Jestem całkiem zielony i chce włozyc subwoofer - skrzynie po kilku godzinnym czytaniu forum mam juz totalnie bałagan - dlatego pisze. Mam w renault19 wzmaczniacz carpower hbp604 pedzi dwa pionieery 3 drozne - 175 RMS, słucham elektroniki, troche techno , więc jaki głośnik mozecie mi polecic (10',12') do ok 400 zł, no i konstrukcjia otwarta czy zamknieta?
Mam na swoim koncie 28 subwooferów i 34 tuby i wiem z doswiadczenia ze JBL sa bardzo dobre no albo JL audio zalerzy od kasy (car audio zajmuje sie 5 lat ) pozdrawiam
OK, a jeśli chodzi o rozmiar to nie wiem czy zastosowac 12' dysponujac 200W RMS w mostku, czy lepiej bardziej 'dopasowane' 10' no i chyba jedno cewkowy?
Witam po przerwie i pociągne jeszcze temat, a więc zaryzykowałem i nabyłem hertza es300, w winisd obliczyłem skrzynie - jednak br bo tak zalecil prog, moje pytanie jest następujące czy budowa ściętej skrzyni znacząco wpłynie na charakterystykę suba(czy lepiej prostopadłościan), po drugie jaki br bedzie `lepszy` fi 0.68m ; l 0.141m wystarczy czy należało by włożyć większy np. 10 mm ? a jeszcze jedno co oznacza w winisd przy doborze br okienko Vent match:Qes/Pe!
Odwaliles lipe z tym glosnikiem ale mowi sie trudno.
Zrob tylnia scianke scieta-fala powietrza nie powraca bezposrednio na membrane a i miejsca w samochodzie zaoszczedzisz. BR zdecydowanie 10mm(chociaz masz slabej mocy wzmaka i mozna by mniejszy ale trzeba dokladniej w programie policzyc), strojenie tak jak chcesz, najlepiej nie zchodz ponizej 40Hz bo i tak w samochodze tego raczej nie uslyszysz, dodatkowo dobierz tak BR aby szybkosc przechodzacego powietrza nie byla wieksza jak 17m/s.
W winisd masz help w ktorym jest wszystko dokladnie opisane poszukaj tam swojej odpowiedzi a napewno dowiesz sie jeszcze wileu ciekawych rzeczy.
Z dwoch powodow:
1 Glosnik ten nadaje sie srednio do muzyki elektronicznej(nie jest zly jest dobry ale w tej cenie mozna kupic lepszy)
2 Jest za mocny do tego wzmaka i bedzie to nieciekawie gralo bez ze tak to nazwe powera.