Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

TV Schneider Finale 90-28 (DTV 2-7032-21) - brak wizji

LARES 29 Mar 2006 21:36 4963 69
  • #31
    CHACA
    Level 43  
    Witam!
    Odnalazłem schemat z chassis DTV3 i PK pasuje mi jak ulał?,a przecież to DTV2?
    Mam jeszcze jedno pytanie.
    Proszę sprawdzić czy na PK jest rezystor R34 1kohm? Może być pod plastikową osłoną.
    Jeżeli się odnajdzie proszę skontrolować na nim napięcie(w szeregu napiecia G2).

    W zasilaczu proszę odszukać diode D8 i C14 za nią.
  • #32
    LARES
    Level 11  
    No to chyba w końcu narozrabiałem :|

    Chciałem zajrzeć do tej plastikowej "puszeczki", gdzie wchodzi wysokie napięcie i z czego wychodzi napięcie G2 i chyba popsułem.

    Właściwie napewno popsułem...
    http://www.lares.punkt.pl/TV/elektroda_awaria.jpg

    Wyłamałem wszystkie cztery zęby trzymające tę ceramiczną płytkę ze ścieżkami oporowymi (zaznaczone na czerwono.

    Mam wrażenie, że to już nie zmartwychwstanie. No chyba, że coś mądrego wymyślę, jak tę płytkę przycisnąć do tych gumowych kontaktów (to chyba guma przewodząca jest...), żeby te potencjometry dobrze pracowały i do tego, żeby kontakt był wszędzie - nie będzie to proste raczej.

    Prześpię się, może coś wymyślę.

    Rezystora R34 nigdzie tam nie widzę - pod żadnym plastikim chyba też nie.

    Cały telewizor jest łącznie z płytkami wyraźnie opisany DTV2...

    Chyba już zmęczony jestem - jutro kontynuacja.

    Mam nadzieję, że do mnie jeszcze cierpliwość macie ;)

    Pozdrawiam

    Mat

    Dodano po 26 [minuty]:

    Heh...

    No to teraz mój telewizor pracuje tak:
    http://www.lares.punkt.pl/TV/elektroda_prowizorka.jpg

    Elementy, których "nie ma" (R28, R1, R7) są wlutowane po drugiej stronie płytki.

    Telewizor pracuje dokładnie tak samo, jak przedtem (wydaje mi się). Napięcie G2 jest teraz 110V.

    Idę na poszukiwania D8 i C14.

    Mat
  • #33
    CHACA
    Level 43  
    Przepraszam, że pisze o tak póżnej porze.
    Prosze raz jeszcze dokładnie sprawdzić na wtyku od sterowania katod czy pojawia się napięcie +12V.Od strony druku idąc od prawej strony to będzie drugi pin względem czwartego(masa).

    Pozdrawiam
  • #34
    LARES
    Level 11  
    Znalazłem D8 i C14.

    Na katodzie D14 jest napięcie 143 V, które na płytce opisane jest jako U1 i wg tego opisu ma wynosić 148V. Jest też kondensator C14. Na schemacie, który mam jest w tym miejscu jednak kond. C13... ech...

    No w każdym razie wg tego schematu można podregulować to napięcie rezystorem montażowym R26, który znalazłem i który pozwala wyregulować to napięcie do 148V. Nie zmienia to jednak istotnie obrazu na ekranie...

    Wróciłem więc z tym napięciem do 143V, jak było - nie chcę zmieniać za wiele na raz, choć mam uczucie, że już to zrobiłem ;)

    Mat

    Dodano po 9 [minuty]:

    "Przepraszam, że pisze o tak póżnej porze. "

    Nie ma za co - to Wy mi pomagacie :D

    Napięcie zmierzone dokładnie wg opisu - minus miernika na czwartum pinie od prawej od strony druku, plus na drugim.
    Wynik pomiaru ca. 12 ale milivoltoltów!

    Czyli tyle co nic.

    ten czwarty pin od prawej (niby masa) ma też kilka miliwoltów chyba poniżej masy układu (mierzonej na ekranie WCZ).

