Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z centralnym zamkiem

yash 26 Mar 2006 09:48 2726 12
  • #1
    yash
    Level 10  
    Witam. Otóż przestał mi działać wogóle centralny tzn. zamykając jedne drzwi nie zamykały się drugie. Znalazłem płytkę od sterowania , poprawiłem luty i działa... Ale z drugą rzeczą nie mogę sobie już poradzić. Otóz jak przyciskam na pilocie zamnięcie drzwi to owszem, zamyka, ale po sekundzie otwiera spowrotem.... Zauważyłem , że jak wypnę z płytki jeden kabelek (na puszce pisze "Wyjście 2"), to już nie wybija, ale i nie otworzę wtedy drzwi pilotem... Moze ktoś ma jakiś pomysł??
  • #3
    Albercik 321
    Level 25  
    Czesc.Sprawdz czy nie masz powyginanych albo luznych prowadnic(te cienkie druciki) z zamka w srodu drzwi.Czasami moze byc lekko wygieta prowadnica albo luzna i ci sie centralny nie zamknie,a kluczykiem zamkniesz.Sprawdz tez czy nie zacina ci sie ten cypelek na dzwiach i czy wszystko ci luzno chodzi.Oczywiscie chodzi mi o dzwi kierowcy(bo przypuszczam ze masz funkcje zamykania wszystkich dzwi od srodka po wcisnieciu tego cypelka w drzwiach kierowcy.
  • #4
    yash
    Level 10  
    Dzięki za odpowiedzi. Zerknę na to o czym piszecie. .. Zapomniałem jeszcze napisać, że ze 2 lata temu stało mi się to samo, ale wtedy wytarczyło wyczyścić tą płytkę sterującą i wszystko było OK. Dlatego więc najbardziej podjerzewałem płytkę... Co do przewodów to nie są raczej pomylone gdyż od dwóch lat było OK i nagle się to stało... W każdym razie wielkie dzięki za pomoc. jak uda mi się to naprawić to napiszę co było.
  • #5
    kordel
    Level 25  
    Ta plytke... Na chodnikach ich wiele. Sprawdz czy kineskop sie nie odkleil. Co to za auto? Central i sterowanie oryginal? Uchyl rombka tajemnicy, bedzie latwiej. Sprawdz przewod sterujacy otwieraniem czy nie zwiera do masy.

    Dodano po 4 [minuty]:

    krzysztof-3f wszystko mozliwe, ale dopiero po 2 latach problem by sie pojawil?

    Albercik 321 moga to byc rownie dobrze drzwi pasazera, bagaznik jak i kazde inne...
  • #6
    yash
    Level 10  
    Auto to Seat Ibiza 1.4 z 97r. Czy ten układ to oryginał- nie wiem. Na pudełku od sterowania pisze Python IBP.
  • #7
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Więc to nie oryginał tylko dokładka.
    kordel: a od kiedy to się ładuje wszędzie mastery? Bo to otwieranie to oznaka usterki sterowania z mastera. Prawdopodobnie przesunęło sie cięgło siłownika na cięgle zamka i cały system wariuje. Mozliwe też, że do mastera dostała sie woda. Przydało by się ściągnąć tapicerkę z ddrzwi kierowcy i opoglądać siłownik i sprawdzić jego ustawienia. Jeśli jest wyrobiony, to najlepiej wymienić na nowy. A. Mógł jeszcze pójść przewód w przelotce drzwi i też robić "dziwne rzeczy".
  • #8
    krzysztof-3f
    Level 14  
    kordel wrote:
    Ta plytke... Na chodnikach ich wiele. Sprawdz czy kineskop sie nie odkleil. Co to za auto? Central i sterowanie oryginal? Uchyl rombka tajemnicy, bedzie latwiej. Sprawdz przewod sterujacy otwieraniem czy nie zwiera do masy.

    Dodano po 4 [minuty]:

    krzysztof-3f wszystko mozliwe, ale dopiero po 2 latach problem by sie pojawil?

    Albercik 321 moga to byc rownie dobrze drzwi pasazera, bagaznik jak i kazde inne...
    Kordel,nie napisał gość o czasie 2 lat,to z kąd mogłem wiedzieć!
  • #9
    kordel
    Level 25  
    krzysztof-3f sorki, za bardzo sie pospieszylem. Fakt najpierw Ty odpisales a pozniej jest dodane, ze po 2 latach.

