Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Odczyt EEPROM w układzie (bez wylutowywania)

Jakub Wędrowycz 28 Mar 2006 10:10 6007 5
  • #1 28 Mar 2006 10:10
    Jakub Wędrowycz
    Poziom 12  

Witam!

Jestem trochę laikiem w tych sprawach. Podstawowe pytanie:

Czy można odczytać i zapisać EEPROM - np. 24CXX lub 93XX bez wylutowywania go z układu?

Jakie mogą być przeszkody?

Konkretnie chodzi o płytę główną laptopa i hasło do bios przechowywane w EEPROM 24CXX. Chcę odczytać "dobry eeprom" z działającego laptopa i zapisać go do eeprom laptopa zablokowanego, oczywiście nie wylutowując układu.

Pozdrawiam,

Jakub

0 5
  • #2 28 Mar 2006 12:05
    Stanisław2003
    Poziom 28  

Prosty programatorek za 10 zł jeżeli chodzi o układ 24XX...W przypadku 93XX potrzebny dodatkowy adaptorek.Ale hasło chyba w biosie jest jeżeli sie nie mylę.

Dodano po 2 [minuty]:

Chyba się mylę jednak!

0
  • #3 29 Mar 2006 19:08
    Jakub Wędrowycz
    Poziom 12  

Doprecyzuje - jestem laikiem jeżeli chodzi o programowanie pamięci flash bezpośrednio w układach. Natomiast, wiem, że można programować układy, wiem jak to robić w programatorze, już programowałem kilka pamięci. Wiem, że są proste programatory pamięci, np JDM itd.

Chodzi mi o programowanie w układzie. Siedzi sobie taki flash (24XX lub 93XX) na płycie (laptopa, karty sieciowej itp), a ja przylutowuje się do odpowiednich jego nóżek programatorem i zczytuje jego zawartość lub ją programuje. Tu pojawiają się pytania:

1. Jak wiadomo odczyt programowanie wiąże się z podaniem odpowiednich napięć na nóżki pamięci, co wtedy z resztą układu? Scalak siedzi przecież na płycie, więc zasilanie, które podłączę do jego nóżek rozpłynie się też po płycie na której jest wlutowany. Jakie macie w tym przypadku doświadczenia?