A ja mam taki pomysł aby do napędu bramy użyć śrubę gwintowaną o dł. 3m i nakrętkę przedłużaną, silnik obracał by śrubą ułożoną na łożyskach a nakrętka szła by w zależności od obrotów (LEWO -PRAWO) tylko mam wątpliwości odnośnie gwintu metrycznego czy nie będzie się zacinał??
Jeżeli ktoś sprawdził taki pomysł to czy ma to sens??
Proszę o opinie.
Pomysł niegłupi, ale trzeba spełnic pare warunkow, co go raczej dyskwalifikuje. Szło by takie cos zrobic ale sruba ta musiałaby miec odpowiedni gwint najlepiej trapezowy o trzech osobnych gwintach na srubie, wtedy mozna osiagnac duzy przesuw i dosc duża siłe. Takie sruby, troche grubsze , są wykorzystywane w praskach srubowych. Srube taką trzeba podejrzewam dorobic, a jej koszt bedzie niemały napewno. Druga sprawa to jej łozyskowanie... gdyby nie była za gruba to miałaby tendencje do uginania sie przy wiekszym obciazeni bramy, a jakies łozysko podporowe posrodku nie moze byc załozone, bo jakby nakretka przez to przeszła.
No ja zamiast silnika do testu wstawiłem kontrolke gdzie mialem 2 diody + i - i sprawdzałem czy jest zmiana biegunów w miejscach podłączenia silnika krancówki powinny byc podłączone w stanie "normalnie zwarte". Jeśli podłączyłes to tak jak na rysunku to powinno odrazu zadziałać. Wstawil bym swoją brame ale qrcze czekam juz miesiąc a tu zero pilotów dzwonie do kolesia z allegro mowi ze powinny juz byc wyslane.
i dalej nic caly czas spiecia sie robia......... - czy moge to probowac uruchomic bez silnika pomiedzy nogami COM ?
Jasne, ze mozesz... Wystarczy wyprowadzic sobie kabelki zakonczyc Lz (listwa zacikowa najzwyklejszą) i cos podłaczyc. Najlepiej zwykły miernik, on ci pokaze, czy przychodzi napiecie i jezeli raz bedzie "-" przy pomiarze, a za drugim razem pomiar bedzie bez minusa to znaczy, ze masz wszystko ok . Jezeli robia Ci sie zwarcia to proponuje przemierzyc diody, lub tez diody wymienic na mocniejsze (10A proponuje). Juz dokładnie nie pamietam ale wiem, ze z diodami miałem jakies problemy przy robieniu sterowania...
i musiałem je wymienic na wieksze, bo wczesniejsze mi "przebijały" i robiło sie zwarcie .
Witam. Ja bramę wiazdową przesuwną na pilota też zrobiłem bardzo tanio. Silnik od wycieraczek od malucha kółko od frani, i linka wzdłuż bramy owinienta na kole. Kabele z silnika, krańcówek i lampki ( 12V ) podciągnąłem do piwnic domu. Tam mam akumulator samochodowy automatycznie doładowywany i prosty sterownik do tej bramy. Odbiornik z pilotów mam podłączony na strychu i podłączony pod antenę telewizyjną, w ten sposób zwiększyłem zasięg do około 400m. Pod ten sam akumulator mam jeszcze podłączone: zamek szyfrowy, regulator ciągu kotła, sterownik pompki c.o , dzwonek do drzwi, lampa z czujnikiem ruchu nad drzwiami wejściowymi ( zmieniłem żarówkę na 12V 21W ) , automatyczne sterowanie oświetleniem klatki schodowej, wylęgarnię kurczaków oraz dodatkowe lampki awaryjne w kuchni, łazienkach , salonie i korytarzu. Zasiliłem także zaczep do furtki. Pozdrawiam.
a czy potrzebna jest jakas fotokomorka ? chodzi o to zeby brama "musi wiedziec" kiedy sie ma skonczyc zamykac i otwierac ? jak ten problem jest rozwiazany ?
Witam. Sa to zwykłe wyłaczniki krancowe i raczej nie kojarze, zeby były w maluchu wykorzystywane. Krancowki mogą byc dowolne, byleby miały styk NC.
Pozdrawiam
Witam Wszystkich Panów.
Przeczytałem cały wątek. Zastanawiam się, czy taki napęd zda egzamin w bramie uchylnej "panelowej". jak w nicku "strażakom" nie płaca najlepiej, więc mimo małych zdolności będę musiał wykonać ów napęd sam.
