Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez- wysokie obroty

yash 25 Mar 2006 09:39 3105 15
  • #1 25 Mar 2006 09:39
    yash
    Poziom 9  

    Witam wszystkich. Móje pytanie:Polonez Caro( 95 rok) 1,6 GLI+ GAZ .
    Od dłuższego czasu po uruchomieniu silnika obroty podchodziły mi na 2400 obrotów, po czym gdy przejechałem kilkaset metrów stabilizowały się do 900 (czyli OK). Jako, że w rodzinie jest drugie auto, to nie jest ono często używane. Wczoraj po dwóch tygodniach postoju chciałem odpalic i po uruchomieniu silnika obroty weszły na 3500 i nie chcą opaść.... Linka od gazu na bank jest OK. Jeśli ktoś wie co to może być i jak to usunąć to bardzo dziękuję za odpowiedź.

    0 15
  • Pomocny post
    #2 25 Mar 2006 11:13
    intel86
    Poziom 12  

    Nie wiem jaki rodzaj silnika ma ten polonez ale moge powiedizec jak taka rzecz wyglada dla samochodu z półkomputerem. Może to byc alternator (przez spalony stabilizator podawane jest za wysokie napięcie i silnik warjuje) wystarczy sprawdzić miernikiem jakie ładowanie. Druga sprawa to czujnik temperatury który tez może powodować źże trzyma wysokie obroty. Trzecia rzecz to może byc moduł.

    0
  • #3 25 Mar 2006 11:55
    matimon22
    Poziom 25  

    Zależy czy jest to wtrysk BOSCH czy ABIMEX. Jeżeli to drugie(a raczej cyba jest), to są cztery wyjścia: niesprawny(zabrudzony) silniczek krokowy, niesprawny czujnik położenia przepustnicy, za wysokie ładowanie akumultora lub nieszczelnośc gdzieś w okolicy sonde lambda.

    1
  • #4 25 Mar 2006 12:17
    Albercik 321
    Poziom 25  

    A czy lampka kontrolna silnika oswieca sie podczas tych awarii?Jezeli tak,to sprawdz kod bledu komputra.

    0
  • #5 25 Mar 2006 16:58
    yash
    Poziom 9  

    Nie świeci się żadna lampka awarii tzn. wszystko na desce rodzielczej pokazuje OK... Zastanawiam się czy to faktycznie nie czujnik temperatury, bo zauważyłem też takie dziwne zjawisko, że np. gdy jadę powiedzmy 60km/h, a następnie wrzucę na luz to auto trzyma wysokie obroty do momentu aż się zatrzymam. Po zatrzymaniu po chwili opadają do takich jak powinny być... Nie dzieje się to jednak zawsze i możę to być przypadek, ale parę razy mi się tak stało. Czy to by skłaniało do myślenia, że to czujnik temperatury ???

    0
  • #6 25 Mar 2006 19:43
    intel86
    Poziom 12  

    To może być czujnik tempetratury, ale radziłbym najpierw sprawdzić ładowanie akumulatora bo alternator może podawac za wysokie napięcie i powodować to że silnik warjuje :)

    0
  • #7 25 Mar 2006 21:56
    yash
    Poziom 9  

    Sprawdzę ładowanie ale jakby było OK to w którym miejscu znajduje się ten czujnik ???

    0
  • #8 26 Mar 2006 12:30
    Albercik 321
    Poziom 25  

    Witam.Moze byc czujnik,ale wtedy powinien zapisac ci sie blad 14 lub 15.Czujnik temperatury plynu chlodzacego(CTS) jest wkrecony do plaszcza chlodzacego przewod ssacy.Dla pewnosci czy czujnik jest sprawny wypnij z niego zacisk,zapal autko,rozgrzej do normalnej temp(87stopni) i sprawdz czy oswieci ci sie lampka kontrolna silnika i czy zapisal sie blad 14 lub 15.Ale ja tez postawilbym na zbyt wysokie napiecie ladowania.Aczkolwiek wtedy tez powinien zaswiecic ci blad 53.Ale nie zawsze to dziala.Napiecie ladowania moze tez byc za niskie.Mozesz tez miec uszkodzony czujnik predkosci pojazdu.Dla pewnosci sprawdz czy nie zapisal ci sie jakis kod bledu w komputerze(Musisz zewrzec na zlaczu diagnostycznym styki A i B).Z tym,ze jako pierwszy wyswietli ci sie zawsze blad 12 z czujnika polozenia walu korbowego.

    0
  • #9 26 Mar 2006 12:57
    yash
    Poziom 9  

    Dzięki za odpowiedzi. Chyba rzeczywiście będe musiał najpierw sprawdzić ładowanie... Jeśli to nie to, będe szukał tych pozostałych możliwości usterek o których piszecie.

    0
  • #10 26 Mar 2006 13:10
    autoas
    Poziom 42  

    Witam!
    Trzeba sprawdzić szczelność kolektora pod wtryskiem (często wciąga uszczelkę) i termostat!
    Pozdrawiam!

