Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Inst.elektr. pod radio i złącze diagnostyczne Kadett E

kazan84 26 Mar 2006 11:14 4455 17
  • #1 26 Mar 2006 11:14
    kazan84
    Poziom 12  

    Witam.

    Sprawa pierwsza uważam,że dość banalna. Otóż mam instalacją pod radio podłączoną na jednym plusie (stałym) a chciałbym mieć tak, żeby radio działało tylko jak przekręce kluczyk na pierwsza pozycje. Na razie mam oba plusy z radia w jeden wpięty z instalacji.

    Sprawa druga: gdzie jest złącze diagnostyczne w Opel Kadett E 1990 GSi 1,8l. Skąd jakieś programy i schemat box do tego? Bo potwornie dużo mi pali nawet jak na GSi i muszę poszukać przyczyny.

    Z góry dzięki

    0 17
  • Pomocny post
    #2 26 Mar 2006 11:37
    faziczek_r
    Poziom 19  

    Drugi możesz wziąć spod stacyjki .Złącze diagnostyczne powinno być pod maską z lewej strony w okolicach kielicha (prostokątna wtyczka).Można odczytać błędy zwierając w wtyczce pin A z B.Poszukaj na elektrodzie to powinno być, a jak nie to znajdziesz tutaj http://asterka.2max.pl/aldl.html..

    0
  • #3 26 Mar 2006 12:03
    kazan84
    Poziom 12  

    dzięki wielkie, chwilowo pada więc nie idę do autka zobaczyć ale uwagi wydają się trafne, tylko jedno pytanko: tego drugiego plusa napewno od stacyjki można, bo miałem też taki pomysł ale ktoś mi powiedział, że to nie najlepszy pomysł bo się stacyjkę obciąża.

    A co co spalania może jakieś pomysły co to może być i jak określić jaki ja mam silnik, napewno 1,8 ale 1,8 były napewno 4 wersje jak nie więcej a w Vinie nie ma zakodowanego silnika, a mam spore podejrzenie, że mam rozdzielacz z kopułką nie od tego modelu

    Dodano po 7 [minuty]:

    faziczek_r napisał:
    Drugi możesz wziąć spod stacyjki .Złącze diagnostyczne powinno być pod maską z lewej strony w okolicach kielicha (prostokątna wtyczka).Można odczytać błędy zwierając w wtyczce pin A z B.Poszukaj na elektrodzie to powinno być, a jak nie to znajdziesz tutaj http://asterka.2max.pl/aldl.html..


    odnośnie tej stronki to są tam opisy do silników sterowanych układem Multec lub Motronic a ja nie jestem pewien czy nie mam silnika 18SE z zapłonem sterowanym mapą zapłonów z czujnikiem indukcyjnym, i nie wiem czy bezpiecznie będzie zwierać te Piny


    Jakby ktoś miał Kadetta GSi ale 1,8 to proszę o info jaki tam ma konkretnie silnik, napewno jest na pełnym wtrysku

    0
  • #4 26 Mar 2006 13:14
    faziczek_r
    Poziom 19  

    Jak nie chcesz obciążać stacyjki to podaj plusa przez przekażnik .

    0
  • #5 26 Mar 2006 22:23
    ziempiotr
    Poziom 17  

    Pod radiem masz zapalniczke podepni sie tam działa po przekręceniu stacyjki :)

    1
  • #6 27 Mar 2006 14:16
    Ireek
    Poziom 14  

    Jezeli jest to orginalne zlacze w samochodzie pod radio to powinienes miec tam na ktoryms pinie kostki: +12V stale niezaleznie czy kluczyk w stacyjce jest przekrecony czy nie i napiecie +12V pojawiajace sie po przekreceniu kluczyka, sprawdz to miernikiem lub zaroweczka - najlepiej 2 watowa (jak nie masz miernika), jezeli to znajdziesz to zolty przewod odlacz od czerwonwgo i podlacz do tego gdzie pojawia sie napiecie po przekreceniu kluczyka , a czerwony podlacz tam gdzie masz caly czas napiecie +12V. Jezeli tak podlaczysz to unikniesz programowania stacji radiowych po kazdym wyjeciu kluczyka z stacyjki, i obciazenie stacyjki jest znikome, nawet zadne :).
    pozdrawiam