Proszę o rady i możliwą pomoc w wykonaniu.
Z góry dziękuję!
Witam. U mnie problem wygląda nieco inaczej. Po zamknięciu góra ładnie dochodzi, niestety od dołu drzwi odstają po 1-2 cm i niestety zamkni nie łapią (trzeba ręcznie chwycić za rączke i docisnąć.... ) Ma ktoś jakiś pomysł na ten feler?
Witam wszystkich serdecznie.
Szukając pomysłu na napęd do bramy przesuwnej napotkałem ten temat.
Widzę że wielu z was kombinuje nad napędem do bramy garażowej podnoszonej. Pochwalę się co ja zrobiłem.
Co będzie potrzebne.
-Transormator najlepiej toroidalny (ma dużą sprawność) To taki jak do oświetlenia halogenowego.
-Silniczek z wycieraczek najlepiej taki w którym ośka ma jak największą średnicę.
-Profil zamknięty 60/30mm
-Łańcuch rowerowy 3 lub 4 nie pamiętam. ( ja załatwiłem sobie używane w serwisie rowerowym).
- 3 łożyska
-dostęp do spawarki i tokarki lub tokarza;)
-linka z hamulca do rowera
-jako krańcówki 2 styczniki magnetyczne i 1 magnes neodymowy
-śrubki płaskowniki kątowniki itp. Pierdoły
-wyłącznik dzwonkowy
-zamek szyfrowy do otwierania z zewnątrz jak nie mamy przy sobie pilota.
Ja kupiłem na allegro ("Zamek szyfrowy RETRO")gościu chyba zwie się browarec
-No i najważniejsze żeby to miało sens to STEROWANIE. Ja kupiłem sterownik w internecie i jestem z niego bardzo zadowolony.
http://www.elmes.pl/index.html sterownik jest na 24V, zadzwoniłem do producenta i zrobiono mi na 12i chyba 9A.
taki sam będę kupował do bramy przesuwnej.
Cały napęd czyli prowadzenie, silniczek i krańcówki tworzą jeden element który można zdjąć w całości.
Poniżej kilka zdjęć jak to wygląda.
A w załączniku jest filmik jak to działa.
Filmik jest nagrany w formacie XviD wielkość 4,44 Mb
Jeśli macie jakieś pytania co i jak jest zrobione to odpowiem na nie.
A jeśli ktoś wie jak zrobić napęd bramy przesuwnej z silniczka do wycieraczek to proszę się podzielić z innymi, ja już mam pomysł. Myślę że za miesiąc będę już miał działający napęd (teraz czekam na brame)
Pozdrawiam Ircyn
Linka przymocowana jest z jednej strony do obrotowej klamki na wewnętrznej stronie drzwi (zdj. nr. 7) a z drugiej strony do zapadki(zdj. nr.2) Jak nie ma zasilania drzwi otwieram tak samo jakby nie było napędu. Przekręcając klamkę pociąga poprzez linkę ramię z zapadką na sprężynie zdj. 2 zwalniając tzw. sanki jeżdżące w profilu, z łańcucha. W łańcuch umieszczony jest toczony wałek odpowiadający za ryglowanie sanek z łańcuchem zdj. nr.8. Sanki są połączone z drzwiami ramieniem zdj. 4.
A powiedz mi, skąd wziąłeś żębatke na silnik? Ile ma zębów? Bo ja mam podobny mechanizm, ale niestety silnik nie daje rady drzwi podnieść... A moja zębatka na silniku ma 16 zębów.... Mam nadzieje że jak dam mniej to da radę.
Ja zaczynałem od 12 zębów a skończyłem na 9 albo 8, ale chyba 9.
Nie kupisz zębatki takiej małej. Do roweru tak , ale ona ma profil zęba w jednym kierunku, a ty musisz otwierać i zamykać. Ja metodą prób i błędów wyznaczyłem profil zęba i średnice do żądanej ilości zębów. Profil wziąłem z zębatki rowerowej przypatrując się jak zmienia się na średnicach, potem wyrysowałem. Następnie kątówka z cienką tarczą i pilnik. Jak już wiedziałem ile ma być zębów tokarz wytoczył mi taką ośkę wraz z tarczą odpowiedniej średnicy. Całe w jednym kawałku. Musisz mieć to ułożyskowane , a silnik dopięty osobno , ponieważ silniczki z wycieraczek mają panewkę i szybko by się wytarła, oj szybko. jeśli chcesz to prześlę Ci rysunek.