    Mat[/url]
  • #35
    CHACA
    Level 43  
    Witam serdecznie!:D
    Mam mały problem ze schematem.
    Na tym wtyku musi pojawić się +12V:!:
    Proszę obejrzeć dokładnie zasilacz i odpisać czy wystepują opisane elementy:
    IC1-TEA2164
    IC3-LM317
    IC5-7805
    T1-BUV70
    D11 D12 D13

    Przepraszam za wcześniejszy opis D8 i C14,ale posiłkowałem się chassis DTV3:cry:
    Sam nie wiem co robić zasilacz wygląda od DTV2, płytka kineskopu od DTV3:?::?::?:
  • #36
    LARES
    Level 11  
    Znalazłem IC1 - TEA2164 i D11 - reszty nie...

    Znalazłen też IC2 - LM393M.

    i zrobiłem foty, bo cosik tu nie gra...

    http://www.lares.punkt.pl/TV/elektroda_zasilacz_cały.jpg
    http://www.lares.punkt.pl/TV/elektroda_zasilacz1.jpg
    http://www.lares.punkt.pl/TV/elektroda_zasilacz2.jpg
    http://www.lares.punkt.pl/TV/elektroda_zasilacz3.jpg

    Mat

    Dodano po 1 [minuty]:

    Uwaga na polskie literki w adresach - trzeba skopiować pierwszy adres w całości. bo link jest tylko do pierwszej polskiej literki - SORY!

    Mat
  • #37
    CHACA
    Level 43  
    Witam!.
    Proszę jednak przeczesać całą płytę w poszukiwaniu IC3-LM317 musi być umieszczony na radiatorze.
    Jest to stabilizator napiecia.
  • #38
    LARES
    Level 11  
    Hm... Znalazłem (tylko po oznaczeniach na płytce, bo opis elementu jest zasłonięty "klamrą" radiatora):
    IC3
    IC5
    D11
    D12
    D13

    Tranzystor T1 też musi tam gdzieś być, ale na razie nie znalazłem.

    Mat
  • #39
    CHACA
    Level 43  
    OK!
    To teraz prosze dokonać pomiarów na nóżkach IC3 przy załączonym TV względem radiatora.
  • #40
    LARES
    Level 11  
    Przy włączonym telewizorze i sygnale z anteny, patrząc od frontu na ICE (od oznaczeń), licząc od lewej na nodze:

    1. - 12,48V
    2. - 13,74V
    3. - 17,86V

    Mat
  • #41
    CHACA
    Level 43  
    Proszę odnależć drugi wtyk przewodu sterującego RGB na płycie głównej,odpiąć i na gnieżdzie sprawdzić czy jest +12V.
  • #42
    LARES
    Level 11  
    Już sprawdzałem - nie ma.
  • #43
    CHACA
    Level 43  
    Jest Pan w stanie zrobić foto płyty głównej?
    Prosze odszukać modół VIDEO i na nim IC01 IC02 IC03 IC04 czy są?
    Na tym modóle odszukać T7 BC557B i sprawdzić napięcia.
  • #44
    LARES
    Level 11  
    Niestety właśnie padły mi baterie w aparacie i je ładuję, a to potrwa...

    Idę szukać tych elementów.

    Mat

    Dodano po 8 [minuty]:

    Ja tam raczej widzę oznaczenia typu "T1005" i "IC902", niż typu IC1 i T7...

    To pewnie ma coś wspólnego z numeracją sekcji, tylko nie wiem, która to VIDEO, bo napisu VIDEO nie znalazłem.

    Mat

    Dodano po 7 [minuty]:

    A jakie to są scalaki?

    Może po oznaczeniach szybciej znajdę?

    Mat

    Dodano po 8 [minuty]:

    ZNALAZŁEM!!

    Cyferka wiodąca to 11 (VIDEO), więc te elementy się na płytce nazywają

    IC1101 do IC1104 i T1104

    Mam wszystkie!

    Co teraz? :)

    Mat

    Dodano po 17 [minuty]:

    No to dalej:

    Na nodze 26 Scalaka IC1103 JEST 12V.

    Na środkowej nodze tranzystora T1107 Jest 11.6V (po ścieżkach nie patrzyłem - płytka jest chyba dwuwarstwowa).