    Błażej tak tylko wspomnialem o masterach bo w sumie osobiscie kiedys nawet robilem cos takiego. Koles sobie zarzyczyl 5 masterow dla bajeru (nie wiem po co, ale z tego co pamietam to Ty tez uslugi robisz, wiec wiesz jacy sa klienci :-)). A po drugie to czesto 2 mastery siedza w przednich drzwiach (czy oryginal, czy nie) i jeszcze pare razy widzialem mastera w bagazniku (ale nie wiem czy to byl oryginal). Ale wracajac do tematu to tak jak mowisz, albo sie cos mechanicznie przycina i tu trzeba zobaczyc, ktore drzwi i wtedy je rozebrac (najczesciej sa to drzwi kierowcy, ale nie zawsze), albo przewody. Po za tym Python nic nie mowi, moze to byc sam alarm dokladany.
    Quote:
    Zauważyłem , że jak wypnę z płytki jeden kabelek (na puszce pisze "Wyjście 2"), to już nie wybija, ale i nie otworzę wtedy drzwi pilotem...

    Czyli kluczykiem mozna otworzyc. Najpierw sprawdz mechanike jak radzi Błażej, a jak to nie pommoze bedziemy dzialac dalej.
  • #10
    Heroses
    Level 24  
    Uszkodzony czujnik położenia zamka w drzwiach kierowcy :)
  • #11
    kordel
    Level 25  
    W innych drzwiach, nawet w silownikach typu slave (mowa o oryginalach) uszkodzenie tego czujnika tez czasami powoduje otwieranie sie zamka po zamknieciu :-)
  • #12
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    zrozumiem jeszcze 3 mastery: przód i bagażnik. Ale mastery do tyłu, gdzie nie ma zamka w drzwiach??? Ale fakt: nać klijent nać paaan... Chce mieć 5 masterów, to ma. Chce 6 kilowe do nowego zamka, to też ma. Ale lepsz taki klient niż taki, co to na wszystkim oszczędza. Bo jak słyszę, że 10 zł to za dużo, to mi się pieniądze na drobne w kieszeni rozmieniają...
    Wracając do tematu. Python to na pewno dokładka. Uszkodzeń może byc kilka:
    1. mechanika, czyli poprzesuwane, poluzowane, pokrzywione cięgła, które nie przełączają lub źle przełączają mastery w przednich drzwiach.
    2. zalanie mastera wodą i zwarcie na stałe (mogły też się skleić styki w masterze).
    3. uszkodzone przewody (zwarte do drzwi czyli masy).
    4. uwalony sterownik. Jeśłi to zamek dokładany, to można dopasować właściwie każdy sterownik. Najprościej będzie uniwersalny ST1000.
    Diagnostyka jest prosta. Odłączamy masę (czarny przewód od mastera w drzwiach i sprawdzamy, czy działa. Następnie sprawdzamy czy na przewodach białym i brązowym odpowiednio pojawiają się masy (czy zwierają się z czarnym przewodem) przy zamykaniu i otwieraniu. Siłowników typu slave nie trzeba diagnozować. Jeśli działają, to są sprawne.
    yash, jesli masz blisko do wrocławia (bo nie podałes skąd jesteś), to moge ci to zdiagnozować/naprawić.
  • #13
    gracus7
    Level 26  
    panowie to auto napewno ma oryginalny central a dokładka to sterownik na pilota!! jesli po zamknięciu kluczem jest wszystko OK to wina jest po stronie dokładki czyli steroawnika pilota!! miałem jakiś czas temu taki sam przypadek gdy montowałem sterownik do opla vektry... zamknięcie kluczek OK ale gdy zamknąłem pilotem od razu się otwierało wszystko !! przekopałem wszyastkie czujniki i zamki w drzwiach i klapie i wiecie co się okazało?? nowy sterownik miał na wyjściu przekaźnika kondensatormi rzędu chyba 100piko i jeden z nich miał lekkie zwarcie na tyle aby podać masę potrzebną do otwarcia drzwi!! problem taki nie wystąpi w aucie ze sterowaniem plusem ale w przypadku opla jest to masa!!! mogłem wymienić kondensatorek ale wystarczyło założyć diodę na przewód z impulsem otwarcia i wszystko chodzi do dziś!!
    tak więc kolego jęsli odepniesz ten przewód i normalnie zamykasz zamki pilotem to załóż na niego diodę i nie będzie już się nic otwierać samoczynnie....

    pozdrawiam