    0
  • #7 27 Mar 2006 15:51
    kazan84
    Poziom 12  

    Ireek napisał:
    Jezeli jest to orginalne zlacze w samochodzie pod radio to powinienes miec tam na ktoryms pinie kostki: +12V stale niezaleznie czy kluczyk w stacyjce jest przekrecony czy nie i napiecie +12V pojawiajace sie po przekreceniu kluczyka, sprawdz to miernikiem lub zaroweczka - najlepiej 2 watowa (jak nie masz miernika), jezeli to znajdziesz to zolty przewod odlacz od czerwonwgo i podlacz do tego gdzie pojawia sie napiecie po przekreceniu kluczyka , a czerwony podlacz tam gdzie masz caly czas napiecie +12V. Jezeli tak podlaczysz to unikniesz programowania stacji radiowych po kazdym wyjeciu kluczyka z stacyjki, i obciazenie stacyjki jest znikome, nawet zadne :).
    pozdrawiam



    właśnie chodzi o to, że mam stałego plusa tylko a, że pamieć na żółtym ma zostać to wiem, właśnie byłem ciekaw skąd oryginalnie bierze się ten plus po przekręceniu kluczyka, tak czy siak chyba najlepszą opcją będzie jak sobie wezmę ze stacyjki, więc ten temat można uznać za zamknięty natomiast chętnie czekam na sugestie co do spalania

    0
  • Pomocny post
    #8 27 Mar 2006 17:42
    Fazi
    Poziom 17  

    Nie chcę Cie martwić ale Kadett z silnikiem 1.8 na pełnym wtrysku to system LE-Jetronik który nie posiada samodiagnozy. Więc nie ma sensu szukać wtyczki :/

    0
  • #9 27 Mar 2006 19:52
    kazan84
    Poziom 12  

    Fazi napisał:
    Nie chcę Cie martwić ale Kadett z silnikiem 1.8 na pełnym wtrysku to system LE-Jetronik który nie posiada samodiagnozy. Więc nie ma sensu szukać wtyczki :/



    fajnie ktoś kto konkretniej zna silnik, co do wtrysku do chyba L3-Jetronic bo chyba LE-Jetronik były robione do 1987 ale mogę się mylić. Bo mam sobie tego GSi i nie byłem pewien który silnik mam bo 1,8 są cztery, ten 18E na LE-Jetronic z racji wieku wykluczyłem i tak sobie na logikę wzięłem, że GSi to raczej mocniejszy bo są jeszcze silniki C18NZ i E18NV ale są słąbe mocą więc tego chyba mieć nie będę.

    Teraz pytanie: jak wiesz coś bardziej o tym silniku to powiedz mi czy one mają sondę Lambda bo u siebie nie znalazłem i nie wiem czy tak było czy ktoś wyciął. A muszę coś zrobić ze spalaniem bo 13l/100km przy naprawdę wolnej jeździe to przesada chyba.

    Pytanie drugie: Jaki powinien być w tym silniku rozdzielacz bo mam też podejżenie, że jest nie od tego modelu, mam taki z kopułką na dwa zatrzaski

    0
  • #10 28 Mar 2006 00:54
    Fazi
    Poziom 17  

    Sprawdź przede wszystkim oznaczenie silnika ( początek numeru) oraz numer sterownika (komputera) jest to 10cyfrowy numer Boscha w formacie 0 xxx xxx xxx na nalepce na komputerze, ktory znajduje się koło nóg pasażera. Wtedy będzie dokładnie wiadomo co to za silnik. Co do sondy to z tego co wiem to ten silnik jej nie ma. Ale podaj przede wszystkim te numery

