Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra b 1999 X20DTH PO400 Krytyczny 2

27 Mar 2006 16:03 6157 9
  • Poziom 12  
    Witam

    Problem dotyczy pojawiania sie kodu ustrerki P0400 na biegu jałowym. (krytyczny2) zostały sprawdzone przewody podciśnieniowe przepływomierz powietrza zawory sterujące pracą EGR i cięgnem turbiny. Kod nie pojawia sie przy prędkości obrotowej silnika powyżej 3000 obr.min. Ktoś miał już taki problem ? prosze o ewentualne nakierowanie na elementy które mogą mieć jeszcze z tym związek



    Dziekuje i pozdrawiam
  • Spec od samochodów
    Raczej takie obiawy to przepływomierz.Czy podstawiony na pewno dobry?.Ja opisywałem kiedyś tego typu usterkę.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    auto ma przejechane 100000 kolektor zdjolem i wyczyscilem przeplywomierz zalozylem nowy oryginalny z gm i dalej to samo :(
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 1  
    elektrit napisał:
    (...) te cienkie wężyki,zwłaszcza ten co nim idzie podciśnienie na siłownik pneumatyczny obiegu powietrza w kabinie.


    skorzystam z okazji i zadam pytanie o te wężyki właśnie. Otóż wężyk idący od "pojemnika podciśnienia" pod przednią szybą (? to chyba on odpowiada za sterowanie klapami obiegu powietrza w kabinie) zwisa luźno, natomiast końcówka trójnika do którego powinien być on podpięty (na "zasilaniu") jest zaślepiona śrubą. Ja tego nie zrobiłem i nie mam pojęcia dlaczego tak jest. Wiem natomiast, że takie "rozwiązanie" jest często spotykane w DTH. O co chodzi??
  • Poziom 15  
    elektrit napisał:
    Sprawdź jakie masz wskazania przepływomierza,na wolnych obrotach powinno być około 520mg\suw.
    jak dodasz gazu spadnie do około 360 mg\suw i po chwili podniesie się do ponad 600 mg\suw.
    Sprawdź ciśnienie doładowania-na wolnych będziesz miał wskazanie "sensor barometru 098-1010 bar",jak dodasz gazu poniesie się do około 1470-1500 bar.
    Sprawdź EGR-techem .Wiesz jak?
    Słuchaj,nim zaczniesz cokolwiek robić sprawdź jedną rzecz-jakie podciśnienie daje vacumpompa.Podepnij vakuometr (ja mam taki: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=93719658) i powinien ci pokazać około 09 bara podciśnienia.To podciśnienie jest istotne do dzialania elektrozaworów EGR,regulacji doładowania i regulacji zawirowania.Te ople to taka gangrena że przecierają się te cienkie wężyki,zwłaszcza ten co nim idzie podciśnienie na siłownik pneumatyczny obiegu powietrza w kabinie.


    Jakie powinno byc podcisnienie w ukladzie vacu po podniesieniu obrotow silnika?, na ok 2000 obrotow lub przy hamowaniu.

    mam ten blad w oplu 2 .0 DTL. i objawia sie tym ze przy ruszeniu autem wywala checka i blad P0400 i czarny dymek z rury , po przejechaniu krotkiego odcinka odmula sie i jedzie normalnie. Przeplywka , zawory i egr po testach ok.szelnosc przwodów tez napewno dobra
    Tak jakby przy ruszeniu autem mało dynamicznym zabrakło na moment podcisnienia lub zatkany kolektor dolotowy
    Dzieje sie tak tylko przy ruszeniu z miejsca. Przy hamowaniu i jezdzie na 3000 obrotow wszystko ok
  • Poziom 26  
    Witam ... Poprzednicy mają szczerą rację , sprawdz podciśnienie vacuometrem bo to podstawa , bez prawidłowego vaccu sterownik silnika nie jest w stanie uzyskać prawidłowych parametrów pracy ... Często padają zawory sterujące ( lubią być nieszczelne ) i to na nich czasami gubi się vaccu .. Oczywiście podstawa to szczelność przewodów i gumowych złączek ... Pozdrawiam MikeC...
  • Poziom 15  
    MikeC napisał:
    Witam ... Poprzednicy mają szczerą rację , sprawdz podciśnienie vacuometrem bo to podstawa , bez prawidłowego vaccu sterownik silnika nie jest w stanie uzyskać prawidłowych parametrów pracy ... Często padają zawory sterujące ( lubią być nieszczelne ) i to na nich czasami gubi się vaccu .. Oczywiście podstawa to szczelność przewodów i gumowych złączek ... Pozdrawiam MikeC...


    O takich rzeczach ze trzeba sprawdzic zaworki, przeplywki , egr itp, rzeczy to chyba normalna procedura szukania usterki P0400 P :)
    Jesli chcesz mi pomóc to prosze odpowiedz na moje pytanie:

    Jakie powinno byc podcisnienie w ukladzie vacu po podniesieniu obrotow silnika?, na ok 2000 obrotow lub przy hamowaniu.
    Jakie spadki teraz moga wystapic w ukladzie 0.9 jest na wolnych obrotach.
  • Poziom 33  
    Miałem ostatnio taka Vectre winny był przeływomierz