Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pomiary rezystancji izolacji

27 Mar 2006 22:34 21017 12
  • Poziom 10  
    Witam Wszystkich mam pewien problem:
    Musze zmierzyć rezystancje izolacji silnika 3-fazowego który obecnie pracuje w gwieździe, ponieważ nie jestem elektrykiem a automatykiem nie wiem jak sie do tego zabrać może ktoś by mi to jasno wytłumaczył. Na silniku wyprowadzone są następujące zaciski:
    U1 V1 W1
    U2 V2 W2
    Najlepiej niech ktoś mi napisze pomiędzy które zaciski musze włożyć induktor i jakie powinny być wartości rezystancji izolacji aby wszystko było ok i jakim mierzyć napięciem.
    Silniki od 1,5kW do 3kW zasil 400V
    oraz jeden o mocy 45kW
    Za wszelką pomoc z góry dzięki
  • Poziom 18  
    Witam
    Pomiar rezystancji izolacji należy wykonać miernikiem o napięciu probierczym 500V jeśli są to silniki na napięcie znamionowe do 500V.
    Mierzy się rezystancje między danym uzwojeniem a zaciskiem ochronnym maszyny a następnie rezystancje między poszczególnymi uzwojeniami.
    W przypadku silników asynchronicznych o napięciu do 1kv wartość rezystancji nie powinna być mniejsza niż 5M Ohm.
  • Poziom 17  
    Rezystancja izolacji silników II, III, IV grupy( twoje silniki: 1,5kW i 3kW gr.IV, 45kW grupa III)mierzona przy temperaturze uzwojeń 20°C i wyższej, powinna być nie mniejsza od 1kΩ/1V napięcia znamionowego uzwojenia.(przy badaniach technicznych odbiorczych rezystancja nie powinna być mniejsza niż 5MΩ).
    Pomiar rezystancji należy wykonać megaomomierzem o napięciu 500V- w przypadku uzwojeń o napięciu 500V i mniejszym, megaomomierzem o napięciu 1000V- przypadku uzwojeń o napięciu wyższym niż 500V do 1000V.
    Należy przeprowadzić pomiar pomiędzy uzwojeniami oraz między uzwojeniami a obudową urządzenia.
  • Poziom 10