    0
  • #11 28 Mar 2006 21:17
    kazan84
    Poziom 12  

    Fazi napisał:
    Sprawdź przede wszystkim oznaczenie silnika ( początek numeru) oraz numer sterownika (komputera) jest to 10cyfrowy numer Boscha w formacie 0 xxx xxx xxx na nalepce na komputerze, ktory znajduje się koło nóg pasażera. Wtedy będzie dokładnie wiadomo co to za silnik. Co do sondy to z tego co wiem to ten silnik jej nie ma. Ale podaj przede wszystkim te numery


    a więc tak: komputer to 0 280 000 304 a silnik prawdopodobnie0400429 ale nie jestem pewien

    świece mam NGK, nie wiem jaki model dokładnie ale raczej w dobrym stanie choć dokładnie się dobiorę jak klucz dorwe, no i ten aparat zapłonowy z kopułką na dwa zatrzaski, silnik chodzi równo dobrze pali, czasem ale to tylko czasem jak jest zimny i zapalę to przez chwilę nierówno jakby nie na każdy gar ale to czasami

    no i to nieszczęsne spalanie

    0
  • Pomocny post
    #13 31 Mar 2006 10:56
    Fazi
    Poziom 17  

    No więc po numerze komputera można stwierdzić że jest to silnik 18E , system wtrysku paliwa LE2 Jetronik. Nie ma on sondy lambda. Podstawą regulowania spalania jest pomiar analizatorem spalin i ew. korekta bypassem na przepływomierzu. Odnośnie kopułki i cewki - nie jestem w stanie powiedzieć Ci czy są one właściwe. Ale jeśli auto dobrze wchodzi na obroty to raczej bym tam nie szukał, tylko pojechał do diagnosty z analizatorem spalin. Pozdr

    0
  • #14 31 Mar 2006 18:14
    kazan84
    Poziom 12  

    Fazi napisał:
    No więc po numerze komputera można stwierdzić że jest to silnik 18E , system wtrysku paliwa LE2 Jetronik. Nie ma on sondy lambda. Podstawą regulowania spalania jest pomiar analizatorem spalin i ew. korekta bypassem na przepływomierzu. Odnośnie kopułki i cewki - nie jestem w stanie powiedzieć Ci czy są one właściwe. Ale jeśli auto dobrze wchodzi na obroty to raczej bym tam nie szukał, tylko pojechał do diagnosty z analizatorem spalin. Pozdr


    jesteś pewien co do tego że to 18E tylko nie 18SE. i jeśli możesz zdradzić jak sprawdzasz jaki numer komputera odpowiada danemu silnikowi. co do tej kopułki to nie masz jakiegoś pomysłu jak i gdzie to sprawdzić? gdyż trafił mi szlag kable w/n i przy okazji nowych mogłbym zmienić resztę zapłonu gdyby był rzeczywiście nie od tego, bo jeśli to byłby silnik 18SE to wiem ze na pewno powinny być inne i nawet wiem jakie. czym zasadniczo po oględzinach odróżnić silniki 18E i 18SE, bo w tym samochodzie takich cudów się doszukuję, że nie zdziwiłbym się nawet gdyby komputer był nie od tego?

    posiadasz może jakiś opis do silnika 18E lub 18SE, odwdzięcze się punktami chojnie napewno, zależy mi na tym, mam książkę do kadetta sam naprawiam i choć z tyłu jest napisane, że opisane wszystkie silniki to o 18E i 18SE nie mam prawie nic,tylko coś wspomniane. zasadniczo jedyne co jest w tej książce to, że 18E ma zapłon tranzystorowo-cewkowy z czujnikiem Halla, a 18SE zapłon sterowany mapą zapłonów z czujnikiem indukcyjnym. jak to odróżnić

    z góry dzięki za cierpliwość i pomoc

    0
  • #15 31 Mar 2006 22:54
    kubus4995
    Poziom 19  

    Kadett 1.8i 18E system GM-Multitec ZE CFi wg.roku produkcji 1984-1987
    a silnik 1.8i 18SE system sterowania BOSCH EZ61 wg.roku produkcji 1987-1991
    Jakieś pytania?

