Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prośba o przetłumaczenie.

25 Mar 2006 16:07 2908 10
  • Poziom 14  
    W spisie kodów usterek znalazłem moją, ale niestety ale niestety w wersji francuskiej. Czy ktoś mógłby mi to przetłumaczyć...?

    Le capteur de pression absolue (MAP) ne change pas entre les Aucune différence n’est reconnue entre l’indication de MAP du moteur et
    positions de démarrage et de marche. l’indication de pression atmosphérique lors du démarrage.

    Pozdrawiam!

    P.S. Jeśli ktoś dobrze przetłumaczy dam 10 punktów!
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Pomocny post
    spec od auto-elektro
    przetlumacze ci jesli dasz jaki to samochód i podasz nr błedu
  • Poziom 14  
    Samochód to Chrysler Voyager 3,3 AWD '92, kod błędu 13. Czy może ma pan te kody po angielsku lub polsku?

    Pozdrawiam!
    /haker305
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 18  
    dałem wszystkie te kody do przetłumaczenia znajomemu ale jest problem bo tam niema francuskich znaków
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Przecież to masz proste. Czujnik powietrza atmosferycznego.
    Dane z czujnika są różne niż te założone przez producenta. Pracuje w trybie serwisowy czy coś takiego.

    Sprawdź sobie czujnik MAP. Może wymień.
  • Poziom 14  
    Gdzie się znajduje ten czujnik...?

    Pozdrawiam!
  • Poziom 26  
    Napewno na kolektorze dolotowym(intake manifold).Wygląda jak plastikowa prostokątna puszeczka z wtyczką,lub mniejszy element też plastikowy z wtyczką na plecach.Jest tam również czujnik temperatury powietrza lecz jest on z metalową stopką,więc łatwo rozróżnić.Są dwa rodzaje czujników MAP w tych autach,zależnie od modelu.Każdy z nich kosztuje od 400 do 600zł.
  • Poziom 13  
    Witka wyciag sobie wtyczke z mapsensora i zobaczysz czy cos sie zmieni i sprawdz czy jest dobrze i szczelnie podlonczony albo sciag najpierw wezyk i powinnno cos sie zmienic np przy gwltownym dodaniu gazu
  • Poziom 26  
    Można pokusić się o zbadanie sygnału na nim.Jeden z tych czujników znam bo taki mam w aucie,jest to ten mniejszy.Są trzy kable,zasilanie masa i sygnał.Piny są wpisane w trójkącie.Od lewej do prawej nr.1,3,2. 1 to masa,2 to zasilanie 5V, 3 to sygnał.Poprawny sygnał powinien wyglądać tak:Przy włączonym ON,4-5V,następnie przy biegu jałowym od 1,5 do ok 2,1V.Jeśli napięcia są niepoprawne to możliwe że jest uszkodzony,lub jego obwód gdzieś w wiązce,lub wtyczkach.
    PS błąd ten konkretnie oznacza brak zmian na wyjściu sygnałowym od momentu pomiaru ciśnienia atmosferycznego przed uruchomieniem(ustalenie poziomu odniesienia w momencie ON),do momentu uruchomienia.Czyli właśnie brak zmiany z 4V na te 1,5-2V.
  • Poziom 14  
    UWAGA!!! Oto kody błędów po Polsku.

    Odczyt

    Kody błędów pojawią się na lampce kontrolnej silnika.
    -W ciągu 5 sekund włączyć zapłon 3 razy (włączyć, wyłączyć, włączyć, wyłączyć, włączyć)
    -Będzie migała lampka kontrolna silnika.

    Resetowanie

    Odłączyć ujemną końcówkę akumulatora na co najmniej 30 sekund aby zresetować ECU.Sygnał
    -Cyfra 1: Impuls świetlny o długości 0.5 sekundy, z 0.5 sekundową przerwą. - Przerwa, lampka gaśnie na 1 sekundę.
    - Cyfra 2: Impuls świetlny o długości 0.5 sekundy, z 0.5 sekundową przerwą.
    -Przerwa, lampka gaśnie na 2 sekundy.