    0
  • #11 26 Mar 2006 13:20
    biercem
    Poziom 2  

    Z tym ładowaniem to chyba przesada. W pierwszej kolejności proponuję sprawdzić szczelność w układzie dolotowym, przepustnice czy się nie zacina, a następnie układ regulacji wolnych obrotów

    0
  • #12 26 Mar 2006 13:26
    Albercik 321
    Poziom 25  

    Kolego Autoas,czujnik temperatury plynu chlodzacego,czyli CTS to nie to samo co czujnik temperatury wkrecony w chlodnice i termostat nie ma z tym nic wspolnego.Termostat sluzy tylko do tego aby otwierac i zamykac duzy obieg plynu chlodzacego,czyli przy temperaturze 87 stopni otwiera przeplyw plynu chlodzacego do chlodnicy.A czujnik temperatury plynu chlodzacego wkrecony w chlodnice sluzy tylko i wylacznie do wskazan temperatury na wskazniku na tablicy rozdzielczej i nie ma nic wspolnego z czujnikiem CTS ani ze sterowaniem komputera.

    0
  • #13 26 Mar 2006 14:36
    autoas
    Poziom 42  

    Witam!
    Kol. Albercik termostat ma tyle do rzeczy, że jak silnik będzie nie dogrzany to czujnik pokaże że silnik jest zimny i będzie wzbogacał mieszankę i komputer podniesie obroty i dlatego może być efekt taki, że jak samochód jest w ruchu to jest schłodzony i obroty są wysokie, a jak się zatrzyma to się dogrzewa i obroty spadają
    Pozdrawiam!

    0
  • #14 26 Mar 2006 15:20
    dwdm
    Poziom 10  

    miałem kiedyś podobny problem
    rozwiązaniem
    -była poprawa pracy silnika krokowego (smarowanie)-wtedy było wszystko OK ale dopiero od momentu gdy silnik się nagrzał
    -odłączenie czujnika prędkości-wtedy zawsze było OK ale alarmowała kontrolka silnika (bez wpływu na jazdę :)
    w warsztacie dowiedziałem się że jedyna prawdobodobna przyczyna to element sterujący świecami (nie pamiętam jak to się nazywa-aparat zapłonowy??

    0
  • #15 26 Mar 2006 16:17
    Albercik 321
    Poziom 25  

    Kolego Autoas,rozumujesz dobrze ale mylisz pojecia.Jeszcze raz powtarzam,ze czujnik temperatury plynu chlodzacego i termostat nie ma nic wspolnego z komputrem.I wlasnie aby wyeliminowac to co opisujesz w swoim poscie,zastosowano czujnik CTS.Zauwaz tez,przy zepsutym termostacie(nawet jak jest calkowicie otwarty),gdy temperatura osiagnie taka sama wartosc w silniku co w chlodnicy(przewaznie jest to 35,5 stopnia),to obroty nigdy nie sa podwyzszone.Nawet na calkowicie zimnym silniku,obroty sa wrecz przeciwnie- zbyt male.Dopiero w czasie podgrzewania obroty sie podwyaszaja.I wlasnie dlatego,aby komputer nie czytal blednie temperatury plynu chlodzacego(bo sklad mieszanki jest obliczany przez komputer) i nie podwyzszal obrotow silnika przy zepsutym termostacie,zastosowano czujnik CTS.Z tym,ze jezeli ten czujnik ulegnie awarii,to komputer przyjmuje stala wartosc temp.plynu na 80 stopni i wyswietla sie blad 14 lub 15.I nawet wtedy obroty nie beda podwyzszone,bo komputer przyjmuje wartosc plynu na 80 stopni.Tak wiec termostat nie ma nic wspolnego z obrotami silnika.Nie wazne czy to jest silnik gaznikowy czy z wtryskiem.

    0
  • #16 26 Maj 2006 22:09
    piotr bednarski kulig
    Poziom 11  

    Jeśli to abimex to czujnik temperatury silnika ( ten dla komputera) znajduje się na kolektorze dolotowym w okolicy 4 cylindra, ale raczej to będzie silnik krokowy ( wd 40 plus szmatka załatwi sprawę) , lub uszkodzony regulator napięcia ( napięcie ładowania powyżej 14,4 v )

    Dodano po 10 [minuty]:

    panie DWDM
    to zapewne byli naciągacze , jeśli to był wtrysk abimex to była awaria rurki c.o. ( czujnik temperatury komputera nie nagrzewa się powyżej temperatury 67 C ) a komputer zawsze utrzymuje obroty 2000 jak silnik jest zimny, dopiero od tej temperatury komputer steruje obrotami w granicach 900 niskie. Instalacja gazowa bardzo często przyczynia się do złego odczytu czujnika temperatury przez komputer samochodu ( dodatkowy obwód układu chłodzenia)

    0