Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TestoTesto
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

TV BLAUPUNKT IS 70-39 VT - brak obrazu

23 Mar 2006 20:06 4948 39
  • Poziom 10  
    Witam !!!
    Posiadam telewizor taki jak w temacie. Telewizor byl przywieziony z niemiec przerobiony i smigal 2 lata bez żadnych problemow, niesety jego czas nadzedl. Jakis miesiac temat telewizor nie chcial sie wlaczyc postal z tydzien i naprawił sie sam. Niesety teraz padl chyba na dobre. Po wlaczeniu slychac ze telewizor sie wlacza lecz niestety na ekranie widac tylko czarny ekran i przeskakujace niebieskie pasy. Tak jest na AV i TV. Do telewizora nie mam zadnego schematu. Barzo bym prosil o pomoc nie chce oddawac do serwisu gdyz intresuje nie elektronika mam troszeczke doswiadczenia. Niestety nie w naprawie telwizorow. Ale mam czas , duzo checi i zapalu. Bardzo prosze o pomoc od czego zaczac. Wszystkim ktorzy zaoferuja pomoc bede bardzo wdzieczny. Pozdrawiam i czekam.

    Moderowany przez Jaś Kula:

    Tytuł poprawiłem

  • TestoTesto
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Na początek wymień kondensatory elektrolityczne w zasilaczu (pierwotna strona).
  • Pomocny post

    VIP Zasłużony dla elektroda
    Skoro 'zaskoczył' to sprawdż pod względem przerw/ zimnych lutów :P
  • Poziom 10  
    zimne lty sorawdzilem juzwczesniej a czy jest mozliwosc zbadania czy kondensator jest dobry zwyklym multimetrem cyfrowym. Te kndensatory to sa te przy trafo tak??
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Zwykłym miernikiem cyfrowym nie sprawdzisz,chyba że posiada odpowiedni zakres do mierzenia kondensatorów.
    Tak.
  • Poziom 10  
    To znowu ja. Sytuacja przedstawia sie tak wylutowałem 4 kondensatory 470uF/40V 100uF/250V i 2 kondestatory 600uF/63V. Udałem sie z nimi do kilku sklepów i okzalo sie ze kondenstory 600uF/63V nie sa juz produkowane. Zamiast nich kupilem 470uF/63V byly jeszcze 580uF ale na 54V i balem sie ze moze wystrzelic czy myslicie ze taka pojemnosc wystarczy wlutowywac je??
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Nie powinny wystrzelić.
  • Poziom 10  
    czyli myslisz ze 470uF/63V bedzie za malo??
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Może nie wydolić.
    Zamieniałem kiedyś w TV Sony kondensatory na pionie z 680 na 470 - marny skutek!
    Myśle,że 580 powinno wystarczyć.
  • TestoTesto
  • Poziom 10  
    Zobacze taki tak i dam znac.
  • Pomocny post

    VIP Zasłużony dla elektroda
    W tym układzie to i 1000 przejdzie :P
  • Poziom 10  
    I niestety wlutowalem najpierw jedne pozniej drugie, ale efekt zostal ten sam czarny ekran i pionowe niebieskie pasy ;(( . Powiedzcie co dalej robic??
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Wobec powyższego sprawdż na płytce kineskopu jakie jest napięcie G2/S2?
  • Poziom 10  
    znalazlem schemat podobnierz pasuje od grundiga CUC4620 i patrzac na nie nie widze zadnych róznic powiedzcie mi w czym ten schemat ma mi pomoc od czego teraz ruszyc.

    Dodano po 15 [minuty]:

    Ok teraz sie zblaznie wychodzi na to ze jestem tepy chyba. Naplytce kineskopu znalazlem lut g2 czegos takiego jak s czy s2 nie ma jest c i c2 r, g, g1, g2. Ale zbalznie sie tym ze nie wiem jak zbadac to napiecie wlaczam telewizor plusa multimetra przykladam do lutu a minus gdzie?? Mozecie mnie wysmiac alestwierdzam ze jestem leszczem. Jeszcze raz prosze o pomoc.

