Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Napęd bramy garażowej uchylnej -prościej i taniej sie nie da

cici 13 Wrz 2007 12:32 340584 184
  • #61 13 Wrz 2007 12:32
    xaafuun
    Poziom 10  

    superacki pomysl naprawde gratuluje ma Pan główke na swoim miejscu pozdrawiam

    Dodano po 1 [minuty]:

    Aj zapomniałem dodać że sam takie cosik będę montował

  • Fibaro
  • #62 14 Wrz 2007 19:17
    Mariuszz79
    Poziom 12  

    kamikadzechelm napisał:
    A ja mam taki pomysł aby do napędu bramy użyć śrubę gwintowaną o dł. 3m i nakrętkę przedłużaną, silnik obracał by śrubą ułożoną na łożyskach a nakrętka szła by w zależności od obrotów (LEWO -PRAWO) tylko mam wątpliwości odnośnie gwintu metrycznego czy nie będzie się zacinał??
    Jeżeli ktoś sprawdził taki pomysł to czy ma to sens??
    Proszę o opinie.


    Pomysł niegłupi, ale trzeba spełnic pare warunkow, co go raczej dyskwalifikuje. Szło by takie cos zrobic ale sruba ta musiałaby miec odpowiedni gwint najlepiej trapezowy o trzech osobnych gwintach na srubie, wtedy mozna osiagnac duzy przesuw i dosc duża siłe. Takie sruby, troche grubsze :D, są wykorzystywane w praskach srubowych. Srube taką trzeba podejrzewam dorobic, a jej koszt bedzie niemały napewno. Druga sprawa to jej łozyskowanie... gdyby nie była za gruba to miałaby tendencje do uginania sie przy wiekszym obciazeni bramy, a jakies łozysko podporowe posrodku nie moze byc załozone, bo jakby nakretka przez to przeszła.

    Zwykła sruba odpada...

  • #63 19 Wrz 2007 01:22
    sxat
    Poziom 12  

    >stanie NO ( no chyba, ze do jego schematu wkradł sie jakis chochlik :D )
    >Wg mnie krancowki powinny byc podpiete przez styk NC, czyli w

    i dalej nic caly czas spiecia :( sie robia......... - czy moge to probowac uruchomic bez silnika pomiedzy nogami COM ?


    pozdrawiam
    Rafak

  • #64 19 Wrz 2007 13:47
    Hansol2_pl
    Poziom 20  

    No ja zamiast silnika do testu wstawiłem kontrolke gdzie mialem 2 diody + i - i sprawdzałem czy jest zmiana biegunów w miejscach podłączenia silnika krancówki powinny byc podłączone w stanie "normalnie zwarte". Jeśli podłączyłes to tak jak na rysunku to powinno odrazu zadziałać. Wstawil bym swoją brame ale qrcze czekam juz miesiąc a tu zero pilotów dzwonie do kolesia z allegro mowi ze powinny juz byc wyslane.

  • #65 19 Wrz 2007 15:58
    Mariuszz79
    Poziom 12  

    sxat napisał:


    i dalej nic caly czas spiecia :( sie robia......... - czy moge to probowac uruchomic bez silnika pomiedzy nogami COM ?




    Jasne, ze mozesz... Wystarczy wyprowadzic sobie kabelki zakonczyc Lz (listwa zacikowa najzwyklejszą) i cos podłaczyc. Najlepiej zwykły miernik, on ci pokaze, czy przychodzi napiecie i jezeli raz bedzie "-" przy pomiarze, a za drugim razem pomiar bedzie bez minusa to znaczy, ze masz wszystko ok :D. Jezeli robia Ci sie zwarcia to proponuje przemierzyc diody, lub tez diody wymienic na mocniejsze (10A proponuje). Juz dokładnie nie pamietam ale wiem, ze z diodami miałem jakies problemy przy robieniu sterowania...
    i musiałem je wymienic na wieksze, bo wczesniejsze mi "przebijały" i robiło sie zwarcie :wink: .

    Powodzenia zycze!

  • Fibaro
  • #66 15 Mar 2008 22:34
    ignac80
    Poziom 9  

    Witam. Ja bramę wiazdową przesuwną na pilota też zrobiłem bardzo tanio. Silnik od wycieraczek od malucha kółko od frani, i linka wzdłuż bramy owinienta na kole. Kabele z silnika, krańcówek i lampki ( 12V ) podciągnąłem do piwnic domu. Tam mam akumulator samochodowy automatycznie doładowywany i prosty sterownik do tej bramy. Odbiornik z pilotów mam podłączony na strychu i podłączony pod antenę telewizyjną, w ten sposób zwiększyłem zasięg do około 400m. Pod ten sam akumulator mam jeszcze podłączone: zamek szyfrowy, regulator ciągu kotła, sterownik pompki c.o , dzwonek do drzwi, lampa z czujnikiem ruchu nad drzwiami wejściowymi ( zmieniłem żarówkę na 12V 21W ) , automatyczne sterowanie oświetleniem klatki schodowej, wylęgarnię kurczaków oraz dodatkowe lampki awaryjne w kuchni, łazienkach , salonie i korytarzu. Zasiliłem także zaczep do furtki. Pozdrawiam.

