Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault 19 - 1991 rok , silnik C3J C7, problem z paliwem

twierdza szyfrów 25 Mar 2006 18:48 1930 5
  • #1 25 Mar 2006 18:48
    twierdza szyfrów
    Poziom 15  

    Witam
    Model jak w tytule.Auto po przejechaniu 2-3 km ztrzymuje sie , po ok. 10 min. jedzie dalej i znowu staje. Powodem jest brak wtrysku paliwa.
    zamontowałem zegar cisnienia paliwa i tester diodowy na przednią szybe. w czasie jazdy autem cisnienie na zegarze jest prawidłowe i sygnał z wtrysku równiez jest prawidłowy. Gdy auto awaryjnie sie zatrzymuje , w czasie kręcenia rozrusznikiem sygnał z wtrysku prawidłowy, cisnienie paliwa ok 1. a auto nie chce zapalic i wtrysk nie podaje paliwa?
    Przy przekręceniu stacyjki w strat załacza sie pomka , nabija cisnienie do 1 i po sekundzie spada do 0 . Nie za szybko? Czy to kończy sie pompka?
    Odkrecenie korka wlewu paliwa równiez nie daje zadnych efektów. Filtr oczywiście nowy
    Bardzo prosze o podpowiedz co z tym dalej robic
    Dziekuje i Pozdrawiam

    Dodano po 5 [godziny] 47 [minuty]:

    a czy po przekręceniu stacyjki w start ( bez kręcenia) gdy załacza sie pomka i nabija cisnienie do 1 i po 1-2 sekundach spada do 0 . To czy jest to normalne ?poniewaz wydaje mi sie ,że cisnienie powinna utrzymac dłuzej

    0 5
  • #2 25 Mar 2006 20:01
    Maintenance
    Poziom 12  

    Czy po zatrzymaniu silnika jest iskra na swieczkach ? Cisnienie wydaje mi sie dosc niskie, ale skoro jedzie po 10 minutach to obstawialbym zaplon. Jak wygladaja swiece gdy silnik sie zatrzyma ?

    (jezeli iskra byla sprawdzana, to sorry za powtorke :-))

    pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #3 25 Mar 2006 21:15
    zbigniew125
    Poziom 23  

    Moim zdaniem jakiś problem masz ze sterowaniem pompki mogę się mylić. Pompka przy przekręceniu kluczykiem w stacyjce chodzi tylko chwilkę. Pozd.

    0
  • Pomocny post
    #4 25 Mar 2006 21:29
    7323824
    Poziom 17  

    jesli nasz impuls wtrysku i cisnienie paliwa ,a wtryskiwacz nie podaje paliwa to chyba oczywiste ,ze zacina się wtryskiwacz.Czym sprawdzasz wysterowanie wtryskiwacza ?
    To ,ze cisnienie spada po paru sekundach to nic wielkiego.
    Uszkodził się zawór zwrotny w pompie paliwa.Skutkuje to tym ,ze jak zgasisz motor to moze zagotować się benzyna(temp wrzenia 78C) bo silnik moze mieć pow.120C i ucieknie do zbiornika .Wtedy trzeba długo kręcić zeby zapalił.

    0
  • #5 25 Mar 2006 22:57
    twierdza szyfrów
    Poziom 15  

    [quote="7323824"]jesli nasz impuls wtrysku i cisnienie paliwa ,a wtryskiwacz nie podaje paliwa to chyba oczywiste ,ze zacina się wtryskiwacz.Czym sprawdzasz wysterowanie wtryskiwacza ?

    wtryskiwacz w czasie jazdy i awarii sprawdzam teterem diodowym ( cały czas jest sygnał) poniewaz oscyloskop mam gz1000 w PC

    Dodano po 1 [minuty]:

    Maintenance napisał:
    Czy po zatrzymaniu silnika jest iskra na swieczkach ? Cisnienie wydaje mi sie dosc niskie, ale skoro jedzie po 10 minutach to obstawialbym zaplon. Jak wygladaja swiece gdy silnik sie zatrzyma ?

    (jezeli iskra byla sprawdzana, to sorry za powtorke :-))

    pozdrawiam


    Z iskrą nie ma problemu

    Dodano po 7 [minuty]:

    sprawdze jeszcze w poniedziałek w czasie jazdy jak stanie to podepne mu plusa i minusa na krótko będe podawać i zobacze czy leci paliwo

    0
  • #6 08 Kwi 2006 09:01
    twierdza szyfrów
    Poziom 15  

    Powodem usterki był uszkodzony sterownik silnika. Po wymianie wszystko ok. Dziekuję za pomoc i zamykam temat

    0