    Dodano po 45 [minuty]:

    Niech ktos mi powie jak zbadac to napiecie g2 itd bardzo prosze. Plusa do G2 a minusa gdzie?? Wogole to zapomniałem podziekować za zainteresowanie i za pomoc. Wielkie dzieki.

    Dodano po 15 [minuty]:

    OK Mam napiecia:
    G1-0.6V
    G-154.5
    R-165.3
    B-183
    Jezeli chodzi o G2 to jezeli dołoże do niego miernik wskazuje on jedynke czyli nieskonczonosc nawet jezeli zakres ustawie na 750. niestety S ani S2 nie znalazlem na PK
    Czekam co mam zrobic dalej
  • Poziom 10  
    Ej no niech ktos powie co robic dalej.

    Dodano po 1 [godziny] 49 [minuty]:

    Sprawdziłem prawie wszystie elementy na płytce PA i raczej jest wszystko OK. Czy ktokolwiek da mi jakas rade czy tylko ja prowadze ten temat??
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    S2 iG2 to tosamo.
    Napięcie to sprawdza się na zakresie miernika VDC-napiecie stałe,ustawiając na 1000V.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Zacisk dodatni multimetru dajesz np. na g2 (s2), ujemny do masy zimnej. Masa jest wszędzie np. puszka głowicy, szerokie ścieżki prowadzone z brzegu płyt itp. Teraz bym sprawdził wzmacniacz składowej niebieskiej, tym bardziej, że na tej katodzie jest największe napięcie. Popatrz też na zimne luty i pojmności na pionie. Może też wyschły elki na pionie i zakatowały scalak od pionu.
  • Poziom 10  
    maciej_333 napisał:
    Teraz bym sprawdził wzmacniacz składowej niebieskiej, tym bardziej, że na tej katodzie jest największe napięcie. Popatrz też na zimne luty i pojmności na pionie. Może też wyschły elki na pionie i zakatowały scalak od pionu.

    Wielka prosba rozwin to jezeli bys mogl nie pisz skrutami.

    Dodano po 1 [godziny] 45 [minuty]:

    Doigrałem sie mierzac lutujac musialem cos uszkodzic. Gdy włączam telewizor zaczyna bzyczec przekaznik a tranzystor przy mocowany do do obudowy plyty strasznie sie angrzewa. Poprawilem luty natranzystara jak i przekaznika i nic nadal bzyczy. I teraz to juz wogole nie wiem co sie dzieje. Prosze pomocy
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Bez schematu się nie obejdzie. Muszę go zobaczyć. Daj link do niego. Jak zobaczę schemat znajdę ten przekażnik na nim (dziwne by w TV był taki element) i coś powiem więcej. Ponadto jaki tranzystor się grzeje ? W jakim bloku chodzi ?

    Rozwijając moją wypowiedz to może jest coś nie tak na odchylaniu pionowym (skrótowo pion). Tak zapewne jest jak lecą jakieś paski poziome. Może też coś z układem synchronizacji pionowej (też coś tam lata niepodobne do niczego). Przyczyną takiego stanu rzeczy są przeważnie kondensatory elektrolityczne (skrótowo elki,elektrolity). Bywa i tak, że układ scalony przacujący na odchylaniu pionowym (taki na radiatorze) ulega spaleniu, bo wyschnięte elektrolity go dobijają. Na płytce kineskopu (PK) są m.in. trzy wzmacniacze R,G,B. Każdy wzmacnia sygnał z jednej składowej i daje go na katody kineskopu. Jak coś się uszkodzi w tym bloku, to często obraz robi się np. niebieski, bo danej składowej jest za dużo.