  • #67 15 Mar 2008 23:41
    lidmar
    Specjalista AGD

    to jaki to akumulator ? od czołgu ?

  • #68 17 Mar 2008 21:00
    ignac80
    Poziom 9  

    Akumulator 32 Ah prąd spoczynkowy wszystkich urządzeń to około 300 mA .

  • #69 29 Mar 2008 13:30
    pyrzaczek
    Poziom 10  

    witam,

    a czy potrzebna jest jakas fotokomorka ? chodzi o to zeby brama "musi wiedziec" kiedy sie ma skonczyc zamykac i otwierac ? jak ten problem jest rozwiazany ?

  • Fibaro
  • #70 29 Mar 2008 22:22
    Mariuszz79
    Poziom 12  

    Odpowiedzialne za wyłaczenie silnikow sa wyłaczniki krancowe.

  • #71 29 Mar 2008 23:43
    pyrzaczek
    Poziom 10  

    dzieki wielkie za odpowiedz ;) a do czego sluza przekazniki ?

  • #72 30 Mar 2008 12:08
    Hansol2_pl
    Poziom 20  

    Do przekazywania mocy do sasiada :) Chyba nie chcesz robic tego projektu skoro nie wiesz co to jest przekaznik. www.google.pl tam znajdziesz odpowiedz.

  • #73 12 Kwi 2008 23:18
    piotr.s
    Poziom 2  

    Witam Wszystkich!!!

    Panie Mariuszu (Mariuszz79), czy te krańcówki sa od malucha?



    Z góry dziekuję za odpowiedź.

  • #74 13 Kwi 2008 09:52
    Mariuszz79
    Poziom 12  

    Witam. Sa to zwykłe wyłaczniki krancowe i raczej nie kojarze, zeby były w maluchu wykorzystywane. Krancowki mogą byc dowolne, byleby miały styk NC.
    Pozdrawiam

  • #75 02 Maj 2008 20:10
    arekcz4004
    Poziom 9  

    witam
    czy można użyć prostownika do zasilania??

  • #76 11 Cze 2008 19:42
    strazakolo
    Poziom 2  

    Witam Wszystkich Panów.
    Przeczytałem cały wątek. Zastanawiam się, czy taki napęd zda egzamin w bramie uchylnej "panelowej". jak w nicku "strażakom" nie płaca najlepiej, więc mimo małych zdolności będę musiał wykonać ów napęd sam.
    Proszę o rady i możliwą pomoc w wykonaniu.
    Z góry dziękuję!

  • #77 04 Lip 2008 10:01
    Rowik
    Poziom 12  

    Witam. U mnie problem wygląda nieco inaczej. Po zamknięciu góra ładnie dochodzi, niestety od dołu drzwi odstają po 1-2 cm i niestety zamkni nie łapią (trzeba ręcznie chwycić za rączke i docisnąć.... ) Ma ktoś jakiś pomysł na ten feler?

  • #78 08 Lip 2008 13:02
    Ircyn
    Poziom 10  

    Witam wszystkich serdecznie.
    Szukając pomysłu na napęd do bramy przesuwnej napotkałem ten temat.
    Widzę że wielu z was kombinuje nad napędem do bramy garażowej podnoszonej. Pochwalę się co ja zrobiłem.
    Co będzie potrzebne.
    -Transormator najlepiej toroidalny (ma dużą sprawność) To taki jak do oświetlenia halogenowego.
    -Silniczek z wycieraczek najlepiej taki w którym ośka ma jak największą średnicę.
    -Profil zamknięty 60/30mm
    -Łańcuch rowerowy 3 lub 4 nie pamiętam. ( ja załatwiłem sobie używane w serwisie rowerowym).
    - 3 łożyska
    -dostęp do spawarki i tokarki lub tokarza;)
    -linka z hamulca do rowera
    -jako krańcówki 2 styczniki magnetyczne i 1 magnes neodymowy
    -śrubki płaskowniki kątowniki itp. Pierdoły
    -wyłącznik dzwonkowy
    -zamek szyfrowy do otwierania z zewnątrz jak nie mamy przy sobie pilota.
    Ja kupiłem na allegro ("Zamek szyfrowy RETRO")gościu chyba zwie się browarec
    -No i najważniejsze żeby to miało sens to STEROWANIE. Ja kupiłem sterownik w internecie i jestem z niego bardzo zadowolony.
    http://www.elmes.pl/index.html
    sterownik jest na 24V, zadzwoniłem do producenta i zrobiono mi na 12i chyba 9A.
    taki sam będę kupował do bramy przesuwnej.
    Cały napęd czyli prowadzenie, silniczek i krańcówki tworzą jeden element który można zdjąć w całości.
    Poniżej kilka zdjęć jak to wygląda.
    Napęd bramy garażowej uchylnej -prościej i taniej sie nie da
    Napęd bramy garażowej uchylnej -prościej i taniej sie nie da
    Napęd bramy garażowej uchylnej -prościej i taniej sie nie da
    Napęd bramy garażowej uchylnej -prościej i taniej sie nie da
    Napęd bramy garażowej uchylnej -prościej i taniej sie nie da