Tak właśnie mam zrobione. Tylko ja wykorzystałem oś z tylniego koła od roweru ( poczciwego składaka ) owa oś właśnie trzyma się na dwóch łożyskach, a do ośki przyspawany klucz 10 i to do silnika.... Natomiast koło zębate trzyma się już na gotowym elemencie z tylniej piasty. I właśnie niestety problem w tym że 16 zębów to min. jakie w sklepie mogę dostać.... :/ Ale kupiłem sobie koło zębate i teraz właśnie szlifierką będe starał się sam zęby powycinać <lol> A o co chodzi z tym profilem zęba? ;> Mi na normalnej zębatce silnik kręci zarówno i w jedną jak i w drugą stronę bez żadnych niespodzianek, łańcuch nie spada... ;> Tak pi razy drzwi jaką masz średnice tej zębatki?
Zębów mam na 100% 10, a średnica ok. 40mm.
W starych składakach zęby w rowerze mają najprawdopodobniej kształt symetryczny czyli coś takiego UUUUUUUU W rowerach z przerzutką im mniejsza zębatka to zęby przybierają kształt UUUUUUU. Kręcąc się np. w prawo to wszystko ok, ale obroty w lewo powodują że łańcuch tak jakby chciał przeskoczyć mimo iż jest naciągnięty (koło i łańcuch niszcząsię szybko)
Polecam bardzo fajną stronę o kołach zębatych itp.
http://www.haberkorn.pl/index/pl/Napedy_lancuchowe Odlicz sobie na zębatce którą masz 10 zębów zmierz taśmą ile to jest mm. i już masz obwód, z tego obliczysz średnice (oczywiście jest to przybliżone wymiarowanie) niedokładności zgubisz na zębach.
Narysuj sobie zęby potem zgrubnie szlifierką kontową, a na końcu pilnik okrągły. Bardzo dobrze sprawdza się pilnik do ostrzenia łańcuchów do pił spalinowych.
Aha... To już rozumiem.... Dzisiaj zrobiłem napęd na dwa silniki (z zębatkami z 16 ) ale też nie wypaliło.... Jak tak pozdejmuje sprężyny że łatwo jest zamknąć drzwi (dla silników) to już ich nie podniosą :/ i na odwrót... W takim razie trzeba zmienić zębatke na jak najmniejszą... (czas tutaj w moim wypadku nie odgrywa żadnej roli )
Mam pytanie odnośnie schematu cici-ego jakie to mają być diody (rodzaj) oraz krańcówki (włącz-wyłącz czy wyłączające przy zwarciu styków) mam nadzięję ze ktoś mi pomoże, jestem słaby z tej dziedziny.pozdrawiam.
Można jeszcze zbudować dodatkową przekładnię łańcuchową która zmniejszy obroty i zwiększy siłę.
Jeśli przekładnia będzie miała przełożenie 2-1 to powinno pomóc
Do Ircyn Możesz podać dokładniej jaki masz sterownik do swojej bramy? Czy może taki http://www.elmes.pl/index.html ??
Jak z zasięgami? Nie zmniejszają się znacznie?
Na allegro tego sporo ,ale mi to wszystko "jedzie ryżem" i za jakiś czas nikt tego nie zobaczy już.
Witam. Co do sterownika to z czystym sumieniem mogę polecić sterowniki firmy Elpiast (www.elpiast.com.pl ) Sam posiadam takowy sterownik 2 kanałowy ( steruje bramą i garażem ) Ja używam tradycyjnego sterowania ( nie kwarcowego, przy kwarcowym sterowniku zasięg ten jak wiadomo byłby znacznie większy, ale mi w zupełności wystarcza to co mam) i jak na razie (od grudnia) brak jakich kolwiek zastrzeżeń. Zasięg (mimo tego że sterownik mam w garażu na ścianie) to spokojnie otwieram drzwi garażowe/ brame siedząc w samochodzie z odległosci ok. 30 metrów. Co do ceny- całkiem przyzwoicie.
Już całość zmontowana i działająca.Za sterownik robi radiolinia z Elmesu.
Niedrogie i w razie czego jest mozliwość dokupienia części lub serwisu.Do sterowania układu wystarczy jeden impuls plusowy i radiolinia sprawdza się w 100%.