    Kody błędów

    11 W czasie obracania silnika korbą nie wykryto wzorcowego sygnału zapłonu.
    12 Niedawno odłączono akumulator lub komputer, lub zbyt niskie napięcie z akumulatora.
    13 Czujnik MAP bez zmian od uruchomienia do pracy.
    14 Zbyt niskie (poniżej 0.16V) lub zbyt wysokie napięcie (powyżej 4.96V) na czujniku MAP.
    15 Brak sygnału czujnika prędkości / odległości.
    16 Wykryto utratę napięcia akumulatora przy pracującym silniku.
    17 (1985 tylko turbo): obwód czujnika stukania. Silnik zbyt długo pozostaje zimny.
    21 Sygnał czujnika tlenu nie zmienia się (pozostaje na 4.3 - 4.5V).
    22 Sygnał czujnika chłodziwa poza zakresem.
    23 Czujnik temperatury powietrza wlotowego może być uszkodzony.
    24 Czujnik położenia przepustnicy poza zakresem.
    25 Zwarty obwód napędu silnikowego automatycznego biegu jałowego (AIS) lub nie osiągnięto docelowego biegu jałowego.
    26 Nie uzyskano szczytowego napięcia w obwodzie wtryskiwacza.
    27 Obwód wtryskiwacza nie przełącza się gdy jest to wymagane.
    31 Obwód lub układ sterujący solenoidu oczyszczania parownika.
    32 Nie działają mierniki EGR (1988) lub (1990-92, wszystkie oprócz Turbo) zespół sterowania nie widział zmiany stosunku powietrza/paliwa po uruchomieniu EGR.
    33 Obwód przekaźnika sprzęgła w układzie klimatyzacji otwarty lub zwarty.
    34 (1984-86) EGR obwód solenoidu zwarty lub otwarty. (1987-1991) regulator prędkości zwarty lub otwarty.
    35 Obwód przekaźnika wentylatora chłodzącego otwarty lub zwarty. (Trucks) Usterka silnika przełącznika biegu jałowego.
    36 Otwarty lub zwarty obwód sterowania przepustnicy spalin turbo. (3.9 / 5.2 RWD) obwód cewki cylindrycznej. Otwarty lub zwarty obwód elektrozaworu odpowietrzania Turbo IV.
    37 Usterka lampki wskaźnikowej przesunięcia (układ 5-biegowy) Niskie napięcie w części obwodu napędu solenoidu blokującego / odblokowującego przepustnicę (87-89); w obwodzie cewki solenoidu (85-89 Turbo I-IV); na czujniku temperatury przekładni (1995 i późniejsze).
    41 Obwód regulacji pola alternatora otwarty lub zwarty.
    42 Otwarty lub zwarty obwód przekaźnika automatycznego wyłączania (główny przekaźnik). Obwód sterowania przekaźnika pompy paliwa. Zespół poziomu paliwa - bez zmian w miarę przebywania odległości.
    43 Nie uzyskano szczytowego prądu w cewce pierwotnej przy maksym. czasie przebywania; problem z interfejsem modułu napędowego do zespołu sterowania.
    44 Na płytce logicznej FJ2 nie ma napięcia; samo-diagnostyka zespołu sterowania wskazuje na problem; przekroczony zakres temperatury akumulatora.
    45 Przekroczony limit turbodmuchawy (silnik został wyłączony przez zespół sterowania).
    46 Zbyt wysokie napięcie w akumulatorze w czasie ładowania lub zbyt niskie napięcie w układzie ładowania.
    47 Zbyt małe napięcie w akumulatorze i zbyt mała moc alternatora (zbyt małe napięcie w układzie ładowania).
    51 Uszkodzony czujnik tlenu, zwrot sygnału mieszanki ubogiej; błąd wewnętrznego zespołu sterowania (tylko '84 turbo).
    52 Uszkodzony czujnik tlenu, zwrot sygnału mieszanki bogatej; błąd wewnętrznego zespołu sterowania (tylko '84 turbo).
    53 Wewnętrzny problem w zespole sterowania.
    54 Brak sygnału zmiany biegu na wyższy w czasie obrotów silnika (tylko wersja turbo); usterka wewnętrznego zespołu sterowania (tylko wersja '84 turbo).
    55 Koniec kodów.
    61 Czujnik "Baro" otwarty lub zwarty.
    62 Przebiegu w milach z systemu Emission Maintenance Reminder (EMR-kontrola utrzymania emisji) nie można przechowywać w EEPROM. Błąd PCM, nie zapamiętano mil z SRI.
    63 Sterownik nie może zapisywać sygnałów w EEPROM.
    64 Niesprawny katalizator.
    65 Usterka przełącznika układu wspomagania kierownicy.
    88 Początek testu (przeważnie nie podawany, nie należy go oczekiwać).

    Z http://www.tajemnicevoyagerow.fora.pl