    Napęd bramy garażowej uchylnej -prościej i taniej sie nie da
    Napęd bramy garażowej uchylnej -prościej i taniej sie nie da
    Napęd bramy garażowej uchylnej -prościej i taniej sie nie da
    Napęd bramy garażowej uchylnej -prościej i taniej sie nie da
    Napęd bramy garażowej uchylnej -prościej i taniej sie nie da
    Napęd bramy garażowej uchylnej -prościej i taniej sie nie da
    A w załączniku jest filmik jak to działa.
    Filmik jest nagrany w formacie XviD wielkość 4,44 Mb
    Jeśli macie jakieś pytania co i jak jest zrobione to odpowiem na nie.
    A jeśli ktoś wie jak zrobić napęd bramy przesuwnej z silniczka do wycieraczek to proszę się podzielić z innymi, ja już mam pomysł. Myślę że za miesiąc będę już miał działający napęd (teraz czekam na brame)
    Pozdrawiam Ircyn

  • #79 09 Lip 2008 17:34
    Rowik
    Poziom 12  

    Fajnie... Ale powiedz, co ,,steruje,, tą linką? Zamontowałeś siłownik?

  • #80 14 Lip 2008 23:57
    Ircyn
    Poziom 10  

    Linka przymocowana jest z jednej strony do obrotowej klamki na wewnętrznej stronie drzwi (zdj. nr. 7) a z drugiej strony do zapadki(zdj. nr.2) Jak nie ma zasilania drzwi otwieram tak samo jakby nie było napędu. Przekręcając klamkę pociąga poprzez linkę ramię z zapadką na sprężynie zdj. 2 zwalniając tzw. sanki jeżdżące w profilu, z łańcucha. W łańcuch umieszczony jest toczony wałek odpowiadający za ryglowanie sanek z łańcuchem zdj. nr.8. Sanki są połączone z drzwiami ramieniem zdj. 4.
    Napęd bramy garażowej uchylnej -prościej i taniej sie nie da

  • #81 24 Lip 2008 21:07
    Rowik
    Poziom 12  

    A powiedz mi, skąd wziąłeś żębatke na silnik? Ile ma zębów? Bo ja mam podobny mechanizm, ale niestety silnik nie daje rady drzwi podnieść... A moja zębatka na silniku ma 16 zębów.... Mam nadzieje że jak dam mniej to da radę.

  • #82 24 Lip 2008 23:09
    Ircyn
    Poziom 10  

    Ja zaczynałem od 12 zębów a skończyłem na 9 albo 8, ale chyba 9.
    Nie kupisz zębatki takiej małej. Do roweru tak , ale ona ma profil zęba w jednym kierunku, a ty musisz otwierać i zamykać. Ja metodą prób i błędów wyznaczyłem profil zęba i średnice do żądanej ilości zębów. Profil wziąłem z zębatki rowerowej przypatrując się jak zmienia się na średnicach, potem wyrysowałem. Następnie kątówka z cienką tarczą i pilnik. Jak już wiedziałem ile ma być zębów tokarz wytoczył mi taką ośkę wraz z tarczą odpowiedniej średnicy. Całe w jednym kawałku. Musisz mieć to ułożyskowane , a silnik dopięty osobno , ponieważ silniczki z wycieraczek mają panewkę i szybko by się wytarła, oj szybko. jeśli chcesz to prześlę Ci rysunek.