    Co do tego tranzystora to wylutuj go i sprawdz go jak spalony to wymień go w ciemno, może pomoże. Podstawą jest stwierdzenie co robi ten przekaźnik. Pewnie to jakieś zabezpieczenie w obwodzie przetwornicy.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    sserek18 napisał:
    (...) Doigrałem sie mierzac lutujac musialem cos uszkodzic. (...)

    Zanieś TV do serwisu. Już pogorszyłeś jego stan - dalsza naprawa może się okazać bardziej kosztowna, niż gdybyś odrazu oddał go fachowcowi.

    maciej_333 napisał:
    (...) Jak zobaczę schemat znajdę ten przekażnik na nim (dziwne by w TV był taki element) (...)

    Co w tym dziwnego? Jest wiele TV, w których występują przekaźniki. Najczęściej znajdują się w przetwornicach, gdzie przełączają odbiornik z trybu stand-by do trybu normalnej pracy. W TV z podwójnymi przetwornicami przekaźnik najczęściej służy do wyłączania/załączania przetwornicy głównej (znajduje się tuż za kondziem sieciowym). To tylko kilka przykładów...

    Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    daje linka do schematu:
    envp.elsnet.pl/blaupunkt.zip
    oddam doprowadze go tylko do takie stanu jak byl zeby wlaczal sie ekran i oddaje do serwisu. Moze jest ktos z lodzi kto by sie tego podjął??
  • Poziom 10  
    No i jak pomoze ktos??

    Dodano po 5 [godziny] 22 [minuty]:

    Jest ktoś zainteresowany dalej tym tematem czy zamknać go?? Bo widze ze chetni do wspołpracy wygineli. Powiem tylko ze doszedlem do tego ze buczy autotransforamto. I wydaje mi sie ze usterka jest wlasnie on. Poprostu po wymianie wszystkich kondensatorow przy zasilaczu na autotransformator poszlo napiecie(wczesniej moglo byc za male) i pewnie od jest uszkodzony dlatego buczy. Nie wiem jak to sprawdzic a nie bede kupowal nowego na prozno wiec pewnie oddam telewizor do serwisu chyba ze ktos jeszcze cos podpowie chociarz troche, bardzo prosze!!!
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Jaki autotransformator ? Chodzi Ci o trafopowielacz czy o transformator przetwornicy ? Trafopowielacz można nazwać autotrafem, ale tak się nie mówi. Wymień ten grzejacy się tranzystor, jak nie potrafisz go sprawdzić. Może to coś da. Najlepiej przypomnij sobie co źle zrobiłeś. Co zwarłeś itp. Powiedz przy jakim elemencie jest ten tranzystor. Co on steruje ? Napisz czy siedzi koła trafopowielacza - tranzystor linii, czy w przetwornicy. Trafopowielacz jest zwykle czarny, ma kuliste kształty ze względu na promieniowanie miotełkowe i łączy się przewodem W.N. z anodą kineskopu. Jest to gruby przewód, który jest dołączony do kinola za pomocą specjalnego wtyku.
  • Poziom 10  
    Chodziło mi o trafo powielacz. Bzyczy albo ten trafopowielacz albo albo obok jest jakis elment kturego nie potrafie nazwac laczy sie z trafopowielaczem cos takiego okraglego z nawinietymi zwojami. A czy cos zrobiłem zle to raczej nie bo wymienilem tylko kondensatory przy zasilaczu i patrzylem nic nie jest zwarte. wylutuje i sprawdze ten tranzystor.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    No to wreszcie się dogadaliśmy. Wylutuj ten trnazystor i zamiast niego podłącz żarówkę 230V/60W. Żarówkę dołączasz w oprawce pomiędzy punkty, gdzie kiedyś był kolektor i emiter tranzystora linii. Potem normalnie włączasz TV. Żarówka ma się świecić nie pełną mocą, a na niej ma być napięcie ok. 100...115V. Jak tranzystor linii jest spalony, a na żarówce napięcie jest dobre (nie podskakuje przy włączaniu TV itp.) to można podejrzewać o uszkodzenie trafopowielacz. Ja jednak najpierw w takiej sytuacji wymieniłbym tranzystor linii na nowy, bo to zawsze dużo tańsze od trafopowielacza. Pamiętaj, że przy sprawdzaniu tego tranzystora możesz się zdziwić, bo może on mieć diodę między C a E (katodą do do C).
  • Poziom 10  
    Zrobiłem tak chciałem wylutować ten grzejący się tranzystor i zobaczyłem niepokojącą rzecz a mianowicie: od trafopowielacza odchodzi czerwony przewód do jakiegoś użądzenia wyglądającego jak cewka i okazało się ze przewód ten oderwany jest od tej cewki. Dziś nie mogę nic zrobić gdyż tranzystor(o znamionach Bu 508AX) ten jest przepalony jutro musze go kupić i wymienić. Teraz znowu pytania:
    1. Co to jest za uządzonko to, co łączy się z trafopowielaczem czy uszkodzenie mogło być tym spowodowane i czy przylutowanie tego cos da, bo kabel tej jest przylutowany do bardzo cienkiego początku jednego ze zwojów?
    2. Pytanie drugie z innej beczki przyglądając się płycie znalazłem taki duży niebieski kondensator z 4 wyjściami jest on w kilku miejscach wklęśnięty do środka, wylutowalem go, ale nie wiem jak go sprawdzić, bo nie spotkałem Sie z takim kondensatorem (podam, co na nim pisze PHILIPS 1=22uF
    5=-
    UN=385V
    Dajcie znać, co mam robić dalej a ja jutro wieczorem dam znać, co i jak.
    Wielkie, dzięki macij_333 za pomoc i zainteresowanie
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    A tak swoją drogą módłbys podawać oznaczenia z płyty tych elementów
  • Poziom 10  
    Tranzystor T541
    kondensator C626
    A tego urzadzonka to nie wiem bo nie widze moge tylko powiedziec ze wychodzi z niego wiele nuzek oznaczonych a, b, c, d, e , f, g, h, i, j, k, l, m
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Siedzę teraz w domu chory, więc nie mam nic lepszego do roboty jak grzebać przy telewizorach i pisać na forum. Dobrze sprawdź ten symbol. Czy na pewno na końcu jest A ? Tranzystorek tan sprawdz tak: podłącz omomierz między jego C a E nastawiony na jak najniższą rezystancję. Jak w obie strony coś pokarze to po nim. To urządzenie to trudno powiedzeć co to. Z twojego opisu nie wynika. Kto wie. Być może w TV nie ma trafopowielacza i jest osobny transformator odchylania poziomego i powielacz. Jednak w to bardzo wątpię. Przewód tak czy tak trzeba dolutować. Raczej to nie jest przyczyna awarii. Ten kondensator trzeba zmienić bez mierzenia, bo i tak jest do niczego. Dokładnie (bardzo)przejrzyj płytkę w poszukiwaniu napuchniętych, wklęśniętych itp. konednsatorów. Wszystkietakie nawet trochę spuchnięte elki zmień. Kond o jakim mówisz to może być elektrolit o pojemności 22uF i napięciu przebicia 385V. Te dodatkowe wyprowdzenia mogą być tylko do zamocowania na pytkę, stanowić jego minus.

    Warto zrobić test z żarówką jak pisałem. Dużo rozjaśni, bo mozesz mieć za duże napięcie na wyjściu przetwornicy.

    P.S. Z innej beczki. Ostatnio kumpel znalazł telewizor w rzece, przyniósł go do domu i teraz go suszy. Jak wyschnie zaczniemy go naprawiać i podłączymy go do sieci po sprawdzeniu czy nie ma w nim ziemii, patyków itp. Ciekawe co z tego będzie ? TV jest juz pewnie kolorowy (jeszcze go nie widziałem).