    Dla mnie dziwne - środkowa noga, to chyba baza, nie?

    Na pozostałych dwóch nogach napięcia rzędu 1 - 4 mV.

    Chyba muszę sprawdzić C1124 i T1106, tylko jak??

    Mat
  • #45
    CHACA
    Level 43  
    Na IC1103(DTI 2222) prosze sprawdzić na pin26 czy jest 12V?
    Obok niego musi być T1107-BC557B z niego wychodzi do gniazda 12V.
    Czy to napięcie tam jest?
  • #46
    LARES
    Level 11  
    Ha! Byłem pierwszy - patrz moja ostatnia wiadomość.

    Na pinie 26 jest 12 V, ale na pinie gniazda już nie!

    MAt
  • #47
    CHACA
    Level 43  
    Ale z Ciebie szybki Bill:D:D:D
    Wyłącz TV, od ścieżki pinu 26 12V przewodem podaj napiątko na gniazdo,ale pierw przerwij ścieżke 12V na gniazdo.
    Pisz o efektach:D
  • #48
    LARES
    Level 11  
    A co robi ten kawałek schematy z T1107 i T1106??

    No i tam jeszcze po drodze jest jakiś CR27 (10kΩ).

    Odizolować cały ten kawałek układu? Czy starczy tylko przerwać połączenie między pinem 26 i emiterem T1107?

    Mat

    PS. - Wolę być ostrożny - właśnie przez chwilę przestałem i dostałem 220V na tkankę ;)

    Mat
  • #49
    CHACA
    Level 43  
    No przeciez pisałem żebyś działał na wyłączonym TV.Wylutuj ten T1107, zapamiętaj jak siedzi w płycie i z pin 26 przewodem podprowadż do gniazda w odpowiednie miejsce +12V.

    Napisz czy T1107 to BC557:!:

    Dodano po 51 [minuty]:

    Halo Halo!!!
    Żyjesz?
  • #50
    LARES
    Level 11  
    No to kilka stwierdzeń:

    1. Nie potrafię wylutować tranzystora z płytki (inżynier, cholera...). Na pociechę mam tylk otyle, że był w dość mocno niewygodnym miejscu.

    2. Wyjąłem go w końcu, ale już tylko z dwoma nogami...

    3. Zwarłem jak trzeba pin 26 i pin 2 z gniazda.

    4. Poprawa niewielka - obraz jaśniejszy, dużo mocniej reaguje na zmiany treści obrazu nadawanego, ale nadal (wg mnie) ten sam objaw - tęcza, tyle, że jaśniejsza...

    Mat
  • #51
    CHACA
    Level 43  
    Witam!
    Można foto obecnego stanu?
    Pomierz teraz napięcia na katodach.
    Mam nadzieje,że Ci nic nie jest:D
  • #52
    LARES
    Level 11  
    Nie wiem o co biega, ale dostaję czasami wiadomość (śledzę ten wątek) na pocztę, a ona się tutaj nie pojawia...

    Żyję - spoko ;)

    Nie żyje tranzystor i nie ma żadnych oznaczeń...

    Zdjęcia nie zrobię, bo nie mam baterii - ładują się.

    Postaci żadnych nie widać. Domyślam się, że jak lecą napisy, to ekran jest ciemny, jak leci reklama, to raz jaśniejszy, raz ciemniejszy w takt ogólnej luminancji sygnału.

    Mat

    Dodano po 10 [minuty]:

    Zmierzyłem RGB - w granicach 120 - 130V
    G2 - 110V

    Mat
  • #53
    CHACA
    Level 43  
    Czy na PK masz +12V?
    Jak baterie sie naładuja zrób foto tranzystora i ekranu.
    Jakie napięcia masz na katodach RGB na PK?
  • #54
    LARES
    Level 11  
    Na PK (płytce kineskopu - zawsze się zastanawiam co to ;) ) 12V jest (dochodzi na pin gniazda).

    Napięcia podałem wyżej, czy zmierzyć je dokłądnie?

    Mat

    PS. Możesz mi podesłać mailem schemat płytki kineskopu?

