie bardzo da jeździć, zawsze trzeba poprawiać na słuch.
  • #11
    zimek81
    Level 15  
    W takim razie Panie kolego masz zle ustawiony rozrzad. Sprobuj zgrac 2 znaki na kolach zebatych tak by byly naprzeciwko siebie i puzniej zdejmij kopulke i sprawdz czy palec rozdzielacza stoji na takiej malej rysce dokladnie takiej | (widoczna jest z gory jak sie patrzy na palec rozdzielacza). Czy podczas ustawiania zaplonu masz zdiety wezyk podcisnieniowy ? to tez wazne bo gruszka do wyprzedzenia zaplony moze byc uszkodzona i wtedy nici z ustawiania lampa :/
  • #12
    Albercik 321
    Level 25  
    Popieram Zimka 81.Zle ustawiony rozrzad.Silnik musi chodzic prawidlowo po ustawieniu zaplonu na stroboskopie.Sprawdz tro wszystko jak radzi Zimek81.A pozniej ustaw sklad mieszanki.Musi dzialac.
  • #13
    gzresiek
    Level 20  
    Jeżeli świece są zakopcone "nawet po krótkiej jeździe" to normalka ponieważ tylko dobrze rozgrzane świece ulegają samooczyszczeniu. Druga sprawa to zapłon, jeżeli jest ustawiony prawidłowo to świece nie powinny być zakopcone nawet jeżeli zły jest skład mieszanki, jeżeli samochód źle idzie na dobrze ustawionym zapłonie na strobolu to nieprawidłowe są warunki spalania mieszanki przy czym przyczyna może być różna, może to być nawet olej wlewający się do kolektora ssącego przez uszczelnaiacze zaworowe lub pęknięte pierścienie przepuszczają bądź jeszcze coś innego, większość mankamentów da się określić bez rozkręcania silnika tylko po prostu trzeba wiedzieć co i jak.
  • #14
    zimek81
    Level 15  
    Proponuje przejechac sie nim tak by wypalic te swiece (do 3 tys obr/min) pilowac go tak przez 2-4 km i pozniej wykrecic swiece jak beda wypalone to wkrec i uruchom silnik, niech chodzi na wolnych obrotach,pozniej sprawdz spowrotem swiece.

    Opisz dokladnie czy auto pracuje na wolnych obr. dobrze czy nie, czy jak ruszasz to sie dusi ? Poprostu wiecej opisz bo przyczyn moze byc duzo jak wspomnial poprzednik :). Napisz jeszcze jaka masz cewke zaplonowa.
  • #15
    elektrokiler
    Level 18  
    Byłem ustawić zapłon, ze świecami dalej to samo z tym, że teraz jakoś łatwiej pali nawet na zakopconych (chyba ma na to wpływ temperatura).

    Po odpaleniu na zimnym silniku, na ssaniu od razu łapie na 4 cylindry, pracuje równo, jak jest ciepły również pracuje równo. Przy ruszaniu nie ma problemu, ogólnie w jeździe nie ma z nim problemów, tylko z tym odpalaniem, szczególnie jak jest zimno. Cewke sprawdze w nalbliższym czasie.

    Dzięki za dotychczasową pomoc.
  • #16
    elektrokiler
    Level 18  
    Nie wiem o co chodzi- teraz jak zrobiło sie cieplej to pali jak szalony a nic nie robiłem...