Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

odleglosc stykow przerywacza w Jawie 350

Sylwek_666 27 Mar 2006 11:32 4477 10
  • #1
    Sylwek_666
    Level 16  
    Witam. Mam takie pytanie, mialem kiedys MZ i pamietam ze ustawialem odleglosc stykow przerywacza na max 1,5 milimetra czy cos takiego. W jawie w serwisowce (nie moj model) pisze ze styki maja sie rozszerzac miedzy 0,3mm a 0,4mm.
    Moje pytanie czy tu chodzi o 3-4 milimetry, czy niecale polowa milimetra ? Czy to mozliwe zeby byly az takie malutkie ??

    pozdrawiam
  • #2
    mozdzmar
    Level 17  
    Chodzi o milimetry, ustaw na 3 mm, i dopilnuj aby na obu cylindrach było tak samo ustawione. Pamiętaj, jak zmienisz przerwę na przerywaczach, musi również sprawdzić zapłon (czy się nie przestawił).
    Powodzenia
  • #3
    adjar
    Level 24  
    Nie wiem jak w motocyklach, ale w samochodzie przerwa to ulamek mm (np. w moim producent zaleca 0,35 mm). Wiec albo miedzy autkami i motorami jest bardzo duza roznica, albo to jednak 0,3 mm.
  • #4
    Ireek
    Level 15  
    Witam. Przerwa na stykach przerywacza powinna wynosic przy maksymalnym ich rozwarciu ok 0.3 - 0.4 mm a nie 3 - 4 mm, natomiast 3 -4 mm jest to wyprzedzenie zaplonu, czyli styki przerywacza powinny sie zaczac otwierac 3 -4 mm przed gornym polozeniem tloka. Oczywiscie po ustawieniu przerwy na stykach przerywacza musisz ustawic wyprzedzenie zaplonu jak napisal Mozdzmar. W Jawie 350 sa dwa przerywacze i musisz ustawic kazdy z przerywaczy do danego cylindra.
    Pozdrawiam i zycze szerokiej drogi
  • #5
    stomat
    Level 37  
    Na 100% 0,3-0,4 mm czyli niecałe pół milimetra ! Tak ma być. Zresztą 4 mm raczej nie da rady ustawić - krzywka nie ma tak dużego garbu.
  • #6
    mozdzmar
    Level 17  
    Przyznaję rację, źle to napisałem 3 mm to przed GMP, ma sie zacząć otwierać przerywać, natomiast przerwa na przerywaczu 0,3-0,4 mm.
    Pozdrawiam
  • #7
    koko
    Level 11  
    Witam
    Styki powinny być ustawione w granicach 0,3-0,4 mm, ale propnuję Ci ustawić górny na 0,3 a dolny przerywacz na 0.4mm. Wiem, że jest to niezgodne z instrukcją, ale wiele lat jeździłem Jawą 350 i dolny przerywacz tak ustawiałem. Ten dolny przerywacz jest zawsze zaoliwiony lub zbiera się na nim zanieczyszczenia.
    Pozdrawiam
  • #8
    Sylwek_666
    Level 16  
    Dziekuje wszystkim za odpowiedz.. faktycznie 3mm nie da sie nawet ustawic na przerywaczu gora milimetr ;)

    pozdrawiam.
  • #9
    Tutmosis
    Level 12  
    Jeśli możesz kup sobie śróbę mikrometryczną i poproś tokarza aby osadził ją w świecy z której wytłuczono ceramikę. jak na tym ustawisz wał będzie żył dłużej i nie będzie problemu z odpalaniem. Procedura ustawiania jest brosta. Najpierw przerwa na stykach szczelinomierzem. Faktycznie bród powoduje problemy z dolnym przerywaczem. Filc nie może mieć zbyt wiele oleju na sobie, jak zachlapie styki to się do nich przyklei kurz i pojawi się problem. Jeśli nie masz śróby mikrom... to w ostateczności może być sówmiarka którą ustawiasz na miejsce 3mm przed gmp. świecę podłącz i na głowicę. Kręcąc wałem ustaw płytką tak aby błyskało w momencie dotknięcia do suwmiarki. Jawa lubi przestawiać zapłon, wolniej to postępuje kiedy jest alej na filcu smarującym i czyszczącym krzywkę. Tolerancja to 2,5-3,0 mm powyżej 3,0mm rośnie kop silnika ale wał bardzo cierpi. Nie radzę zbytnio wyprzedzać. Jeszcze ważne - kiedy dokręcasz śróby mocujące płytkę przestawia się zapłon najczęściej. Dużo cierpliwości. Warto do jawy kupić śróbę, dużo prościej, jeden obrót zegara to 1mm.
  • #10
    Sylwek_666
    Level 16  
    a co to ta sroba mikrometryczna? nie mozna jej kupic tylko trzeba wszczepic w swiece i juz na zawsze bedzie czy co? ;) ile to kosztuje..
  • #11
    cbpawel
    Level 1  
    nie śrUba mikrometryczna tylko czujnik zegarowy albo sUwmiarka, a reszta może być. Wyprzedzenie zapłonu, to 2,7mm przed ZZ...