    PPS. No właśnie - może byśmy przestali się do siebie tak oficjalnie zwracać - nie mam nic przeciwko "tykaniu" ;)
  • #55
    CHACA
    Level 43  
    OK!
    Katody zaczeły pracować!!!!
    Niepokoi mnie napięcie G2?
    Schemat PK podeśle jutro jak dostane skaner.
    Sprawdż dokładnie czy na płytce kineskopu masz opór R34 1K!!!!

    Na schemacie PK mam go w szeregu z napieciem G2.
    Czy jesteś w stanie raz jeszcze sprawdzić na samym przewodzie to napiecie?
    Tylko proszę uważaj:D
  • #56
    LARES
    Level 11  
    A co ten opór ma robić? Gdzie on niby jest wpięty? Może po ścieżkach jakoś znajdę?

    Ostatnio ja go szukałem, to rozwaliłem dzielnik wysokiego napięcia ;)


    Mat
  • #57
    LARES
    Level 11  
    Fota tranzystora jest tu:
    http://www.lares.punkt.pl/TV/elektroda_tranzystor.jpg

    Filmik z ekranem jest tu:
    http://www.lares.punkt.pl/TV/Mvi_0430.avi

    UWAGA - 5,5 MB!!

    Mat

    Dodano po 7 [minuty]:

    Jutro wezmę coś ostrego, przerwę ścieżkę wyprowadzającą z dzielnika napięcie G2 i je zmierzę - tak chyba będzie najprościej.

    Potem się to zlutuje.

    Mat

    PS. Jeśli mówię głupoty - proszę mnie o tym koniecznie poinformować! :)
  • #58
    LARES
    Level 11  
    Czołem!

    Niestety padł mi akumulator w aucie i w pierwszej kolejności muszę się tym zająć, więc moje odpowiedzi mogą być opóźnione...

    Intryguje mnie cały czas ten wątek:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic130656.html

    Objawy bardzo podobne, zostały wymienione jakieś elementy i TV ruszył.
    Nie umiem jeno ich zlokalizować na schemacie i u mnie.

    Swoją drogą cały czas nie daje mi spokoju myśl, że musiało się coś stać, co spowodowało JEDNOCZESNY pad 12V na zasilaniu wzmacniacza RGB (dobrze piszę) i napięcia G2...

    Czy jest coś, co te napięcia mają wspólnego??

    Dobra - idę reanimować akumulator w aucie :|

    Mat
  • #59
    CHACA
    Level 43  
    Witam!
    Schemat PK masz na PW.
    Ten wątek Ciebie nie dotyczy,klient nie miał odchylania pionowego(pozioma krecha).
    To co omineliśmy czyli T1106 i T1107 to nic innego jak przekażnik elektroniczny podający nap. 12V .
    Prawdopodobnie przypadek.
    Tak mają wspólną PK-he he!!! - poza tym nic.
    Jak reanimacja-pacjent żyje?
    Przy kolejnym demontażu części korzystaj z odsysacza do cyny - jeżeli nie masz proponuje abyś kupił ułatwia sporo.Tego BC troche przygrzałeś he hehe!!
    Co do G2 to chyba dzielnik jest uwalony-nie rozrywaj ścieżek. Jeżeli masz możliwość rozebrania puchy to zrób to. Popatrz na PK ze schematu.
    Kup tranzystory BC557B i BC550C i wymień w tym przekażniku-zdejmij obejście.
    To na razie tyle.


    Przem.
  • #60
    LARES
    Level 11  
    Pacjent żyje ;)

    tę puszkę miałem rozebraną - foto jest gdzieś w wątku (jako "awaria" - tam gdzie piszę, że narozrabiałem).

    Mam odsysacz - posługiwałem się nim, ale niczego nie ułatwił :|

    Tranzystor miał przy montażu poprzyginane nogi (tak coby nie wypadł i to był największy problem. Poza tym miejsca między gniazdem (tym od przewodu do PK) a ramką montażową płytki (tam siedział tranzystor) było może 8 mm...

    Nic się wielkiego nie stało, a może to on właśnie był padnięty?

    Taki tranzystor, to pewnie jakieś pojedyncze złotówki kosztuje?

    A! No i co to takiego PW?? Tam mam mieć schemat PK!

    Mat