  • #83 25 Lip 2008 10:50
    Rowik
    Poziom 12  

    Tak właśnie mam zrobione. Tylko ja wykorzystałem oś z tylniego koła od roweru ( poczciwego składaka :D ) owa oś właśnie trzyma się na dwóch łożyskach, a do ośki przyspawany klucz 10 i to do silnika.... Natomiast koło zębate trzyma się już na gotowym elemencie z tylniej piasty. I właśnie niestety problem w tym że 16 zębów to min. jakie w sklepie mogę dostać.... :/ Ale kupiłem sobie koło zębate i teraz właśnie szlifierką będe starał się sam zęby powycinać <lol> A o co chodzi z tym profilem zęba? ;> Mi na normalnej zębatce silnik kręci zarówno i w jedną jak i w drugą stronę bez żadnych niespodzianek, łańcuch nie spada... ;> Tak pi razy drzwi jaką masz średnice tej zębatki?

  • #84 25 Lip 2008 20:57
    Ircyn
    Poziom 10  

    Zębów mam na 100% 10, a średnica ok. 40mm.
    W starych składakach zęby w rowerze mają najprawdopodobniej kształt symetryczny czyli coś takiego UUUUUUUU
    W rowerach z przerzutką im mniejsza zębatka to zęby przybierają kształt UUUUUUU. :) Kręcąc się np. w prawo to wszystko ok, ale obroty w lewo powodują że łańcuch tak jakby chciał przeskoczyć mimo iż jest naciągnięty (koło i łańcuch niszcząsię szybko)
    Polecam bardzo fajną stronę o kołach zębatych itp.
    http://www.haberkorn.pl/index/pl/Napedy_lancuchowe
    Odlicz sobie na zębatce którą masz 10 zębów zmierz taśmą ile to jest mm. i już masz obwód, z tego obliczysz średnice (oczywiście jest to przybliżone wymiarowanie) niedokładności zgubisz na zębach.
    Narysuj sobie zęby potem zgrubnie szlifierką kontową, a na końcu pilnik okrągły. Bardzo dobrze sprawdza się pilnik do ostrzenia łańcuchów do pił spalinowych.

  • #85 25 Lip 2008 22:30
    Rowik
    Poziom 12  

    Aha... To już rozumiem.... Dzisiaj zrobiłem napęd na dwa silniki (z zębatkami z 16 ) ale też nie wypaliło.... Jak tak pozdejmuje sprężyny że łatwo jest zamknąć drzwi (dla silników) to już ich nie podniosą :/ i na odwrót... W takim razie trzeba zmienić zębatke na jak najmniejszą... (czas tutaj w moim wypadku nie odgrywa żadnej roli )

  • #86 24 Sie 2008 17:30
    KG0877
    Poziom 1  

    Mam pytanie odnośnie schematu cici-ego jakie to mają być diody (rodzaj) oraz krańcówki (włącz-wyłącz czy wyłączające przy zwarciu styków) mam nadzięję ze ktoś mi pomoże, jestem słaby z tej dziedziny.pozdrawiam.

    przekaźniki magą być np. z samochody?

  • #87 16 Lis 2008 14:26
    vilu18
    Poziom 10  

    Można jeszcze zbudować dodatkową przekładnię łańcuchową która zmniejszy obroty i zwiększy siłę.
    Jeśli przekładnia będzie miała przełożenie 2-1 to powinno pomóc

  • #88 31 Sty 2009 22:09
    Romulus7874
    Poziom 27  

    Do Ircyn
    Możesz podać dokładniej jaki masz sterownik do swojej bramy? Czy może taki http://www.elmes.pl/index.html ??
    Jak z zasięgami? Nie zmniejszają się znacznie?
    Na allegro tego sporo ,ale mi to wszystko "jedzie ryżem" i za jakiś czas nikt tego nie zobaczy już.

    Pozdrawiam
    romek

  • #89 08 Kwi 2009 23:36
    Rowik
    Poziom 12  

    Witam. Co do sterownika to z czystym sumieniem mogę polecić sterowniki firmy Elpiast (www.elpiast.com.pl ) Sam posiadam takowy sterownik 2 kanałowy ( steruje bramą i garażem ) Ja używam tradycyjnego sterowania ( nie kwarcowego, przy kwarcowym sterowniku zasięg ten jak wiadomo byłby znacznie większy, ale mi w zupełności wystarcza to co mam) i jak na razie (od grudnia) brak jakich kolwiek zastrzeżeń. Zasięg (mimo tego że sterownik mam w garażu na ścianie) to spokojnie otwieram drzwi garażowe/ brame siedząc w samochodzie z odległosci ok. 30 metrów. Co do ceny- całkiem przyzwoicie.

  • #90 09 Kwi 2009 08:31
    Romulus7874
    Poziom 27  

    Już całość zmontowana i działająca.Za sterownik robi radiolinia z Elmesu.
    Niedrogie i w razie czego jest mozliwość dokupienia części lub serwisu.Do sterowania układu wystarczy jeden impuls plusowy i radiolinia sprawdza się w 100%.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME