Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak zrobić w Wordzie takie odsyłacze do podpunktów....

28 Mar 2006 20:00 27614 7
  • Poziom 15  
    Witam
    Chodzi mi o takie coś:

    Spis treści.
    1. Punkt pierwszy.
    1.1. Podpunkt pierwszy
    1.2. Podpunkt drugi
    2. Punkt drugi.
    2.1. Podpunkt pierwszy
    2.2. Podpunkt drugi.
    ......
    ......
    itd.

    rozwinięcie punktów:

    1. Punkt pierwszy.
    treść treść treść treść treść treść treść
    treść treść treść treść treść treść treść
    1.1. Podpunkt pierwszy.
    treść treść treść treść treść treść treść
    treść treść treść treść treść treść treść
    1.2. Podpunkt drugi.
    treść treść treść treść treść treść treść
    treść treść treść treść treść treść treść
    2. Punkt drugi.
    treść treść treść treść treść treść treść
    treść treść treść treść treść treść treść
    2.1 Podpunkt drugi
    treść treść treść treść treść treść treść
    treść treść treść treść treść treść treść
    2.2. Podpunkt drugi.
    treść treść treść treść treść treść treść
    treść treść treść treść treść treść treść


    Moje pytanie: chciałbym porobic takie odsyłacze że jak klikne np. na "Punkt pierwszy" to mnie przeniesie do "Rozwinięcia punktu pierwszego".
    Coś z nagłuwkami sie robi czy costakiego, ale ja nie wiem o co chodzi. Moglibyście mi wytłamaczyć jak to sie robi?
    pozdrawiam
  • Poziom 42  
    Używam OpenOffice i u mnie jest tak - robisz wstaw zakładki w miejscach do którego chcesz przeskoczyć z menu - a w menu robisz z miejsca z którego chesz przeskoczyć wstaw odwołanie do konkretnej zakłdki - w wordzie może jest inaczej !
  • Poziom 15  
    no fakt da sie tylko że tutaj widać odsyłacz jak sie najedzie na Punkt z menu (widać łapke), a ja widziałem u kogoś takie zakładki że normalnie zdanie nie wyróżniające widać w danym punkcie i po kliknięciu dwa razy przenosi nas do punktu docelowego (nie pokazuje sie żadna łapka). To sie jakoś robi z nagłówkami ale mi nie wychodzi, jak zrobie nagłówki to bierze mi jakąś dowolna część tekstu dodaje do odanego punktu :cry:
    mam też open office i tam jest dużo łatwiej ale musze to zrobić w Wordzie.
  • Moderator Samochody
    Na pewno z nagłówków akapitów można zrobić spis treści i on będzie miał odsyłacze.
    ***
    W pomocy pod hasłem odsyłacz masz ładnie wszystko opisane.
  • Poziom 13  
    Musisz używać nagłówków w tekście.
    1. Wszystkie tytuły przekonwertuj na nagłówki (zanacz cały tytuł i w polu styl wybierz nagłówek (nagłówek 1 jest nadrzędny nad 2 itd).
    Później wybierasz (Word 2002)wstaw>Odwołanie> Indeks i spisy>Spis treści. W innych wersjach Word'a musisz poszukać opcji spis treści....
    Pozdrawiam
  • Poziom 15  
    oki toki, już zrobiłem te odsyłacze - wstawiałem zakładki a potem do nich odsyłacze. Bo jak brałem nagłówki to mi sie kiełbasiło wszystko (pierwsze strona sie do spisu treści dodawała dlatego że tam tez są nagłówki).
    Natomiast jeszcze jedna rzecz; jak zrobić takie numerowanie stron w spisie treści:

    Spis treści:
    1. Tekst ..................................................................3
    3. Tekst...................................................................6
    3. Tekst...................................................................16
    itd.
    itd.

    bo jak wybieram opcje "inddex i spisy" to mi sie taki komunikat wywala:
    "Błąd! Nie znaleziono żadnych pozycji spisu treści."
  • Poziom 13  
    Automatyczny spis treści możesz zrobić TYLKO gdy w tekście masz jakieś elementy numerowane tzn.: Używasz nagłówków.
    Możesz jeszcze sprobować powstawiać elementy numerowane np> podpisy do rysunków (zmodyfikuj ich nazwę), a później wstaw >odwołanie i spisy> spis ilustracji
  • Poziom 30  
    wojtekcz napisał:
    Automatyczny spis treści możesz zrobić TYLKO gdy w tekście masz jakieś elementy numerowane


    Kto Ci naopowiadał takich głupot?

    flamer

    Poprostu dla tekstów nagłówkowych wybierz osobne style formatowania, następnie przejdź do polecenia indexy i spisy i dla własnych styli podaj poziom spisu treści (zakładka opcji), usuwając przy tym poziomy styli domyślnych jeśli ich nie używasz. Co do formatowania spisu treści, poprostu ustaw znaki wiodące tabluacji (również w oknie opcji).

    Pozdrawiam Lt.