    0
  • Pomocny post
    #16 01 Kwi 2006 12:34
    Fazi
    Poziom 17  

    Program Boscha ESItronic na podstawie numeru komputera identyfikuje silnik. I jest to 18E. Natomiast silnik 18SE można poznać po tym że ma komputer(dużo kabli :) ) na przepływomierzu ( co prawda nigdy nie widziałem takiego silnika, ale tak mam w dokumentacji).
    Nie wiem czemu czepiasz się tego zapłonu. Jeśli silnik równomiernie wchodzi na obroty, rozwija moc, dobrze przyspiesza to raczej zapłon jest ok. Sprawdz tak - nagrzany silnik na wolnych obrotach - wciskasz gaz do podłogi i po chwilce puszczasz, tak żeby sie wkrecil na okolo 4 tysiace - obserwujesz czy rownomiernie wchodzi na obroty, szczególnie w okolicach 1000-2000 obr.
    Poza tym - tak jak mowilem - jest Ci potrzebny przede wszystkim analizator spalin

    0
  • #17 01 Kwi 2006 16:56
    kazan84
    Poziom 12  

    Fazi napisał:
    Program Boscha ESItronic na podstawie numeru komputera identyfikuje silnik. I jest to 18E. Natomiast silnik 18SE można poznać po tym że ma komputer(dużo kabli :) ) na przepływomierzu ( co prawda nigdy nie widziałem takiego silnika, ale tak mam w dokumentacji).
    Nie wiem czemu czepiasz się tego zapłonu. Jeśli silnik równomiernie wchodzi na obroty, rozwija moc, dobrze przyspiesza to raczej zapłon jest ok. Sprawdz tak - nagrzany silnik na wolnych obrotach - wciskasz gaz do podłogi i po chwilce puszczasz, tak żeby sie wkrecil na okolo 4 tysiace - obserwujesz czy rownomiernie wchodzi na obroty, szczególnie w okolicach 1000-2000 obr.
    Poza tym - tak jak mowilem - jest Ci potrzebny przede wszystkim analizator spalin


    no jest to na pewno 18E, wkońcu po zastosowaniu jakiegoś śmiesznego preparatu udało się odczytać numer silnika, zapłon też jest dobry bo to 18E, walnięta była rórka od przyspieszacza zapłonu to zrobiłem i w sumie zbytniej różnicy na razie nie zauważyłem. co do analizatora spalin to odpada bo w moim mieście ta przyjemność sporo kosztuje, postaram się po stanie świec wywnioskować jak z dawką

    wypada tylko bardzo podziękować za cierpliwość i pomoc i zadać na koniec jedno pytanie:
    ten silnik raczej będzie dużo palił (moment osiąga dopiero przy 4800 obrotów) więc nic tylko gazik tu wsadzić, jak ten pomysł widzicie? mam do kupienia używaną instalacje gazową od punto 1.2 8V na pełnym wtrysku.
    a gdyby to nie wypaliło to jakiej instalcji poszukiwać, na mono chodzą tanio ale czy da rade jakoś je dostosować do pełnego?

    0
  • #18 18 Paź 2008 23:09
    drasmen
    Poziom 10  

    Witam też mam w kadeciku 1,8 na pełnym wtrysku silnik przerabiałem jakieś 3 lata temu wcześniej miałem ekotronik z gaźnikiem i palił mi 13 na 100 a teraz pali 9.5 po mieście w zimę 13 ale mam problem bo jak jest zimny to strasznie nim rzuca tak jak by palił raz na 3 raz na 4 gara
    teraz mam ten 18e z le jetronic, moment obrotowy się przeniósł na większe obroty i przyśpieszenie też niezłe jak ci tyle pali to sprawdź filtr powietrza albo przepływomierz powietrza a i jeszcze regulator przepływowy ciśnienia benzyny jest przy wtryskiwaczach
    pozdrawiam

    0